Wel verbinding Geen internet met IE,Firefox

Pagina: 1
Acties:
  • 369 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tumb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07 06:46
Ik heb al enige tijd gezocht door via search en de Faq, maar niks concreets kunnen vinden voor mijn probleem.

Systeem:
Windows XP home + Sp2
Internet via: USB wireless umts modem.
Het probleem:

Internet explorer en Firefox kunnen de internet verbinding niet vinden.
Het is wel mogelijk om een site te pingen.

Geprobeerd tot nu toe:

-Firewall uitgezet
-Antivirus verwijderd.
- Firefox geïnstalleerd.
Resultaat Geen.

De pc is nooit eerder op het internet geweest.
Een snelle test op een andere pc liep zonder problemen, dus de hardware en DNS instellingen zijn oke.

Iemand suggestie of tips om dit op te lossen ?

Ps. Hoop dat er voldoende Info is.

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Heb je wel MSN? Krijg je een IP adres toegewezen (Start > uitvoeren > CMD > ipconfig ?) ping je op ip of sitenaam? Zou je DNS instellingen toch nog maar ns doornemen

Edit: DNS instellingen kunnen per pc verschillen hè

[ Voor 14% gewijzigd door r0el op 20-01-2008 14:27 ]

Verwijderd

De enige rede, doe ik zie waarom uitgerekend je browsers niet online kunnen is vanwege verkeerde proxysettings.

Verwijderd

Gewoon ff checke bij Internet Opties > Verbindingen > LAN-Intellingen. Daar ligt het n.l. 9/10 keer aan.

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt bij de Windows PC van m'n moeder :P

Netwerk instellingen waren allemaal OK, vanaf de cmd-line kon je alles, maar mailclients en browsers werkten niet. Het lag er volgens mijn moeder aan dat ze een nieuw ingekochte versie van een antivirus-programma per ongeluk over de bestaande heen had geïnstalleerd, en die installatie was halverwege afgebroken (Symantec of Norton, ik weet 't even niet uit m'n hoofd). Het kan er ook aan gelegen hebben dat ik nog wat spyware heb zitten verwijderen met HyjackThis, maar dat deze spyware onherstelbare wijzigingen in het register had gemaakt, waardoor er met 't verwijderen hooks zijn weggehaald die nodig waren voor communicatie layer tussen de internet clients en de netwerk libraries. Of zoiets, ik ben eerlijkgezegd niet zo'n Windows hacker...
O-)

Addit
Oh, ik weet 't alweer, die keer was de 'spyware' die ik verwijderde NAV zelf, dat in een poging om de nieuwe versie alsnog te kunnen installeren. Het internet-probleem was ontstaan doordat de installatie-procedure van het antivirus-programma in de fout was gelopen. Na de HijackThis sessie kon het pakket wel geïnstalleerd worden maar dat loste het probleem niet op met het vinden van de openstaande internetverbinding.

[ Voor 20% gewijzigd door benoni op 20-01-2008 15:48 ]

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Vorige week ook meegemaakt op de pc van een vriendin: Panda Internet Security was de boosdoener. Snel gedeinstalleerd, AVG erop.....en draaide weer als een zonnetje.

• Tumb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07 06:46
Iedereen bedankt voor de reactie.

Ik heb de "die hard" oplossing toe gepast, XP opnieuw geinstalleerd.
Werkt altijd.

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-07 16:04
Tumb schreef op maandag 28 januari 2008 @ 15:31:
Iedereen bedankt voor de reactie.

Ik heb de "die hard" oplossing toe gepast, XP opnieuw geinstalleerd.
Werkt altijd.
Nouja, "Die Hard".. Niet echt, zie het eerder als een vluchtweg.. En als je wist dat het toch "altijd werkt" had je ook geen topic hoeve te openen .. >:)

[ Voor 12% gewijzigd door the-edge op 28-01-2008 15:34 ]

Pagina: 1