Probleem met Western Digital My Book Pro

Pagina: 1
Acties:
  • 1.663 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een korte tijd wil mijn WD My Book Pro 500GB niet meer starten, tewijl hij vroeger perfect werkte. De problemen kwamen toen ik hem een tijd niet had gebruikt (ook de computer is anders). Zowel op een PC met Vista als op een PC met Windows werkt hij niet meer.

De harde schijf wordt wel herkend in het apparaatbeheer onder 'WD External USB Device' maar hij staat niet bij Deze Computer. Ook in het schijfbeheer kan ik hem niet vinden.

Ik heb al alle drivers en software van de WD site gedownload maar ook die bieden geen oplossing. In het programma Western Digital Diagnostics wordt er wel een USB apparaat gezien, maar als je een test uitvoert staat er dat de kabels niet goed zitten. Terwijl dat wel het geval is. Een ander programma van WD, gemaakt om de harde schijf te formateren, geeft de error 'Drive size is too small or not supported', wat best raar is voor een externe schijf van 500 GB.

Het is ook merkwaardig dat Partigion Magic niet wil starten als de schijf is aangesloten. Er staat: 'Partition Table is bad'.

Heeft iemand misschien een oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik raad aan om naar de winkel tegaan
met je garanatie als je die hebt

[ Voor 176% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2008 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:32

Sebazzz

3dp

Heb je al eens een Live CD van Ubuntu geprobeerd, en dan kijken of je er zo op komt?
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 20:02:
ik raad aan om naar de winkel tegaan
met je garanatie als je die hebt
Ja, zo kan ik er nog meer verzinnen 8)7
Als wij Tweakers voor ieder probleem direct naar de winkel zouden gaan dan zouden er zoveel files zijn, zou het overal zo druk zijn, en zou er tot diep in de nacht overal smog hangen van onze vervoersmiddelen 8)7

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik raad je aan om naar de winkel tegaan als je nog garantie hebt.

:P :+

Het zou kunnen dat je schijf gewoon dood is maar dat het "plug & play" systeem van de USB nog steeds werk. Hierdoor zie je wel dat er een apparaat is gekoppeld aan de PC maar krijg je niet de verwisselbare schijf te zien in mijn computer.

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:05
Wat ook kan is dat je USB kabel niet goed meer is.
Heb dat net nog gehad met een nieuwe :X My Book Essential Edition 2.0 van 500 GB.

Toen de drive het nog wel 'deed' heb ik een stuk of twintig keer een knoppix image er op gezet en
er waren er maar vijf goed bij het teruglezen. Hoezo datacorruptie?

Bij het draaien van WD Diagnostics lukte de Cable Test totaal niet.
De SMART info van de drive was gewoon goed.
Kwam met de meegeleverde kabel niet door de 'Write Zeros' test, met de kabel van een cardreader (met onstoorblokje) ging het al veel beter (maar niet 100%). Of de kapotte kabel nog verder dingen stuk gemaakt heeft weet ik niet, het apparaat is in z'n geheel omgeruild.

[ Voor 9% gewijzigd door biomass op 29-02-2008 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:41

paQ

de mijne start ook niet meer :'(

half jaar niet gebruikt
van de week aangezet, een bestand wat ik MOEST hebben geopend. weer afgelsoten.
Nu vanmorgen zet ik hem aan, en hij blijft starten, maar start niet door :(

ik MOET dat bestand terug.... zijn er manieren om hem te defibrileren? :p

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou beginnen om de schijf eens uit de behuizing te halen en intern aan te sluiten, zodat je de controller in elk geval kunt uitlsuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 13:20
Defibrileren lijkt me nou niet de beste oplossing... Je zou eens kunnen kijken wat er gebeurt als je de schijf uit de behuizing haalt en rechtstreeks op je moederbord aansluit. De elektronica in dit type is volgens mij niet een van de beste, ik heb al regelmatig deze apparaten kapot zien gaan. Wellicht dat de schijf zelf het wel overleefd heeft. Dan heb je in ieder geval nog je bestand(en). Let wel, uit elkaar halen doet de garantie vervallen...

Edit: Terw_Dan was me net even voor ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Frank__B op 20-07-2010 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:41

paQ

ik heb er een andere adapter op aangesloten. 12V 2 A :+
en daarop start ie door.
geen idee welke de originele nou precies is, of wat er op moet, maar vaag is het wel.
Heb niets dan gezeik met dat ding.

Ik ga snel alles eraf halen, en iets anders kopen.
potver... je koopt zo;n ding voor je bestanden veilig te houden, maar dan kom je mooi van een koude kermis thuis.

edit:
probleem zit ook een beetje in vista.
je kunt hem namelijk niet uitschakelen. Het ding wordt niet ondersteund.

[ Voor 14% gewijzigd door paQ op 20-07-2010 11:59 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Pagina: 1