Areca 1210(v2) naar 1220 flashen?

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pimlie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:53
Weet iemand of het mogelijk is om een Areca 1210(v2) controller te flashen naar een 1220?

De eerste hint die ik hierover krijg is dat op de pcb van mijn 1210 namelijk ARC-1220 v1.2 staat.
Daarnaast staat er bij system information dat er een 500Mhz IOP333 processor op de kaart zit (ipv een IOP332 dus die er volgens de specs in zou moeten zitten).

Natuurlijk heb ik maar 4 aansluitingen, maar volgens mij is op de pcb alles aanwezig om de overige 4 aansluitingen ook er op te solderen. Theoretisch gezien zou je dan dus alleen die connectoren erbij moeten solderen en de kaart naar een 1220 moeten flashen en je zou voor 250euro een 8 ports Areca controller hebben.

Of zie ik nog wat andere zaken over het hoofd?

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-02 09:09

Sen

<-->

Ik zou eerst kijken of je voeding de juiste timings heeft anders kan het zijn dat hij niet meer boot. Verder zou ik kijken of je niet gewoon een andere kan kopen die ook sas kan want dat is veel beter en sneller.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 10:41

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Sen schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 19:39:
Ik zou eerst kijken of je voeding de juiste timings heeft anders kan het zijn dat hij niet meer boot. Verder zou ik kijken of je niet gewoon een andere kan kopen die ook sas kan want dat is veel beter en sneller.
Wat ouwehoer jij nou? :P

Er zijn heel veel verschillende stukken hardware geweest die je kon flashen naar een 'betere' versie. GeForce-kaarten naar Quadro, Promise IDE-kaartjes voorzien van RAID-ondersteuning, noem maar op. Als de PCB hetzelfde is en je zou er de extra poortjes op solderen dan zou het moeten werken. Tenzij er op de kaart een weerstandje zit wat 'vertelt' dat het een 1210 is ipv een 1220. Het vervelende aan zoiets is dat het je nogal een hoop geld kost op het moment dat het verkeerd gaat :P Maar ik denk dat het het proberen wel waard is.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:13

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

pimlie schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 18:01:

Of zie ik nog wat andere zaken over het hoofd?
De ARC-1210 heeft een vierpoorts Marvell 88SX6041 sata-controller en de ARC-1220 heeft de achtpoorts 88SX6081 .

De controller kan dus gewoon niet meer dan vier harde schijven aansturen.

• pimlie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:53
Hmm, ff gekeken en je hebt (natuurlijk) gelijk.. Das jammer, heb er eigenlijk al een beetje spijt van dat ik toch niet de 8ports heb genomen namelijk :P

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-02 14:41
Femme schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 21:07:
[...]

De ARC-1210 heeft een vierpoorts Marvell 88SX6041 sata-controller en de ARC-1220 heeft de achtpoorts 88SX6081 .

De controller kan dus gewoon niet meer dan vier harde schijven aansturen.
wou net hetzelfde zeggen, Areca gebruikt waarschijnlijk dezelfde prints/layout om kosten te drukken. Wie doet dat niet? :P

If it aint broke, fix it till it is!

Pagina: 1