Sinds vanochtend zit mijn pc in een 1 of andere opstart-loop. Telkens als XP bijna geladen is start hij opnieuw op. Hij is, na mijn pc een kwartier uitgezet te hebben, weer 1 keer in XP opgestart. Ik heb toen wat kleine dingen naar mijn externe harde schijf kunnen verplaatsen. Toen ik echter een grotere map (minimaal 3 GB) wou verplaatsen is hij weer begonnen met opnieuw opstarten en daar sindsdien niet meer mee opgehouden.
Ik heb wat op internet gezocht en daar kwam uit dat ik de winXP cd in de drive moest doen en met windows recovery, waarschijnlijk, het e.e.a. kon verhelpen. Dit heb ik geprobeerd, maar als ik op R klik krijg ik deze vraag:
".. which windows installation would you like to log onto
1. C:\Windows .."
Dit is de enige optie. Als ik dan 1 invoer krijg ik de volgende grap:
".. Insert the administrator password .."
En daar zit het probleem. Ik heb helemaal geen wachtwoord ingesteld. Wat ik ook probeer, het blijft hardnekkig weigeren. Nu heb ik hierop via google gezocht en het meest bruikbare hoopgevende wat ik tegenkwam was deze link (Mijn pc betreft een Dell Dimension 8300, Win XP SP2).
Bij mij komt er maar 1 keer een optie tot recovery, welke wederom in bovenstaand ritueel resulteerd.
Ik heb op GoT/google gezocht verder, maar kom niks bruikbaars tegen.
Is een re-install van XP de enige optie? Zou fucked zijn aangezien er nog veel data op mijn pc staat.
Hoop dat iemand eenoplossing heeft.
Thnx alvast!!
Ik heb wat op internet gezocht en daar kwam uit dat ik de winXP cd in de drive moest doen en met windows recovery, waarschijnlijk, het e.e.a. kon verhelpen. Dit heb ik geprobeerd, maar als ik op R klik krijg ik deze vraag:
".. which windows installation would you like to log onto
1. C:\Windows .."
Dit is de enige optie. Als ik dan 1 invoer krijg ik de volgende grap:
".. Insert the administrator password .."
En daar zit het probleem. Ik heb helemaal geen wachtwoord ingesteld. Wat ik ook probeer, het blijft hardnekkig weigeren. Nu heb ik hierop via google gezocht en het meest bruikbare hoopgevende wat ik tegenkwam was deze link (Mijn pc betreft een Dell Dimension 8300, Win XP SP2).
Bij mij komt er maar 1 keer een optie tot recovery, welke wederom in bovenstaand ritueel resulteerd.
Ik heb op GoT/google gezocht verder, maar kom niks bruikbaars tegen.
Is een re-install van XP de enige optie? Zou fucked zijn aangezien er nog veel data op mijn pc staat.
Hoop dat iemand eenoplossing heeft.
Thnx alvast!!