[XP] administrator password?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.791 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kleautviool
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-02 13:47
Sinds vanochtend zit mijn pc in een 1 of andere opstart-loop. Telkens als XP bijna geladen is start hij opnieuw op. Hij is, na mijn pc een kwartier uitgezet te hebben, weer 1 keer in XP opgestart. Ik heb toen wat kleine dingen naar mijn externe harde schijf kunnen verplaatsen. Toen ik echter een grotere map (minimaal 3 GB) wou verplaatsen is hij weer begonnen met opnieuw opstarten en daar sindsdien niet meer mee opgehouden.

Ik heb wat op internet gezocht en daar kwam uit dat ik de winXP cd in de drive moest doen en met windows recovery, waarschijnlijk, het e.e.a. kon verhelpen. Dit heb ik geprobeerd, maar als ik op R klik krijg ik deze vraag:

".. which windows installation would you like to log onto

1. C:\Windows .."

Dit is de enige optie. Als ik dan 1 invoer krijg ik de volgende grap:

".. Insert the administrator password .."

En daar zit het probleem. Ik heb helemaal geen wachtwoord ingesteld. Wat ik ook probeer, het blijft hardnekkig weigeren. Nu heb ik hierop via google gezocht en het meest bruikbare hoopgevende wat ik tegenkwam was deze link (Mijn pc betreft een Dell Dimension 8300, Win XP SP2).
Bij mij komt er maar 1 keer een optie tot recovery, welke wederom in bovenstaand ritueel resulteerd.

Ik heb op GoT/google gezocht verder, maar kom niks bruikbaars tegen.

Is een re-install van XP de enige optie? Zou fucked zijn aangezien er nog veel data op mijn pc staat.

Hoop dat iemand eenoplossing heeft.
Thnx alvast!!

Verwijderd

Gewoon leeglaten en op enter drukken :?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Gewoon enteren ?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

ik zou eerst zorgen dat je pc niet meer gaat rebooten, dit komt niet zomaar natuurlijk dus er zal iets defect zijn aan je pc.

En voor je ww kan je opstarten in safemodus en inloggen als Admin

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Flame17 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 18:21:
ik zou eerst zorgen dat je pc niet meer gaat rebooten, dit komt niet zomaar natuurlijk dus er zal iets defect zijn aan je pc.

En voor je ww kan je opstarten in safemodus en inloggen als Admin
In Safe Mode inloggen als admin werkt natuurlijk ook niet, aangezien hij in de recovery console om ditzelfde wachtwoord vraagt.
Als gewoon doorenteren niet lukt, zal inloggen in Safe Mode ook niet gaan werken ben ik bang.
Nou zijn er wel talloze opties om wachtwoorden te resetten, wij hebben op de zaak hiervoor ERD Commander, hierin zit het onderdeel Locksmith, welke je in staat stelt om zonder kennis van het vorige wachtwoord, een nieuw wachtwoord in te stellen voor de Administrator account.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:55

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Er zijn een paar dingen die je kan doen. Zoals hierboven wordt genoemd het wachtwoord leeg laten en gewoon op enter rammen. Aanmelden in veilige modus is ook een optie. Je kan ook een live cd gebruiken om je data veilig te stellen. Als laatste kan je een herinstall doen, maar dan niet formatteren maar over de huidige installatie laten lopen (geen wijzigingen aan bestandssysteem uitvoeren oid). Als dat allemaal niet werkt, dan moet je maar je hdd uit je pc halen en in een andere hangen voor backup.

Edit:
Brede P schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 18:24:
[...]

In Safe Mode inloggen als admin werkt natuurlijk ook niet, aangezien hij in de recovery console om ditzelfde wachtwoord vraagt.
Als gewoon doorenteren niet lukt, zal inloggen in Safe Mode ook niet gaan werken ben ik bang.
Nou zijn er wel talloze opties om wachtwoorden te resetten, wij hebben op de zaak hiervoor ERD Commander, hierin zit het onderdeel Locksmith, welke je in staat stelt om zonder kennis van het vorige wachtwoord, een nieuw wachtwoord in te stellen voor de Administrator account.
In safe mode kan je ook nog je normale account gebruiken hoor. Moet deze wel admin rechten hebben en dat lijkt mij wel, anders had hij het admin wachtwoord wel geweten. Bovendien, als het admin account geen wachtwoord heeft, gaat hij hier ook niet spontaan er om vragen.

[ Voor 47% gewijzigd door Hero of Time op 19-01-2008 18:27 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

• kleautviool
Gewoon enteren doet niks. Dan krijg ik dat dat niet de juiste pass is.
Ga nu de veilige modus eens proberen.

Alvast bedankt!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Hero Of Time schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 18:25:
Er zijn een paar dingen die je kan doen. Zoals hierboven wordt genoemd het wachtwoord leeg laten en gewoon op enter rammen. Aanmelden in veilige modus is ook een optie. Je kan ook een live cd gebruiken om je data veilig te stellen. Als laatste kan je een herinstall doen, maar dan niet formatteren maar over de huidige installatie laten lopen (geen wijzigingen aan bestandssysteem uitvoeren oid). Als dat allemaal niet werkt, dan moet je maar je hdd uit je pc halen en in een andere hangen voor backup.

Edit:

[...]

In safe mode kan je ook nog je normale account gebruiken hoor. Moet deze wel admin rechten hebben en dat lijkt mij wel, anders had hij het admin wachtwoord wel geweten. Bovendien, als het admin account geen wachtwoord heeft, gaat hij hier ook niet spontaan er om vragen.
Ik weet dat je in Safe Mode ook kan inloggen met je gewone account, maar of je dan het wachtwoord van de ingebakken Admin account kan aanpassen betwijfel ik eigenlijk.
De TS gaf aan dat het een Dell systeem betreft. Kan het me bijna niet voorstellen, maar misschien heeft Dell wel een standaard admin wachtwoord ingesteld ofzo?

Bij mijn weten is het in ieder geval zo dat als de recovery console gewoon enter rammen niet accepteert, er echt een wachtwoord is ingesteld op de administrator account.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ja, je kan in veilige modus het admin wachtwoord wijzigen. Net geprobeerd op mijn virtuele machine.

• kleautviool
Ok, nu ben ik echt fucked denk ik.

Inloggen via safe mode is gelukt, dank daarvoor!
Ik heb dus nu WinXP helemaal verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar zodra ik een programma wil installeren valt mijn pc weer terug in bovengenoemd ritueel van constant opstarten.

Dat is een overlijdingsverklaring lijkt me toch?
Of zou hier nog iets aan te doen zijn?

• mrfu
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

mrfu

Quis custodiet ipsos custodes?

Naar de hardware kijken, ipv de software zou ik zeggen.
Ergens zit er instabiliteit in het systeem waardoor het geheel reboot.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

kleautviool schreef op zondag 20 januari 2008 @ 00:14:

Ik heb dus nu WinXP helemaal verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar zodra ik een programma wil installeren valt mijn pc weer terug in bovengenoemd ritueel van constant opstarten.

Het beste is te kijken of het een hardware dan wel softwareprobleem is, zie de tests in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Niet te vroeg opgeven :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Misschien was het ook handig om in je logboeken te kijken voordat je opnieuw ging installeren. Staat vaak ook in wat er mis gaat. Heb je ook auto reboot on error uit staan?

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

kleautviool schreef op zondag 20 januari 2008 @ 00:14:

Ik zei in de eerste reply al dat je eerst dat rebooten maar eens moest uitschakelen en kijken waar dat vandaan komt.

Memtest, HHD testen, videokaart testen door middel van dingen uitlsuiten, voltages nazien etc....etc...
Wat heb je aan een login voor Windows als je pc er steeds mee kapt? :?

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Speelt het probleem al op een schone windows dus zonder speciaal geinstalleerde drivers voor je mobo, grafische kaart, ed?

Dan zou het ook nog aan de drivers kunnen liggen. Daarnaast is het ook wel interresant om na te gaan of de tijd tussen opstarten en crashen steeds het zelfde is. Dan maakt een fout die vanuit de HW komt uitermate klein.

En draai je bios eens op default instellingen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2008 01:46 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

De laatste keer dat ik een pc in een 'opstartloop' heb gezien was er een reepje geheugen gesneuveld. Memtest kan uitsluitsel geven daarover.

🖥️ | 🚗

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 01:44:

Dan zou het ook nog aan de drivers kunnen liggen. Daarnaast is het ook wel interresant om na te gaan of de tijd tussen opstarten en crashen steeds het zelfde is. Dan maakt een fout die vanuit de HW komt uitermate klein.
Als hij op dezelfde plek crasht, is het heel goed mogelijk dat het aan de HW ligt. De pc van mijn vader crashte ook telkens op dezelfde plek. Bleek het een ram module te zijn die stuk was. Eerder hadden we al problemen met het installeren van XP, bij het zoeken van hdd's kwam een blauw scherm. Bleek dat de hdd het had begeven. Dus zo klein is het niet.

• kleautviool
Hmm bedankt voor de hulp, maar de oplossingen die jullie geven begrijp ik simpelweg nmiet. Zodra ik mijn kast openmaak is het 1 en al abacadabra voor mij. Ik herken een de verschillende componenten wel, maar wat ik er vervolgens mee zou moeten doen ......

En het vreemde is dat toen ik mijn pc vanochtend opstartte hij het gewoon deed, totdat ik een driver van nvidia installeerde, na de restart bleef hij weer loopen.
Ook gisteren, na een quik format, crashte hij weer bij het installeren van de draadloze netwerk kaart. Hierna full format gedaan, maar dat maakte dus ook geen verschil...

Niet dat ik te laks ben wat te doen, maar ik zou gewoon echt niet weten hoe ik die dingen zou moeten testen enzo....

[ Voor 5% gewijzigd door kleautviool op 20-01-2008 12:36 ]

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

kleautviool schreef op zondag 20 januari 2008 @ 12:33:
Hmm bedankt voor de hulp, maar de oplossingen die jullie geven begrijp ik simpelweg nmiet. Zodra ik mijn kast openmaak is het 1 en al abacadabra voor mij. Ik herken een de verschillende componenten wel, maar wat ik er vervolgens mee zou moeten doen ......

En het vreemde is dat toen ik mijn pc vanochtend opstartte hij het gewoon deed, totdat ik een driver van nvidia installeerde, na de restart bleef hij weer loopen.
Ook gisteren, na een quik format, crashte hij weer bij het installeren van de draadloze netwerk kaart. Hierna full format gedaan, maar dat maakte dus ook geen verschil...

Niet dat ik te laks ben wat te doen, maar ik zou gewoon echt niet weten hoe ik die dingen zou moeten testen enzo....
En daar heb je dan ook de FAQ voor op het forum, zie de FAQ voor opstart/hangenproblemen.

Ook na een schone Windows installatie crasht je pc, dus ergens is er iets niet in orde.

Memtest en HDD testen staan gewoon op het internet en hoe hier mee te werken kan je vinden via Google.
Lees eerst eens in je logboeken van Windows wat dat daar aangeeft.

Pagina: 1