Mijn PC valt elke keer bij het opstarten uit na de POST. Daarin worden geen foutmeldingen gegeven. Dit probleem dit zich opeens voor, de avond ervoor deed de PC het en heb ik hem normaal afgesloten. De volgende ochtend kon hij niet opstarten en sinds dien is er niets veranderd. Ik kan wel in BIOS komen en zolang ik daar in zit valt de PC niet uit. Het uitvallen gebeurt ineens. De fan valt niet eerst uit en de temperatuur van de processor blijft normaal (<30 graden). De BIOS-instellingen staan op de default en ik heb niets overgeklokt of iets dergelijks.
Wat ik heb geprobeerd (zonder resultaat):
- Met CD-ROM opstarten, deze kan echter ook niet gestart worden (PC valt uit)
- Andere HD erin
- Alle kaarten (behalve videokaart) eruit
- 2 van de 4 geheugen sockets eruit om te controleren of het geheugen het niet doet
- Voeding vervangen door een andere voedingsblok. Hierbij dient te worden opgemerkt dat ik een voedingsblok heb gebruikt zonder AUX-stekker. Mijn moederbord heeft dit wel maar deze aansluiting zou optioneel moeten zijn. Zie de manual van het moederbord, p. 41.
PC-onderdelen:
- moederbord: ASUS P4T-E
- processor: Pentium 4 1800 Mhz
- geheugen: 2*128 MB RDRAM en 2 *256 RDRAM
- voeding: Sweex 650 Watt
Wat ik heb geprobeerd (zonder resultaat):
- Met CD-ROM opstarten, deze kan echter ook niet gestart worden (PC valt uit)
- Andere HD erin
- Alle kaarten (behalve videokaart) eruit
- 2 van de 4 geheugen sockets eruit om te controleren of het geheugen het niet doet
- Voeding vervangen door een andere voedingsblok. Hierbij dient te worden opgemerkt dat ik een voedingsblok heb gebruikt zonder AUX-stekker. Mijn moederbord heeft dit wel maar deze aansluiting zou optioneel moeten zijn. Zie de manual van het moederbord, p. 41.
PC-onderdelen:
- moederbord: ASUS P4T-E
- processor: Pentium 4 1800 Mhz
- geheugen: 2*128 MB RDRAM en 2 *256 RDRAM
- voeding: Sweex 650 Watt