Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vista wil niet meer booten. Ik krijg het intro scherm van mijn bios te zien, en vervolgens gebeurt er helemaal niets meer. Ik kan mijn bios niet in en kan alleen via F4 een andere versie van bios flashen.

Het rare is dat ik er nu een andere harde schijf in heb, met een oude installatie van vista en xp, en die doet het wel gewoon. Het lijkt mij dus uitgesloten dat het een hardwarematig probleem is.

Wat ik gedaan heb:
Ik heb geprobeerd Windows XP te installeren, dit wilde ik eigenlijk doen op de 2de partitie van mijn computer, maar toen ik zag dat het ook op mijn externe (USB) harde schijf kon, dacht ik: dat is ook wel handig, laat ik dat proberen. Ik denk dat het hier mis gegaan is. Waarschijnlijk heeft windows iets toegevoegd aan mijn boot menu ofzo, wat niet werkt, en start hij daarom niet op.

Het enige probleem is: hoe ga ik dit aanpassen zonder dat ik in Vista ben. Ik heb al geprobeerd te zoeken hoe dit te doen, maar aangezien er geen boot.ini is en alle oplossingen via vista zelf werken... is er iemand die een andere oplossing heeft?

Windows opnieuw installeren is ook geen oplossing, want ik kan ook niet van CD opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Je zult van de Vista DVD op moeten starten en dan Installeren=>Windows Repareren. Hier kan je je bootloader laten fixen.

Elke Vista CD/DVD is bootable, dus dan zal je dat ook op moeten lossen ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:39

paQ

en...

die repair functie werkt nog ook :+
iets wat bij XP meestal niet het geval was

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet nog even aantal dingen verduidelijken denk ik. Ik heb dus 2 harde schijfen, 1 in mijn laptop en de andere in een externe behuizing (ook een laptop schijf).
Harde schijf nummer 1 bevat alleen een installatie van Vista, op de C partitie, de D partitie bevat alleen data. Deze doet het niet meer.
Harde schijf nummer 2 bevat een installatie van vista op de C partitie, de D is een XP installatie. Bij deze doet Vista het wel

Het kromme is namelijk dat ik met de harde schijf nummer 2 wel in het bios kan komen, daarin stond mijn USB harde schijf als primary boot device, dit heb ik vervangen door de cd/dvd speler, en ik heb de USB harde schijf uit het rijtje verwijderd.

Vervolgens stop ik de harde schijf nummer 1 er weer in, en blijft dat ding weer hangen op de bios.

Ook als ik een installatie DVD met Vista erin stop gebeurt er helemaal niets, hij blijft op de BIOS hangen