Ik heb onlangs een kapotte medion laptop bemachtigt. Hierin zat een werkende intel pentium 4 M 2,6 Ghz processor (s479) een slimline DVD-speler en HDD. Deze onderdelen riepen bij mij de zoektocht naar een zo'n goedkoop mogelijke HTPC op. Ik ben gaan kijken naar micro ATX en ITX oplossingen en kwam tot de conclusie dat de socket 479 moederborden allemaal aardig prijzig waren. Nu heb ik heb ik uit verschillende bronnen (wikipedia en verschillende forums) vernomen dat het mogelijk zou moeten zijn om deze processor ook te laten draaien op socket 478 moederborden?
Ik heb een aantal proef configuraties samengesteld op verschillende webwinkels. Hierbij bleef ik erg twijfelen over welke keuze nou goedkoper is. Ik kwam met een socket 479 mini itx, geheugen en behuizing het goedkoopst uit op een bedrag van rond de 200 euro.
Mijn voornaamste vragen zijn:
- Is het het uberhaupt waard om deze processor en onderdelen te gebruiken voor een low budget HTPC? Zo ja wat is de beste oplossing?
- Ben ik prijs/prestatie technisch beter uit door een recenter systeem aan te schaffen (barebone of losse onderdelen)?
Ik hoop dat jullie mij wat meer duidelijkheid kunnen verschaffen?
Alvast bedankt!
Ik heb een aantal proef configuraties samengesteld op verschillende webwinkels. Hierbij bleef ik erg twijfelen over welke keuze nou goedkoper is. Ik kwam met een socket 479 mini itx, geheugen en behuizing het goedkoopst uit op een bedrag van rond de 200 euro.
Mijn voornaamste vragen zijn:
- Is het het uberhaupt waard om deze processor en onderdelen te gebruiken voor een low budget HTPC? Zo ja wat is de beste oplossing?
- Ben ik prijs/prestatie technisch beter uit door een recenter systeem aan te schaffen (barebone of losse onderdelen)?
Ik hoop dat jullie mij wat meer duidelijkheid kunnen verschaffen?
Alvast bedankt!