[LAPTOP] Problemen met het scherm van mijn Acer laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 466 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-01 13:30
Ik heb zojuist van iemand een Acer Aspire 1670 gekregen. Alleen het scherm is nogal vaag/kapot. Het beeld werkt wel, maar de backlight gaat niet aan. Hierdoor heb je dus bijna geen zicht. Ik ben bang dat de lampjes kapot zijn, maar het kan ook makkelijk het contactpinnetje zijn. Het probleem heeft zich nameijk eerder voorgedaan, maar toen werkte het meestal weer als je met het contactpinnetje speelde.. Nu is dit dus niet meer het geval.

Mijn vraag is of het makkelijk is om het zelf te repareren. Kan je ergens van die lampjes kopen en is dit doorgaans makkelijk te vervangen? Of moet je echt de fabriek hiervoor inschakelen? Want dat is nogal een dure grap namelijk ;)

Of weet iemand nog andere dingen die ik kan proberen?

Ik hoor het graag _/-\o_

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

:S die TL-lampje is een dure grap als je die appart wilt vinden :(
de fabrieken smeren je maar al te graag een nieuwe scherm aan.

edit als het de lampjes zouden zijn zoek een identieke kapotte laptop en haal ze daar uit :D
het contactje eens op de print bekijken he alles openmaken :)

[ Voor 37% gewijzigd door pm1 op 19-01-2008 17:10 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• Dannydekr
Denk dat ik maar even ga schroeven.... ben benieuwd of er iets met het contactje is.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
pm1 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 17:09:
:S die TL-lampje is een dure grap als je die appart wilt vinden :(
de fabrieken smeren je maar al te graag een nieuwe scherm aan.
Gewoon een tweedehands display-met-barst kopen dus! Ik heb hier heel wat lampjes uit Compaq Armada's liggen (12.1 tot 14.1"). En het vervangen van de lamp, die ingeplakt zit in de aluminium plakfolie, valt nog niet mee...
Maar: mijn ervaring is dat de lamp zelf vrijwel niet kapot gaat, wel het hoogspanningsprintje (inverterboard).

Los hiervan klinkt het inderdaad alsof het ook best het 'contactpinnetje' (het ding dat detecteert of het display dicht gaat?) zijn.

• Dannydekr
RemcoDelft schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 17:16:
[...]

Gewoon een tweedehands display-met-barst kopen dus! Ik heb hier heel wat lampjes uit Compaq Armada's liggen (12.1 tot 14.1"). En het vervangen van de lamp, die ingeplakt zit in de aluminium plakfolie, valt nog niet mee...
Maar: mijn ervaring is dat de lamp zelf vrijwel niet kapot gaat, wel het hoogspanningsprintje (inverterboard).

Los hiervan klinkt het inderdaad alsof het ook best het 'contactpinnetje' (het ding dat detecteert of het display dicht gaat?) zijn.
Nou, het is een hel om uit te vinden hoe ik bij dat contactje moet komen. Er zitten zoveel schroefjes in, weet niet waar ik moet beginnen. Heeft Acer ook van die guides hiervoor 8)7

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Bij veel Acers, en ik heb er inmiddels al de nodige uit elkaar gehaald, zit de strip boven het toetsenbord niet geschroefd.
Voor alle zekerheid kun je aan de onderzijde aan de achterkant alle schroefjes loshalen (zijn er meestal een stuk of 5 a 6.
Dan moet die strip waar het contactpinnetje in zit, er redelijk makkelijk uit te wippen zijn.
Kun je in ieder geval redelijk makkelijk bij de elektronika van dat contactpinnetje komen.
Op die manier kun je ook vaak het toetsenbord redelijk makkelijk loskrijgen om het schoon te maken.

• Dannydekr
Ik heb nu de bovenkant eraf en kan bij het contactje. Het valt me op dat, wanneer je contactje snel indruk en loslaat, het beelt dus 1 seconde lang verlicht is als normaal. Maar de backlight springt meteen weer uit :(

Is hier misschien iets mee mogelijk? Want de lampen zijn dan sowieso niet kapot lijkt me? Ik zie 2 glimmende uiteinden met daarbovenop een zwart blokje met een indrukbaar puntje erop.

[ Voor 30% gewijzigd door Dannydekr op 19-01-2008 19:05 ]

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-01 21:54
Dannydeman schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 18:59:
Ik heb nu de bovenkant eraf en kan bij het contactje. Het valt me op dat, wanneer je contactje snel indruk en loslaat, het beelt dus 1 seconde lang verlicht is als normaal. Maar de backlight springt meteen weer uit :(

Is hier misschien iets mee mogelijk? Want de lampen zijn dan sowieso niet kapot lijkt me? Ik zie 2 glimmende uiteinden met daarbovenop een zwart blokje met een indrukbaar puntje erop.
en als je het ingedrukt houd blijft het dan ook gewoon aan ? aangezien je t alleen hebt over indrukken en loslaten.

anders zou ik er gewoon wat op verzinnen dat dat contactje blijft zitten.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Verwijderd

De inverter is kaduuk. Reparatie kost je ongeveer 100 euro volgens mij.

• Dannydekr
Ik heb de moed opgegeven. Het is inderdaad wat degene hierboven mij zegt denk ik. Want ook al houd ik het contacje ingedrukt, dan nog gebeurt er niets. Ach zal Acer morgen wel even bellen ;)

Pagina: 1