Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
de fabrieken smeren je maar al te graag een nieuwe scherm aan.
edit als het de lampjes zouden zijn zoek een identieke kapotte laptop en haal ze daar uit
het contactje eens op de print bekijken he alles openmaken
[ Voor 37% gewijzigd door pm1 op 19-01-2008 17:10 ]
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Gewoon een tweedehands display-met-barst kopen dus! Ik heb hier heel wat lampjes uit Compaq Armada's liggen (12.1 tot 14.1"). En het vervangen van de lamp, die ingeplakt zit in de aluminium plakfolie, valt nog niet mee...pm1 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 17:09:
die TL-lampje is een dure grap als je die appart wilt vinden
![]()
de fabrieken smeren je maar al te graag een nieuwe scherm aan.
Maar: mijn ervaring is dat de lamp zelf vrijwel niet kapot gaat, wel het hoogspanningsprintje (inverterboard).
Los hiervan klinkt het inderdaad alsof het ook best het 'contactpinnetje' (het ding dat detecteert of het display dicht gaat?) zijn.
Nou, het is een hel om uit te vinden hoe ik bij dat contactje moet komen. Er zitten zoveel schroefjes in, weet niet waar ik moet beginnen. Heeft Acer ook van die guides hiervoorRemcoDelft schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 17:16:
[...]
Gewoon een tweedehands display-met-barst kopen dus! Ik heb hier heel wat lampjes uit Compaq Armada's liggen (12.1 tot 14.1"). En het vervangen van de lamp, die ingeplakt zit in de aluminium plakfolie, valt nog niet mee...
Maar: mijn ervaring is dat de lamp zelf vrijwel niet kapot gaat, wel het hoogspanningsprintje (inverterboard).
Los hiervan klinkt het inderdaad alsof het ook best het 'contactpinnetje' (het ding dat detecteert of het display dicht gaat?) zijn.
Voor alle zekerheid kun je aan de onderzijde aan de achterkant alle schroefjes loshalen (zijn er meestal een stuk of 5 a 6.
Dan moet die strip waar het contactpinnetje in zit, er redelijk makkelijk uit te wippen zijn.
Kun je in ieder geval redelijk makkelijk bij de elektronika van dat contactpinnetje komen.
Op die manier kun je ook vaak het toetsenbord redelijk makkelijk loskrijgen om het schoon te maken.
Is hier misschien iets mee mogelijk? Want de lampen zijn dan sowieso niet kapot lijkt me? Ik zie 2 glimmende uiteinden met daarbovenop een zwart blokje met een indrukbaar puntje erop.
[ Voor 30% gewijzigd door Dannydekr op 19-01-2008 19:05 ]
en als je het ingedrukt houd blijft het dan ook gewoon aan ? aangezien je t alleen hebt over indrukken en loslaten.Dannydeman schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 18:59:
Ik heb nu de bovenkant eraf en kan bij het contactje. Het valt me op dat, wanneer je contactje snel indruk en loslaat, het beelt dus 1 seconde lang verlicht is als normaal. Maar de backlight springt meteen weer uit
Is hier misschien iets mee mogelijk? Want de lampen zijn dan sowieso niet kapot lijkt me? Ik zie 2 glimmende uiteinden met daarbovenop een zwart blokje met een indrukbaar puntje erop.
anders zou ik er gewoon wat op verzinnen dat dat contactje blijft zitten.
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD