Toon posts:

Ipod Dock Denon ASD-3N of ASD-3W

Pagina: 1
Acties:
  • 1.728 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Iemand ervaring met een Denon ASD-3N of ASD-3W dock (lan of wlan). Hier kun je ook internetradio mee op je hifi installatie krijgen en de muziek van de Ipod zou beter zijn op je hifi installatie.

Ik ben mn benieuwd naar de kwaliteit van internetradio en of je makkelijk een zender kunt selecteren zonder eerst de dock aan een tv vast te koppelen. Daar heb ik namelijk geen zin in, elke keer tv aandoen om radio te kunnen luisteren. Iemand ook enig idee of deze met last.fm overweg kan?

Alvast bedankt voro de reacties!

• Alfa
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-01 01:10
Ik heb dit setje thuis staan, maar krijg het met geen mogelijkheid fatsoenlijk werkend.

Problemen:
-Hoe krijgt dit apparaat contact met mappen op mijn PC? Doet die alles automatisch scannen of moet je mappen/schijven toewijzen?
-Hoe krijgt dit apparaat contact met de internetradio na het registreren bij DENON? Moet je dat instellen op de pc?
-Als je voor de modus kiest om alleen de iPod te besturen, moet je dat dan ook op het scherm zien? Want ik krijg dan geen beeld, bij de andere modus wel.
-Hoe moet je de S-video aansluiten? Via de versterker krijg ik geen beeld, direct krijg ik wel beeld...

Groeten,
Niels

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-02 10:04
Staat dat niet in de handleiding?

• Alfa
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-01 01:10
Ik heb het allemaal gevonden.

Het staat wel in de handleiding, maar heel erg slecht.

Alles werkt met DRM programma's, bijvoorbeeld WMP11

Al het andere is een kwestie van proberen nadat het aangesloten zit.

Verwijderd

Hallo,

Heb zaterdag ook een asd-3w gescoord. Duidelijk veel beter geluid dan m'n oude Trust iPod dock! Heb het wireless nog niet aan de praat maar bekabeld werkt prima. Via dock control aangesloten op Denon AVR 2808 dus dock is via de AB van de versterker te bedienen en bovendien worden de menu's op het scherm van de versteker weergegeven dat net vanuit je luie stoel leesbaar is. (het scherm van de iPod was dat zowieso niet). Bovendien kan de GUI op een externe monitor (bijv. je tv) worden weergegeven. Scroll relaxt door de 7000 internetradio zenders heen waarvan de meeste zeer acceptabel kwaliteit doorgeven.

Heb een vraag: weet iemand of je het apparaat via dock control uit de standby-stand kan halen? Dat kan voor zover ik heb kunnen vinden alleen nog via de AB die met de die met de asd-3w meegeleverd is. Als dat via dock control zou kunnen heb je dat extra AB-tje niet meer nodig. (handig in deze tijd waar je als je niet uitkijkt met 6 AB's op je schoot op de bank zit.)

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:44
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 13:19:
Hallo,

---KNIP---

Heb een vraag: weet iemand of je het apparaat via dock control uit de standby-stand kan halen? Dat kan voor zover ik heb kunnen vinden alleen nog via de AB die met de die met de asd-3w meegeleverd is. Als dat via dock control zou kunnen heb je dat extra AB-tje niet meer nodig. (handig in deze tijd waar je als je niet uitkijkt met 6 AB's op je schoot op de bank zit.)
Ik heb zelf ook de ASD-3W met de Denon 2808. De voeding van de ASD-3W heb ik doorgelust op de voeding out van de receiver, dus als je de receiver aanzet gaat ook je ASD-3W aan. Ik gebruik uiteraard ook dock control, werkt perfect allemaal. Ik moet zeggen dat de bediening pas goed liep na een firmware upgrade (23-07-2008, fw versie 7542).

Verwijderd

Ik heb ook de ASD 3N...icm de AVR 2808.

Ben er totaal niet tevreden mee. De bediening is zo ontzettend traag dat het gewoon vervelend wordt. de streaming van pc naar het dock werkt ook niet met windows media player. Alleen met twonky media werkt het... traag. Aangezien ik nu ook een ps3 heb, gebruik ik die nu om media te streamen. Een hele verandeming moet ik zeggen. Bovendien staat de importeur ook niet echt te springen om klanten te helpen met zijn "zoek het zelf maar uit" mentaliteit. Heel jammer, terwijl het toch een best prijzige dock is. Het enige wat wel werkt is internet radio en podcasts. Maar zoals ik al zei.. het opzoeken duurt een eeuwigheid.

• guideaux
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-01 22:16
Hi,

ik heb vna het weekend de denon 1708 gekocht icm met de aws - 3n; alles werkt perfect. alle computers, netwerkschijven, etc worden direct gevonden en kunnen gebruikt worden; geen itunes of WMP 11 noodzakelijk. wel even goed de gebruiksaanwijzing lezen in dit geval.

Probleem:

Ik krijg het bedieningsscherm (GUI) van de aws-3n niet op mijn tv getoond als ik de aws op de normale manier aansluit op de 1708. namelijk met een s-video kabel van de aws naar svideo vcr/ipod.

als ik echter een svideo kabel direct tussen de aws en de tv plaats; krijg ik WEL een bedieningsscherm te zien. de 1708 is alleen via hdmi out verbonden aan de HD tv. het lijkt dus of het s-video signaal niet door hdmi wordt doorgegeven aan de tv.

het id vna de 1708 is dat je door je source code zowel de juiste audio als video instellingen krijgt. nu moet ik eerst de input veranderen op mijn tv op de ipod te bedienen. klein ongemak, maar zo is het vast niet bedoeld.

Vraag:
bij wie werkt de aws wel direct goed; dus middels de standaard svideo aansluiting, waarbij bij source selectie "ipod" de tv automatisch de GUI van de aws laat zien?

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 15:42
guideaux schreef op maandag 20 juli 2009 @ 08:30:
Probleem:

Ik krijg het bedieningsscherm (GUI) van de aws-3n niet op mijn tv getoond als ik de aws op de normale manier aansluit op de 1708. namelijk met een s-video kabel van de aws naar svideo vcr/ipod.

als ik echter een svideo kabel direct tussen de aws en de tv plaats; krijg ik WEL een bedieningsscherm te zien. de 1708 is alleen via hdmi out verbonden aan de HD tv. het lijkt dus of het s-video signaal niet door hdmi wordt doorgegeven aan de tv.

Vraag:
bij wie werkt de aws wel direct goed; dus middels de standaard svideo aansluiting, waarbij bij source selectie "ipod" de tv automatisch de GUI van de aws laat zien?
Zoals je het nu hebt aangesloten gaat het niet werken. De 1708 heeft geen conversie van S-video naar HDMI. Dus je zal met dit model altijd ook je TV moeten omschakelen.
Duurdere modellen hebben wel een conversie.

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-02 10:04
Je kunt ook je receiver (ook) met S-video aansluiten op je tv.

[ Voor 14% gewijzigd door mac1987 op 20-07-2009 20:00 ]

Pagina: 1