Toon posts:

vraagje : geen beeld geen biep wel een led

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb een redelijk probleem mijn pc had ineens geen beeld .
maar de fan draait .
dus andere vga kaart nog niets . fans draaien geen beeld .
nu ik ander mobo + cpu besteld . was een setje dat werkte.
nu ik cpu in oud mobo gestoken zelfde fans draaien geen beeld
nu steek ik op het nieuwe setje in de pc en draait de fan amper 1 a 2 seconden clear c mos geprobeert andere voeding andere ram alles geprobeert en ik ben nu ten einde raad.

wier kan me helpen of zeggen wat er loos is specs :

oud mb gigabyte ga7va
cpu xp 2200 geloof ik
nieuw mb asus A7V8X-X
cpu Xp 1800

verschillende ramlatten en vga kaarten en voedingen

alvast merci

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-05 16:59
Ander geheugen?

Sowieso zo weinig mogelijk er op aansluiten wat nodig. Alle schijven los etc. Gewoon mobo, proc, geheugen en voeding en natuurlijk je aan / uit knop.

Anders zou ik zeggen dat het je proc is. Aangezien je andere voedingen, videokaarten en ram geprobeerd hebt ook.

[ Voor 108% gewijzigd door orange.x op 19-01-2008 17:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja maar diegene waar ik de cpu e.d. heb van gekocht draaide het setje .

met de oude cpu blijven de fans draaien en met de "nieuwe" 1a2 seconden en dan weer gedaan

ik heb al denk ik 5 ramlatten geprobeert vga eruit hdd loss geen ram allemaal op 1second en trug af
:-(.

• jan_va
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
test je geheugen eens met memtest...
nadat je geheugen 100% zeker werkt kan je verder gaan met testen, maar normaal zal het wel niet bij je HDD liggen, moet dus liggen aan processor, of mobo of geheugen of combinatie.

memtest zal direct al een antwoord geven over het geheugen, ikzelf heb er ook problemen mee gehad met geheugen en ook eens met een AMD athlon XP CPU, maar bij deze 2 problemen werkte het beeld wel (wil daarmee niet zeggen dat het dit probleem niet kan zijn hé), my guess is het mobo, maar testen zou ik zeggen :)

• orange.x
jan_va schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 17:19:
test je geheugen eens met memtest...
nadat je geheugen 100% zeker werkt kan je verder gaan met testen, maar normaal zal het wel niet bij je HDD liggen, moet dus liggen aan processor, of mobo of geheugen of combinatie.

memtest zal direct al een antwoord geven over het geheugen, ikzelf heb er ook problemen mee gehad met geheugen en ook eens met een AMD athlon XP CPU, maar bij deze 2 problemen werkte het beeld wel (wil daarmee niet zeggen dat het dit probleem niet kan zijn hé), my guess is het mobo, maar testen zou ik zeggen :)
Naja zoals ie aangeeft werkte het wel bij een ander ( gezien ook? ). Memtest is wat lastig zonder beeld!

Ja, vergeet.. Nee je hebt denk ik die P4 stekker niet nodig.

Misschien gewoon even buiten de kast een opstelling maken en even overnieuw beginnen.
Dat moederbord, heeft 4 bankjes voor geheugen? Wanneer dit het geval is zou je een geheugen module kunnen testen in bank nummer 3. Ik heb het eerder meegemaakt dat met 1 module hij alleen werkte in bank 3.

Verwijderd

Topicstarter
mobo ligt hier op een houten plank aangesloten vga hdd en ram aan gekoppeld

zelfs zonder ram draaien de fans maar enkele seconden zelfde als met ram zonder iets buiten cpu en cooler doet zelfde fans 2seconden aan en dat was het

zojuist andere fan ook geprobeert

ben ten einde raad

• orange.x
Ja, denk dat ik dat op dat moment ook zou zijn. Met fan heeft et niet te maken, maar je gaat vanalles proberen he :)

Lastig... Je hebt nu 2 proc's dus. Met de ene gaat het wel aan maar geen beeld. De andere valt na 2 seconden uit?

Verwijderd

Topicstarter
wat ik nu wel ondervind van de oude procc zet die 10 seconden op en die wordt rete warm

• jan_va
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
dan heb ik toch een héél sterk vermoeden dat je mobo het niet doet....als je kan moet je de CPU's eens testen met een ander mobo, weet je zeker of je CPU's werken, als je daar dan toch mee bezig bent kan je memtest eens laten lopen op jou geheugen, test wel onderdeel per onderdeel, anders weet je nog altijd niet wat juist kapot is...je CPU of je geheugen

EDIT: clear anders eens je CMOS....kwestie van een corrupt BIOS uit te schakelen :)

[ Voor 10% gewijzigd door jan_va op 19-01-2008 17:47 ]

Pagina: 1