S/PDIf naar HK AVR135 aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 288 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-02 15:53
Allereerst de specs / info:

- Asus Maximus Formula met S/PDIF connector
- Harman Kardon AVR 135
- LG 42PT81 Plasma
- Soundblaster Audigy
* HD content

Goed, wat is het probleem: ik heb nu wat HD content op de pc staan, welke ik perfect af kan spelen op de TV. Heb me een dvi-hdmi connector gekocht en dat werkt prima.

Nu het geluid: ik wil graag 5.1 geluid via de AVR krijgen. Ik heb me daartoe een digitale Coax kabel aangeschaft en deze aangesloten op de S/PDIf connector op het moederbord en in de AVR geplugged. Ik heb de ATI HD audio als output geselecteerd en wat HD content afgespeeld.

Resultaat: geen geluid over de AVR maar over mn speakers op het bureau. Wat doe ik hier precies verkeerd? Op een of andere manier moet ik toch die S/PDIF uitgang kunnen gebruiken in combi met de AVR?

Verwijderd

sadsad

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2021 12:39 ]

• Japser
Win XP 64 bit heb ik als OS geinstalleerd. moet ik misschien een S/PDIF kabeltje van de Soundblaster naar een mobo connector lussen nog misschien zat ik ineens aan te denken.

Verwijderd

Ik gebruik de SPDIF connector van m'n soundblaster. De onboard SPDIF was helemaal niet aan de praat te krijgen.

• Japser
Ik heb hem trouwens in de front Digital Coax aansluiting geprikt, de kabel. Nou is het natuurlijk ook handig als de AVR weet welke bron er gebruikt moet worden. Hij detecteert het iig niet automatisch.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-02 13:25

job

Waarom kies je de ati HD audio als output terwijl je je coax aansluit aan je onboard geluidskaart?

[ Voor 8% gewijzigd door job op 19-01-2008 16:25 ]

Verwijderd

Probeer anders eerst even of je bijv. een DVD speler via coax aan kan sluiten op je versterker. Dan weet je iig dat dat deel werkt. Daarna weer verder kutten met je pc.

• Japser
Ehm...goeie vraag. Omdat ik dacht dat de digitale uitgang daardoor aangestuurd zou worden.

• Japser
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 16:31:
Probeer anders eerst even of je bijv. een DVD speler via coax aan kan sluiten op je versterker. Dan weet je iig dat dat deel werkt. Daarna weer verder kutten met je pc.
Dat werkt prima!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-02 13:25

job

Japser schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 16:32:
Ehm...goeie vraag. Omdat ik dacht dat de digitale uitgang daardoor aangestuurd zou worden.
Dat ati gebeuren is van je videokaart (om via hdmi audio uit te sturen).
Jij zult de geluidskaart van je moederbord moeten kiezen. Staat die er niet bij... dan moet je even kijken of je de geluidskaart van je moederbord niet is uitgeschakeld in de bios.

[ Voor 15% gewijzigd door job op 19-01-2008 16:57 ]

• Japser
Ok, de Asus Maximus formula heeft een speciale geluidsbracket welke ik niet geinstalled heb om conflicten met de Soundblaster te voorkomen, ik meende dat de S/PDIf separaat daarvan zou werken.

[ Voor 13% gewijzigd door Japser op 19-01-2008 17:00 ]

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Dit kan zoveel wel meer dan 1 oorzaak hebben.

- Sluit een coaxiale kabel aan van Spdif op je SB Audigy naar je AVReciever.
- Selecteer juiste input in op je AVR
- Zorg dat de output op digitaal staat en op 48khz in je creative software, en zorg ervoor dat dit de default afspeel device is.
+ In vista moet je bij geluidseigenschappen ook nog eens digitaal instellen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-02 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

het kan 500 oorzaken hebben, maar laten we wel wezen. Hier hebben we een computer met zo te lezen drie geluidskaarten (soundblaster, een onboard, een eentje op de videokaart), waarvan het een zomaar in het andere geprikt is en waarvan het geluid niet werkt.

Dan durf ik wel te zeggen dat gewoon de verkeerde geluidskaart is aangesloten / ingesteld. :P

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Japser
T'is gelukt, hoop gepruts, de bracket die bij het mobo geleverd was geinstalled en nu werkt het!
Pagina: 1