Website hoofdlettergevoelig?

Pagina: 1
Acties:
  • 337 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bekok
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 12:59
Hallo,

Ik heb laatst een website gemaakt met het programma iWeb op mijn mac. Om deze online te gooien heb ik de keuze om de website "te publiceren in een map." Dan komen dus alle bestanden in de map te staan en dan geef ik een naam aan die map. Als ik daarna deze map upload (bijvoorbeeld map "Muziek") dan moet ik als volgt naar mijn host gaan: www.domein.nl/Muziek. Waar het me om gaat is dat bij het woordje muziek de M een hoofdletter moet zijn, omdat anders de pagina niet kan worden gevonden. Nu vroeg ik me af hoe het zit met hoofdlettergevoeligheid wanneer het gaat om websites. Kan ik ervoor zorgen dat het niet uitmaakt of het met hoofdletters wordt gespeld in de adresbalk en zoja hoe?
Nog even ter informatie, mijn host is antagonist en ik zet alles online via Filezilla.

20" iMac; 2.4ghz Core 2 Duo; 3GB; Ati Radeon 2600HD Pro

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-11 11:12

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Alles na de eerste / is case-sensitive.

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Je host zal een besturingssysteem gebruiken met een hoofdlettergevoelige paritietabel. Waarschijnlijk kan je dat met een .htaccess bestand wel opvangen als je host Apache draait.

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

DizzyWeb

Ondertiteld

Sja, da's het grote verschil tussen Windows machines en *nix machines. Als de webserver onder Windows draait, is het niet case sensitive, maar bijvoorbeeld een Linux webserver zal dit wel zijn. Domeinnaam heeft niets met de machine zelf temaken, die kan je typen hoe je maar wil.

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-11 19:56
Je kunt het beste alleen kleine letters (lowercase) gebruiken in alle urls en links. Dat zorgt er ook voor dat je bijvoorbeeld ook over de telefoon een url kunt roepen zonder het te hoeven spellen. En als je je site verhuist van een Windows- naar een Linux-server blijft alles het doen.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Verwijderd

dat is een submap, en de submappen kunnen best wel met hoofdlettergevoelig zijn. maar een domain naam niet. De submap die je in je directory aanmaakt die zorgt ervoor dat je de map moet benaderen met de correcte naam !

Als je de map niet benaderd met de hoofdlettergevoelige naam dan, kom je er ook niet op :)
Pagina: 1