Toon posts:

Audio VHS op de pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb binnekort een crematie waar diegene graag een stuk van de videoband af wil laten spelen alleen de muziek dus geen beeld.

Nu dacht ik de videorecorder heeft 2x TULP achterin als ik een kabel doe van 2x Tulp naar 1x3.5´´ jackplug die aansluit op mijn computer krijg ik dan het geluid binnen en is het mogelijk dan om het op te slaan op mijn computer.

Ook heb ik al gekeken naar kastjes die je op je usb poort aansluit en dan 2x audio in en 1x video in als er echt geen andere mogelijkheid.

Sorry voor deze misscihen stomme vraag maar het heeft haast

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Als eerste gecondoleerd.

Verder werkt je eerste oplossing inderdaad. Als tweede kan je ook heel simpel de video op tv aansluiten, en via de audio-uitgang van de tv de boel opnemen. Dit laatste is handig als je geen losse audio uitgang hebt. Verder moet je ook wel het een en ander met de pin layout van scart kunnen doen, maar dat weet ik niet uit mijn hoofd.

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Verwijderd

Topicstarter
Ja bedankt!

Heb net in iedergeval 2x tulp stekker achter op me videorecorder gedaan een 3.5´ jackplug naar me laptop maar ontvang daar niet zo geluid op. Hiervoor moet ik denk het nog een apart programma gebruiken?

Verwijderd

me = m'n ;)

Kijk even of je jackplug op je laptop wel een mic-ingang is en niet enkel een koptelefoon-uitgang.
Kijk vervolgens of je line-in niet gemute is, en of ie geselecteerd staat als opnamebron.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2008 17:10 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je moet natuurlijk wel software hebben waarmee je dat kan opnemen.

Audacity is freeware, en kan wat je wilt.

Ey!! Macarena \o/

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:53
mic-ingang heb he wel kans dat e.e.a. overstemt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemvaal voor de reacties zo moet het gaan lukken!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:34

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 17:10:
me = m'n ;)

Kijk even of je jackplug op je laptop wel een mic-ingang is en niet enkel een koptelefoon-uitgang.
Kijk vervolgens of je line-in niet gemute is, en of ie geselecteerd staat als opnamebron.
Ik denk dat HlpDsK hier een line-ingang bedoeld. :+
Voor de topicstarter: Sommige laptops hebben -geen- line ingang. In dat geval moet je even op zoek gaan naar een andere laptop of computer die dat wel heeft.
(Of een USB geluidskaartje kopen met een line-ingang maar gezien de haast lijkt me dat niet zinvol).

Je laptop heeft hoogstwaarschijnlijk wel een mic-ingang, maar dat gaat niet werken. Die zijn om te beginnen niet stereo, er staat een spanning op (voor het voeden van een microfoon) en de gevoeligheid is veel hoger, waardoor het geheel heel erg slecht gaat klinken.

[ Voor 17% gewijzigd door remco_k op 19-01-2008 17:21 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

Het kan wel met een mic-ingang maar dan moet je het opnameniveau terugschroeven. Je hebt dan wel relatief veel ruis. Line-in is niet zo heel gebruikelijk. Mss vandaag de dag meer dan een paar jaar terug iig.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:34

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 17:23:
Het kan wel met een mic-ingang maar dan moet je het opnameniveau terugschroeven. Je hebt dan wel relatief veel ruis. Line-in is niet zo heel gebruikelijk. Mss vandaag de dag meer dan een paar jaar terug iig.
Klopt, maar dat terugschroeven kan jij en dat kan ik, maar de TS zal waarschijnlijk geen idee hebben waarmee en hoe hij dat moet doen, laat staan dat hij er spullen voor heeft. :)

@Systro15:
Als je in de buurt van Montfoort (Utrecht) woont, kan ik het wel effe voor je doen.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Een goede reden om het te leren dan. Dit is wel T.Net en niet beginnersweb.

Verwijderd

Topicstarter
Jup het werkt! Het geluid is wel veel minder van kwaliteit weet iemand of dat met zo recorder kastje anders is dan sluit je 2x audio in op het kastje en videosignaal.

Is dat wel beter van geluid?

Verwijderd

Zo'n kastje zal wel beter zijn. Desnoods neem je gewoon een videobestand op en rip je daar later het geluid apart van.
Pagina: 1