Toon posts:

Port Forwarding probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 1.468 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb boven een Xbox360 met XboxLive, maar mijn NAT staat op strict. Ik heb wat rondgezocht en ik moest mijn poorten 'forwarden'. Hiervoor moest ik eerst een statisch ip adres maken. Dit heb ik gedaan via www.portforward.com.
http://www.portforward.co...ch546v6/Xbox_Live_360.htm Daar bleek dat ik eerst mijn ip-adressen van mijn DNS-servers moest weten. Een halfuurtje geleden heb ik mijn provider gebeld waarna zij mij de volgende adressen gaven:

195.121.1.34
195.121.121.1.66

Ik vond het zelf wel raar dat het tweede adres vijf getallen heeft.

Ik volgde de verdere instructies en ik moest bij Control Panel > Network Connections > LAN connection > properties > Internet Protocol (TCP/IP) > Properties de volgende adressen invullen:

IP-adres:
Subnetmasker:
Standaard Gateway:

Voorkeurs DNS-server:
Alternatieve DNS-server:

Hierachter was steeds ruimte voor vier getallen, dit gaf dus problemen omdat mijn tweede gegeven IP-adres van mijn provider vijf getallen kende. Ik kon vervolgens wel mijn static IP-adress vinden, maar ik kon dus niet de goede DNS adressen invullen. Ik heb de tweede DNS zo geprobeerd:

195.121.1.66

Volgens www.portforward.com moest ik vervolgens mijn ip-adres in mijn adresbalk intypen en vervolgens bij Toolbox > Game & Application sharing > Create a new game or application een paar getallen invullen. Dit waren drie keer 88 en drie keer 3074. Vervolgens moest ik op Toepassen drukken maar toen bleek dat mijn internet eruit lag. Toen ik bij Control Panel > Network Connections > LAN connection > properties > Internet Protocol (TCP/IP) > Properties alle IP-adressen weer weghaalde, deed mijn internet het weer. Ik vermoed dat het aan mijn tweede DNS-adres ligt, maar ik zou verder niet weten hoe ik dit verhelp.

Kan iemand mij helpen?

Bij voorbaat dank

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Dat adres van die DNS server klopt niet een ip adres bestaat uit 4 keer een waarde van 1 tot 255 Verder is poortforwading niet zo moeilijk er staat hier prima uitgelegd inde FAQ hoe dat moet.

[ Voor 84% gewijzigd door TrailBlazer op 19-01-2008 14:21 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Gewoon het IP van je modem invullen, deze krijg vervolgens weer het IP van de DNS en geeft deze aan jouw PC door.

Verwijderd

Topicstarter
@ TrailBlazer
Nee dat vond ik dus ook al zo raar, maar toen ik het probeerde met één 121 minder ging m'n internet er dus uit.

@ leonpwner1
Bedoel je dat ik bij voorkeurs DNS-server en alternatieve DNS-server allebei m'n standaard gateway IP in moet vullen. Volgens die site waar ik zat moest ik daarom juist m'n provider bellen om mijn DNS IP's te vragen.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Er moet inderdaad een 121 weg. Mar een verkeede DNS server zorgt er niet voor dat je internet hetniet meer doet als de andere het wel doet. Ik raad je echt aan even de poortforwarding FAQ hier te lezen. Dan krijg je een beter idee wat je zou moeten doen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer het nu zonder het laatste getal en ik heb nog steeds internet.
Kun je mij misschien een link geven naar die FAQ?

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

• Avalaxy
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 11:54:

@ leonpwner1
Bedoel je dat ik bij voorkeurs DNS-server en alternatieve DNS-server allebei m'n standaard gateway IP in moet vullen. Volgens die site waar ik zat moest ik daarom juist m'n provider bellen om mijn DNS IP's te vragen.
Ik heb gewoon het IP van m'n modem (10.0.0.138) ingevuld, want m'n modem krijgt weer DNS servers toegewezen...

Maar anders kun je ook gewoon een andere DNS instellen hoor, je hoeft die van je provider niet te gebruiken... Ik gebruik nu de DNS servers van OpenDNS. IP's: 208.67.222.222 en 208.67.220.220.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://aycu24.webshots.com/image/39383/2006212565290362752_rs.jpg

Ik moet dus bij de onderste twee bij allebei hetzelfde IP-adres invullen als daarboven bij standaard-gateway. Maar waarom moest ik volgens de portforward.com handleiding mijn provider bellen om mijn DNS-IP's te vragen?

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

omdat portforward.com probeert een generieke oplossing te bouwen die niet werkt. Het is veel handiger en zeker veiliger als je gewoon begrijpt wat je doet.

Verwijderd

Topicstarter
Oké. Ik moet dus bij de onderste twee bij allebei hetzelfde IP-adres invullen als bij standaard-gateway?

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03 23:48

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Om port-forwarding goed te laten werken heb je geen drol te maken met dingen als externe IP's en dergelijke. Gewoon een kwestie van in je modem, aangeven welke externe port er wordt gebruikt, en hier ook aangeven naar welk intern IP (van je xbox dus) deze moet worden doorgestuurd.

Je moet dus al helemaal niks gaan veranderen in je netwerk settings van je pc, want dat heeft alleen effect op je pc zelf, en niet op portforwarding van wat dan ook.

Tip: maak geen gebruik van rare dingen als portforward.com, dat geeft meestal niks meer dan gezeur.

[ Voor 17% gewijzigd door Spacecowboy op 20-01-2008 12:33 ]

HENG HENG

Verwijderd

Topicstarter
ja van dat laatste heb ik het al wel gemerkt ja :P

Maar ik zou graag je advies opvolgen, ik heb alleen geen idee hoe dat moet? Ik had net de klantenservice van Xbox gebeld en zij vetelden mij dat ik de volgende poorten moest openen:

UDP 88
UDP 3074
TCP 3074

Ik heb hiervan ook alleen geen idee hoe het moet.

Klopt het wel dat ik eerst een statisch IP adres moet maken?

• Spacecowboy

Spacecowboy

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 12:33:
ja van dat laatste heb ik het al wel gemerkt ja :P

Maar ik zou graag je advies opvolgen, ik heb alleen geen idee hoe dat moet? Ik had net de klantenservice van Xbox gebeld en zij vetelden mij dat ik de volgende poorten moest openen:

UDP 88
UDP 3074
TCP 3074

Ik heb hiervan ook alleen geen idee hoe het moet.

Klopt het wel dat ik eerst een statisch IP adres moet maken?
Statische ip's heb je al, die zit aan de "buitenkant" (internetkant) van je modem, maar daar heb je niks mee van doen. Je moet gewoon even inloggen op je modem, en even in de handleiding kijken hoe je de gewenste poorten moet openzetten.

HENG HENG

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

with ^^

houd je instellingen in dat scherm zoals ze waren. Zodat je kan internetten. Kijk welk ip adres je je xbox 360 heeft. Ga dan naar je modem en vul daar de poorten in die je moet forwarden. Er zal vast iets staan als source port, destination ip and port. bij destination ip vul je dan het ip adres in je xbox 360 destination poortnummer hou je hetzelfde als source port. Wat is het merk en type van je modem. Waarom zou je uberhaupt iet s met je PC moeten doen als het om je xbox gaat.

[ Voor 16% gewijzigd door TrailBlazer op 20-01-2008 12:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet echt heel goed met zulke diepgaande dingen met computers dus twee vragen :P
-Als ik ipconfig/all intyp, waar staat dan mijn Xbox360 IP?
-Hoe kun je naar je modem gaan om daar die poorten in te vullen?

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

oops

je xbox 360 ip zie je gewoon in je dashboard staan ergens bij system volgens mij.
Om naar je modem gaan het ip adres van je default gateway intikken in je internetexplorer balk zal wel werkend denk ik zo.

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik ren even naar boven.
En dat van die modem wist ik eigenlijk ook wel, want daar moest ik ook heen volgens portforward.com

Verwijderd

Topicstarter
Het IP adres van mijn Xbox360 is:

192.168.1.64

Afbeeldingslocatie: http://aycu34.webshots.com/image/39033/2001911154554402206_rs.jpg

En klopt het dat ik hier goed zit? En wat moet ik dan precies invullen?

• Spacecowboy

Spacecowboy

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 12:38:
Ik ben niet echt heel goed met zulke diepgaande dingen met computers dus twee vragen :P
-Als ik ipconfig/all intyp, waar staat dan mijn Xbox360 IP?
-Hoe kun je naar je modem gaan om daar die poorten in te vullen?
GoT is toch wel een forum waar er vanuit wordt gegaan dat je dit soort dingen wel snapt, misschien is het handig je eerst even te verdiepen in dit soort dingen:

Wikipedia: IP-adres en bijvoorbeeld deze: Wikipedia: Network address translation

Vage interface imho. Volgens mij moet je onder "firewall" zijn...

edit:
hehe Trailblazer

[ Voor 6% gewijzigd door Spacecowboy op 20-01-2008 12:57 ]

HENG HENG

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

simpel wat je hebt gekregen van MS en na elke regel toevoegen drukken. Beetje eigen innitiatief graag dat verwachten we wel van je op GoT.

edit: damn you Spacecowboy :p

[ Voor 13% gewijzigd door TrailBlazer op 20-01-2008 12:55 ]

• Avalaxy
Het is wel erg basic, je mag je wel wat beter verdiepen in de stof (alvorens te beginnen), maar ik ben de slechtste niet...

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/2mnknzn.jpg

Waarbij je dus de port 1337 UDP wilt toewijzen aan je xdoos.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik snap dat jullie dat verwachten, maar ik heb hier gewoon 0 ervaring mee. En om te voorkomen dat ik dingen meteen fout doe, vraag ik het liever. Ik snap niet waar ik voor de eerste poort 88 neer moet zetten. Moet dat in alle drie die balkjes? En moet het UDP ook in allebei? En om het dan maar compleet te maken, wat moet er in die laatste balk?

edit: je was me net voor, bedankt

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2008 13:04 ]

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Het mooie met computers is dat ze niet meteen de apocalyps veroorzaken als je iets fout doet.

• Avalaxy
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 13:03:
Ja ik snap dat jullie dat verwachten, maar ik heb hier gewoon 0 ervaring mee. En om te voorkomen dat ik dingen meteen fout doe, vraag ik het liever. Ik snap niet waar ik voor de eerste poort 88 neer moet zetten. Moet dat in alle drie die balkjes? En moet het UDP ook in allebei? En om het dan maar compleet te maken, wat moet er in die laatste balk?
Als je ook eens begrijpend leest wat er boven staat dan kun je wellicht doorberedeneren wat het betekent :)

Portbereik: het bereik van de porten die geopend moeten worden, dus als je port 1337 tot port 1347 open wilt zetten dan is het portbereik 1337-1347.
Omzetten: spreekt voor zich, stel dat ik port 1337 wil omzetten naar port 5000 dan vul ik dat daar in.
Triggerpoort: de port waardoor 'verkeer' moet komen om de portforward te activeren, is volgens mij alleen voor UPnP maar dat weet ik niet zeker.

Verwijderd

Topicstarter
Jongens, bedankt voor al jullie hulp, het is gelukt. Sorry voor het feit dat ik sommige kennis niet had, als ik in het vervolg iets post op jullie forum, zal ik mij er in verdiepen.

Bedankt!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 13:16:
Jongens, bedankt voor al jullie hulp, het is gelukt. Sorry voor het feit dat ik sommige kennis niet had, als ik in het vervolg iets post op jullie forum, zal ik mij er in verdiepen.

Bedankt!
Mooi dat het is gelukt. Hoe heb je het uiteindelijk opgelost?

HENG HENG

Verwijderd

Topicstarter
Door al die poorten in te vullen. En microsoft had gezegt dat één poort met een bereik van 80-88 moest. Daarna was er nog wat gedoe om het aan een netwerkapparaat aan te sluiten en deed m'n internet het een tijdje niet, maar na wat wat instellingen veranderd te hebben lukte alles.
Pagina: 1