Toon posts:

tv kaart geeft storing

Pagina: 1
Acties:
  • 257 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn media center systeem even tijdelijk los op een kast liggen in testopstelling. Computer zelf werkt perfect, maar ik heb er een tv kaart opzitten. Het beeld van de tv heeft ruis. Met een gewone tv is dit probleem er niet.

Ik heb geprobeert om het element van de kaart te gronden, maar dit heeft niets uitgeholpen.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Het systeem zelf zal in een houten kast worden geplaatst en het enigste wat metaal is dat zijn de onderdelen en de moederbordtray en backplate.

• maartenlambrech
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-01 17:01
Misschien is het tv-signaal te zwak voor die tv-kaart. PVR-kaarten eisen namelijk meer dan een gewone tv.
Een versterker helpt misschien?

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Wat al gezegt is word is een tv-kaart voor een computer veel gevoeliger voor het signaal dan een normale tv. Gebruik goeie coax kabels en indien nodig een versterker.

Gebruik niet die dunne goed kope coax kabels die je bij de gamma/karwei etc. kan kopen maar goeie dikke.

Verwijderd

Topicstarter
versterker heeft er als test opgezeten, signaal bleef hetzelfde, de kabels zijn idd van de gamma, maar ik zit vanaf de meterkast via de zolder naar de 1e verdieping aangesloten. Dus signaal gaat van onder naar helemaal boven en vanuit daar weer naar hier.

De gewone tv werkt zonder problemen, bij me mediacenter in test is het dus ruis in het beeld, en na een tijdje ook in het geluid. Alle zenders hebben ruis, maar bijvoorbeeld nederland 1 heeft minder ruis als discoverychannel

we zouden dus alle coax moeten vervangen voor dikkere exemplaren?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2008 14:24 ]

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 14:22:
versterker heeft er als test opgezeten, signaal bleef hetzelfde, de kabels zijn idd van de gamma, maar ik zit vanaf de meterkast via de zolder naar de 1e verdieping aangesloten. Dus signaal gaat van onder naar helemaal boven en vanuit daar weer naar hier.

De gewone tv werkt zonder problemen, bij me mediacenter in test is het dus ruis in het beeld, en na een tijdje ook in het geluid. Alle zenders hebben ruis, maar bijvoorbeeld nederland 1 heeft minder ruis als discoverychannel

we zouden dus alle coax moeten vervangen voor dikkere exemplaren?
Coax moet je zo kort mogelijk houden. Je gaat nu eerst helemaal naarboven en dan weer naar beneden. Das niet goed voor het signaal.

Ligt het bij stroomdraden in de buurt ? Door zelfde buis getrokken ?
Dat moet je ook proberen te voorkomen. Maar als je de kabels vervangt door betere kwaliteit zal helpen. En dan zo kort mogelijk.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb inmiddels het systeem in een andere opstelling staan (testopstelling met alles erop, en in de houten kast gezet waar ie in moet, maar nog niet vast)

Hierdoor zitten er meer stroomkabels en andere kabels in de buurt

Maar het beeld is een stuk beter, er zit nog wel storing in maar het is minder. Ik heb niet aan de coaxkabels gezeten, maar het is een stuk beter. Dit vind ik nogal vreemd, maar de storing is nu zo weinig dat ik het ermee doe. De meeste zenders hebben redelijk tot goed beeld, alleen zenders als discovery, national geografic channel en animal planet, werken met matige strepen door het beeld.

Het valt allemaal nog vrij mee.

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:25
waar heb je de versterker gedaan...

aan het uiteinde van de kabel helpt niet natuurlijk... (versterkt de ruis dan ook)

doe hem helemaal onder of ergens in het midden...

[ Voor 8% gewijzigd door Speeddragon op 19-01-2008 22:06 ]

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Verwijderd

Topicstarter
Speeddragon schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 22:06:
waar heb je de versterker gedaan...

aan het uiteinde van de kabel helpt niet natuurlijk... (versterkt de ruis dan ook)

doe hem helemaal onder of ergens in het midden...
onder zit er eentje, en er wordt er nog eentje tussen gezet binnenkort (aansluitingen daar zijn draaikoppelingen, geen steekkoppelingen, dus dat moet nog aangepast worden)

ik had hem idd vrijwel aan het einde van de kabel

op mijn vorige kamer (zelfde verdieping) maaktde de versterker wel wat uit, deze zat vlak na de aansluiting en vervolgens zat er een stuk verderop een radio en tv aan, versterker weg en het beeld van de tv werd slecht en de radio begon ook te ruisen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2008 00:11 ]

Pagina: 1