Toon posts:

Overclocking videokaart mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een videokaart die ik graag wil overclocken naar minimaal 64 mb. Het betreft de: Rage 128 PRO Ultra GL AGP. Vraag me niet waar die Pro en Ultra vandaan komen, want 16 mb noem ik niet echt ultra. :+ Het is een Dell Optiplex GX240. Hij is al een aantal jaren oud.

Rest van het systeem:
Processor: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 1.70 GHZ
Geheugen: 768 ram

De rest zou ik niet weten. Misschien een programma waar je de rest ervan kan zien? En is het mogelijk om deze videokaart minimaal naar 64 mb te oc'en?

Alvast bedankt!

• BasNation
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-12-2025
Ehm, door te overclocken kan je niet meer RAM uit de lucht toveren :P.

Ik zou gewoon de kaart vervangen door iets gangbaarders (al betwijfel ik of het echt wat uit zal maken aangezien de rest ook behoorlijk verouderd is).

Zo heb je al een AGP Club3D Radeon X800 Pro 256MB DDR3 voor maar 400 eurotjes!
http://tweakers.net/price...p-vivo)-cga-px86vtvd.html

[ Voor 71% gewijzigd door BasNation op 19-01-2008 14:14 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-01 12:39

Sebazzz

3dp

Naar 64 mb overklokken? :s MB in de zin van ruimte, geheugen?
Op welke planeet leef jij?

Als het geheugen van mijn 8800GTS zou vergroten bij het klokken zou ik nu 5 gig hebben :D

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar kwam ik ook net achter, helaas

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-01 11:21

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Overclocken doe je met kloksnelheden, niet met hoeveelheden :P
Je kunt niet zomaar 48MB RAM erbij toveren. Als die 16MB niet genoeg is kun je altijd nog texturen kwijt in het systeemgeheugen. Maar dat is wel gelijk een heel stuk trager.
Upgraden is je enige keus, maar met een systeem als dit schiet je er gewoon niet veel mee op. Een P4 1.7GHz is namelijk ook niet bepaald vlot.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Je kan beter geld steken in een betere videokaart dan uberhaubt tijd & energie in zo'n kaartje te steken.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:03
BasNation schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 14:10:
Zo heb je al een AGP Club3D Radeon X800 Pro 256MB DDR3 voor maar 400 eurotjes!
http://tweakers.net/price...p-vivo)-cga-px86vtvd.html
_O- 400 euro voor een X800... Koop dan een x1950Pro voor 100 euro ofzo :P
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 14:12:
Ja daar kwam ik ook net achter, helaas
:') Hoe dacht je in hemelsnaam meer fysieke geheugenchips op je videokaart te krijgen door te overclocken, je kunt hooguit de frequenties opvoeren.

Daarnaast denk ik dat overclocken niets gaan uithalen, amper 1 FPS erbij. Koop gewoon een nieuwe PC, die Rage is echt hopeloos verouderd.

[ Voor 20% gewijzigd door Avalaxy op 19-01-2008 14:23 ]

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:43
:') sorry hoor..

Inventaris - Koop mijn meuk!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

Sorry hoor de hele configuratie is gewoon te oud om veel meer mee te doen dan bijvoorbeeld een leuk servertje of misschien een linux desktop. Of..een oude game speelbak! Probleem is dat

1. Het is een Dell dus waarschijnlijk zonder AGP poort omdat ze die dingen er altijd afslopen *grumble*

2. Snellere kaarten moeten nogsteeds gevoedt worden en een P4 1,7Ghz is verre van sneller dan een 1,1 P3. Misschien als je nog een GF ti 4200 ofzo kan vinden tweede/derde/vierdehands. Sneller dan dat is niet nodig.

3. Als je nou zou zeggen wat je met het systeem wilt...gamen? Mischien oude games..van voor dx9 tijdperk!

There is no place like ::1

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-01 11:17
aan dat systeem is op geen enkele manier meer iets te redden. Enige mogelijkhied is een nieuw systeem te kopen.
Pagina: 1