Toon posts:

Mobo P5W deluxe crasht met CD branden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste techneuten,

Ik word gek...het mobo Asus P5W DH deluxe (OS Wind. XP-home) met een Plextor 810 SATA DVD writer (voorheen een SONY DVD wr., ging ook fout) maar bij het BRANDEN van een CD/DVD crasht PC ! (reset). OOK als er een LEGE CD/DVD in stopt, slaat het systeem op hol. Heb van alles geprobeerd (BIOS settings etc etc) en op Internet gezocht maar kon niets vinden. Heb div. drivers geupdate, maar helaas.
Het afspelen gaat probleemloos Lege CD erin, vaak fout en als het al lukt, na het branden (lukt dan wel) cd eruit maar meteen reset PC. Heb alles losgehaald, alleen Plextor actief en 1 x HD.
Rest van het systeem functioneerd probleemloos, maar er zit wat erg fout, maar WAT??

WIE helpt?Heel erg graag !!!! Arthur

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

En als we het probleem voor je oplossen kom je goochelen op ons kinderfeestje? :+

Even zonder gein, heb je toevallig al een andere sata poort geprobeerd? Of een andere sata kabel?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Verwijderd

Probeer eens een andere SATA poort. De Asus heeft 3 controllers waar je een SATA apparaat op aan kunt sluiten. Of ze allemaal voor ATAPI geschikt zijn weet ik niet maar je kunt het eens proberen.

Je hebt de ICH7, de JMicron, en de EZ-RAID controller. Die laatste kun je eigenlijk meteen al negeren, maar dan heb je er nog 2 over.

Verwijderd

Topicstarter
Sp33dFr34k en HlpDsK bedankt voor julie SUPERsnelle reply's ! (en ja als je het probleem oplost kom ik gratis goochelen op je kinderfeestje (mits beetje in de buurt van Uithoorn :*) ).

Nu weer on topic, ik had misschien iets meer moeten schrijven: ja, die oplossingen heb ik ook al geprobeerd...BIOS version 1602 draait, ik heb nu staan bij third IDE masetr WDS 2500KS (HD) en Third IDE slave de Plextor DVDR. IDE config:Conf. SATA as Standard IDE , en bij Enhanced Mode supp: S-ATA. Ik heb alle combinaties bij mijn weten al uitgeprobeerd, maar nu zit ik muurvast ...ergens heb ik het vage gevoel dat het iets heel simpels is, maar wat....?

Verwijderd

Nou er zijn al een bult BIOS-revisies voorbij gekomen. Mss dat daar al wat betere SATA-ondersteuning in zit. 2504 is de laatste geloof ik.