3dsmax 2008 crasht

Pagina: 1
Acties:
  • 381 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Silvan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-01 18:21
Beste Tweakers, ik heb het volgende probleem wanneer ik de nieuwste versie van 3d Studio Max (2008) wil opstarten:

Ik krijg als eerste het gewone start scherm van 3dsmax. Onderin worden alle onderdelen geladen. Waarneer "SceneExplorerView.gup" wordt geladen stopt hij en krijg ik een fout melding.(zie screenshot hier onder)

Wat ik all geprobeerd heb is SceneExplorerView.gup te knippen uit de map en daarna het programma weer opstarten. Dan gaat hij wel verder en krijg ik de interface 2 seconden te zien, en daarna crasht hij weer met dezelfde fout.
- Verder heb ik opnieuw installeren al 3x gedaan.
- al 3x opnieuw opgestart
- en heb ik veel gegoogled zonder resultaat...

Hopelijk heeft er hier iemand een oplossing.

Hieronder nog enkele screenshots om het één en ander extra duidelijk te maken.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v152/silverxx/tweakers/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v152/silverxx/tweakers/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v152/silverxx/tweakers/2.jpg

edit:
Ik wil het installeren op Windows XP. ;)

Hopelijk staat dit topic goed bij graphics, het leek mij het meest logisch. Anders excuses.

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
Je zou kunnen proberen contact op te nemen met Autodesk? Daar is de support afdeling voor neem ik aan.

Kan je niet een aparte partitie maken en een schone windows installeren op die partitie (en natuurlijk 3ds max)? Zo zou je er achter kunnen komen of het ligt aan je windows installatie of aan 3dsmax.

• Silvan
Oguz286 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 13:45:
Je zou kunnen proberen contact op te nemen met Autodesk? Daar is de support afdeling voor neem ik aan.

Kan je niet een aparte partitie maken en een schone windows installeren op die partitie (en natuurlijk 3ds max)? Zo zou je er achter kunnen komen of het ligt aan je windows installatie of aan 3dsmax.
Support afdeling zou kunnen, maar ze zijn bereikbaar van ma-vr. Verder betreft het nu de trial dus ik weet niet of dit uitmaakt met support.

Aparte partitie maken lijkt + windows install lijkt me wat overdreven? Ik was eigenlijk opzoek naar een makkelijkere oplossing ;)

• Oguz286
Silvan schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 13:53:
[...]
Support afdeling zou kunnen, maar ze zijn bereikbaar van ma-vr. Verder betreft het nu de trial dus ik weet niet of dit uitmaakt met support.

Aparte partitie maken lijkt + windows install lijkt me wat overdreven? Ik was eigenlijk opzoek naar een makkelijkere oplossing ;)
Ok het is wat werk, maar dan heb je wat meer duidelijkheid. Wat je ook kan proberen is om DirectX even opnieuw te installeren (als je DX rederer gebruikt). "SceneExplorer" zorgt volgens mij ervoor dat je je scene kan bekijken (en dat is wel zo handig als je iets wilt doen met 3dsmax :+). Videokaartdrivers ook gecheckt?

• Silvan
Oguz286 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 13:58:
[...]

Ok het is wat werk, maar dan heb je wat meer duidelijkheid. Wat je ook kan proberen is om DirectX even opnieuw te installeren (als je DX rederer gebruikt). "SceneExplorer" zorgt volgens mij ervoor dat je je scene kan bekijken (en dat is wel zo handig als je iets wilt doen met 3dsmax :+). Videokaartdrivers ook gecheckt?
Nieuwste videokaartdrivers heb ik :) DirectX zit zelfs bij de installatie in en was verder al up to date.
Zou ik de DX renderer ook uitkunnen zetten voor het opstarten?

• Oguz286
Silvan schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 14:02:
[...]
Nieuwste videokaartdrivers heb ik :) DirectX zit zelfs bij de installatie in en was verder al up to date.
Zou ik de DX renderer ook uitkunnen zetten voor het opstarten?
Kan je doen. Probeer eens de software renderer, dan kan je dat weer uitsluiten.

• Silvan
Oguz286 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 14:03:
[...]

Kan je doen. Probeer eens de software renderer, dan kan je dat weer uitsluiten.
Ik bedoel dus waar kan ik dat instellen? Of kan dat alleen als hij is opgestart....?!

• Oguz286
Silvan schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 14:05:
[...]

Ik bedoel dus waar kan ik dat instellen? Of kan dat alleen als hij is opgestart....?!
Ik heb 2008 nooit gebruikt dus ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar als het goed is (was bij de oudere versies zo) heb je een apart programmatje waarmee je dat kan instellen. Moet via het Startmenu te starten zijn.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
3dsmax -h bij opstarten of via de gui bij de instellingen... En update je VGA drivers.

[ Voor 17% gewijzigd door maratropa op 19-01-2008 14:11 ]

specs

Pagina: 1