Pc POST opeens niet meer....

Pagina: 1
Acties:

• EricHuyn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-04 08:28
Heb een pc bestaande uit:

Asus P5e
C2D 6750
2x1GB OCZ flex 8500
8800GTS 640mb
1x wd 74GB Raptor

Wil ik het gister aanzetten springt de monitor niet aan en zie&hoor je aan de hdd dat het geheel niet doorstart.
Echter het erge is dat ik ook helemaal niet in de bios kan op deze manier omdat er geen beeld is!

Andere videokaart geprobeerd: hetzelfde probleem
Ander slot voor videokaart : hetzelfde probleem
geheugen eruit: ""
alles behalve de videokaart afgekoppelt: ""

Ik heb geen ideeen meer, misschien een van jullie?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem de troubleshooter eens stap voor stap door. Er is genoeg dat je kunt proberen om het probleem uit te sluiten. Waarschijnlijk ligt je probleem niet eens bij de videokaart, omdat het feit dat je geen beeld hebt niet eens de oorzaak is, maar het gevolg van je probleem.

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:31
Voeding kapot? Wat heb je erin zitten?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• EricHuyn
Voeding werkt op zich nog, echter de pc heeft vorige week gewoon goed gewerkt.

Daarna COD4 geinstalleerd, blue screen gekregen en daarna begon dit.

Is 350W Aopen die tot nu toe altijd goed werk geleverd heeft.

Vind het gewoon zo raar dat ik geeneens richting bios kom, heb al veel gezien maar dit is een nieuwe...

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:31
Doet me alleen maar meer denken aan voeding. Wat bedoel je dat ie op zich nog werkt? Heb je hem getest met een andere pc? Want de fans kunnen best draaien op een kapotte voeding, dat heb ik ook wel eens gehad.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• EricHuyn
Dan gaan we dat maar proberen.

• EricHuyn
Het is niet de voeding, die werkt in een andere pc. Hij is wel wat licht maar de pc heeft al een heel weekend gewerkt.
Ook is het niet de videokaart, start nog steeds niet door naar wat dan ook met een andere videokaart en mijn kaart werkt in een andere pc.

Blijven mobo en proc over.

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-05 12:32

lasharor

7 december 2004

Geaard stopcontact? probeer dat eens

• EricHuyn
Nea helaas ook niet, op het werk toch maar kijken of het geheugen en de proc in een andere pc werken.

Ben bang dat ik zo langzamerhand bij het moederbord uitkom dat niet goed is.

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Je geeft zelf al aan dat het andere systeem waarop je de voeding hebt getest vrij 'licht' is. Dit lijkt me geen goede test... Waarschijnlijk ben ik ook niet de enige die 350W weinig vindt voor jouw specs. Daarnaast staat A-open niet direct bekend om super voedingen voor zover ik weet.

Wil je de voeding echt uitsluiten, raad ik je aan een andere voeding op je systeem aan te sluiten. Leen bvb een voeding van iemand die wat krachtiger is...

Ik sluit me iig in de eerste instantie bij MrAngry aan... Lijkt op de voeding...

Daarnaast: overclocks?

• EricHuyn
Ik bedoelde dat de voeding wat licht is voor mijn pc, waar ik hem getest heb was gewoon een AM2 systeem.

Er is geen overclock en ik kom nu geeneens meer in de buurt bios om te kijken wat de instellingen zijn.

Verder vind ik het raar dat de voeding nu opeens het systeem niet meer trekt en eerst gewoon een heel weekend heeft overleeft met gamen en alles?!
Ook dat het geheel helemaal niet doorstart zelfs als alleen de hoognodige dingen zijn aangesloten vind ik dan een beetje raar.
Maar kan het allicht proberen.

[ Voor 29% gewijzigd door EricHuyn op 19-01-2008 18:06 ]

• wasted247
Ik heb wel eerder een voeding spontaan zien doodgaan. Helemaal goedkopere en oudere voedingen, niet dat dit direct iets over jouw voeding zegt. Een moederbord kan hierdoor best wel eens besluiten om niet op te starten. Ik zeg niet dat het nu per defenitie aan je voeding ligt, maar je kunt het op zn minst goed uitsluiten...

Overigens allemaal alleen maar 'my 2 cents', wat je er mee doet moet je verder uiteraard zelf weten ;)

[ Voor 10% gewijzigd door wasted247 op 19-01-2008 21:14 ]

• Nasadus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-04 20:32
Ik heb dit exacte probleem gehad alleen bij mij gebeurde het na een mislukte overcklock poging. Ik heb toen mijn CMOS gereset en toen deed alles het weer..

• EricHuyn
wasted247 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 21:05:
Ik heb wel eerder een voeding spontaan zien doodgaan. Helemaal goedkopere en oudere voedingen, niet dat dit direct iets over jouw voeding zegt. Een moederbord kan hierdoor best wel eens besluiten om niet op te starten. Ik zeg niet dat het nu per defenitie aan je voeding ligt, maar je kunt het op zn minst goed uitsluiten...

Overigens allemaal alleen maar 'my 2 cents', wat je er mee doet moet je verder uiteraard zelf weten ;)
Dat klopt, ik vind het alleen zo raar dat in een ander systeem het geval gewoon meteen opstart en klaar is kees. Ik had het 'fijner' gevonden als dat andere systeem ook gewoon niets gedaan had.
Verder vind ik het heel fijn dat andere mensen centen voor me over hebben, ik heb er immers om gevraagd omdat ik zelf nu vastzit :P

• wasted247
EricHuyn schreef op zondag 20 januari 2008 @ 08:31:
[...]

Dat klopt, ik vind het alleen zo raar dat in een ander systeem het geval gewoon meteen opstart en klaar is kees. Ik had het 'fijner' gevonden als dat andere systeem ook gewoon niets gedaan had.
Verder vind ik het heel fijn dat andere mensen centen voor me over hebben, ik heb er immers om gevraagd omdat ik zelf nu vastzit :P
Nee, idd, je hebt opzicht best een punt. Maar dat je voeding het in een ander systeem wel doet, zegt alleen dat je voeding niet per defenitie stuk is. Ik kan me voorstellen dat een voeding die op de rand van zn capaciteit zit, het in een lichter systeem wel wil doe. Tis overigens een gokje hoor ;)

Mn punt was alleen maar dat je dingen meestel beter beide kanten op kunt testen. Als je mobo het met een andere (krachtigere) psu ook niet doet, kan je door met het uitsluiten van je processor. Welke het hoogst waarschijnlijk niet begeven zal hebben, maar toch.

Gaat een beetje om het principe, in mijn ogen dan.

En tuurlijk zouden alle gebruikers van pc's het fijner vinden als de oplossing ze op een verguld plaatje werdt aangerijkt. Maar denk dat de meeste tweakers zich wel twee keer zullen bedenken :X

Waar blijft de uitdaging anders :+

Heb je overigens de mogenlijkheid een andere voeding te testen?
Pagina: 1