[Leopard] Foutieve hostname

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nephilim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-02 20:47
Situatie: 2 machines verbonden via een Airport Express
  • Mac Laptop "MacBookPro"
  • Windows bak "Gamebak"
Een paar dagen geleden was ik aan het prutsen en is het IP van beide machines omgewisseld (voor zover dat uitmaakt).

Wanneer ik via Terminal "hostname" tik op m'n lapop, krijg ik "gameback" (mét c) te zien. In de Sharing prefpane heb ik MacBookPro als Computer Name staan, wat MacBookPro.local als local hostname wordt.

In de Network prefpane - Airport - Advanced - WINS stond oorspronkelijk gameback als NetBIOS name, maar dit veranderen naar MacBookPro heeft ook niets geholpen. Maak ik de naam weer leeg, dan verandert het weer naar het standaard GAMEBACK.

Het beste wat me tot nu toe gelukt is, is via Terminal 'hostname MacBookPro' de naam in te stellen. Helaas was dit vanochtend, na m'n laptop uit sleep te halen, weer weg. Het lijkt me echter ook niet de bedoeling dat ik op een Mac zoiets via de terminal zou moeten instellen.

Volgens \[802.11X] Hostname verandert zou dit eventueel met DNS te maken moeten hebben, maar dat zou dan aan m'n Airport moeten liggen ofzo?

Iemand een idee hoe ik dit kan herstellen?

Verwijderd

Nephilim schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 12:03:
Situatie: 2 machines verbonden via een Airport Express
  • Mac Laptop "MacBookPro"
  • Windows bak "Gamebak"
Een paar dagen geleden was ik aan het prutsen en is het IP van beide machines omgewisseld (voor zover dat uitmaakt).

Wanneer ik via Terminal "hostname" tik op m'n lapop, krijg ik "gameback" (mét c) te zien. In de Sharing prefpane heb ik MacBookPro als Computer Name staan, wat MacBookPro.local als local hostname wordt.

In de Network prefpane - Airport - Advanced - WINS stond oorspronkelijk gameback als NetBIOS name, maar dit veranderen naar MacBookPro heeft ook niets geholpen. Maak ik de naam weer leeg, dan verandert het weer naar het standaard GAMEBACK.

Het beste wat me tot nu toe gelukt is, is via Terminal 'hostname MacBookPro' de naam in te stellen. Helaas was dit vanochtend, na m'n laptop uit sleep te halen, weer weg. Het lijkt me echter ook niet de bedoeling dat ik op een Mac zoiets via de terminal zou moeten instellen.

Volgens \[802.11X] Hostname verandert zou dit eventueel met DNS te maken moeten hebben, maar dat zou dan aan m'n Airport moeten liggen ofzo?

Iemand een idee hoe ik dit kan herstellen?
Hostname wijzigen door via Systeemvoorkeuren > Delen te gaan. Vakje bovenaan (computernaam) wijzigt de hostname.

• Nephilim
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 12:46:
[...]

Hostname wijzigen door via Systeemvoorkeuren > Delen te gaan. Vakje bovenaan (computernaam) wijzigt de hostname.
Nephilim schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 12:03:
In de Sharing prefpane heb ik MacBookPro als Computer Name staan, wat MacBookPro.local als local hostname wordt.
:)

• Nephilim
Van http://discussions.apple....essageID=5945864&#5945864
Go into your network settings and change "using DHCP" from dynamic to "Using DHCP with manual address" input a new address and that should fix it. The culprit is the router that it is pulling the old name therefore forcing the router to clear its "cache" will change the name, also restarting might work. The end result is that having the name be different is of no consequence except to us people that like things neat.
Op laptop zo manueel een adres ingesteld, vervolgens op desktop het oorspronkelijke adres van laptop ingesteld en dan lapop weer een adres laten verkrijgen van de router. Desktop ook weer een adres van router laten verkrijgen en alles werkt zoals zou moeten!