Opfristopic: standby vergoeding ICT'ers

Pagina: 1
Acties:
  • 1.893 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Dames en heren,

ik heb al gezocht en vond alleen oude topics. Wat ik wil weten is wat men zoals krijgt ter vergoeding van een standbydienst a.k.a. beschikbaarheidsdienst.

Op mijn werk (beheer van een flink groot SAN bij nederlandse bank) draaien we zo eens in de 6 weken een standbydienst. De diensten draaien van dinsdag tot dinsdag en dan van 17:00 tot 07:00. Zaterdag & zondag uiteraard 24x7.

De vergoeding is:
laag tarief: 1 euro 50
hoog tarief 2 euro 50
feestdagen: 1 euro 50

Zodra de telefoon pieper overgaat mag je een heel uur schrijven á 100% (in het weekend 150%).

De hoge tarieven gelden alleen tijdens de uren op zaterdag & zondag. Dus 7 op zaterdag & 24 op zondag.

De verwachtingen van de werkgever zijn:
- binnen 15 minuten terugbellen naar 'de brug';
- binnen een uur op de standplaats aanwezig kunnen zijn of ingelogged zijn via Internet;
- je moet natuurlijk in staat zijn je werk goed te kunnen doen.

Zelf vind ik deze vergoeding niet meer van de tijd. De impact die het heeft op je privéleven staat naar mijn idee niet meer in verhouding tot de vergoeding. Vandaar deze inventarisatie.

[ Voor 18% gewijzigd door TheRitz op 19-01-2008 08:25 ]

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:17

Cliffie

Trompetslet

Dit klinkt als de Rabobank? :) Ziet er namelijk bekend uit die vergoedingen, alleen krijg ik bij feestdagen ook 2,50 per uur, en bij opkomst in het weekend 200% :)

Inderdaad niet zo heel veel, de inbreuk is inderdaad behoorlijk en de vergoeding daarvoor matig.

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-01 10:07

Metzie

Nyaano !

(jarig!)
Ik kreeg 1% extra loon per werkdag als ik standby dienst had, en 2% in het weekend. Maar dit was ongeacht of ik nu gebeld werd of naar kantoor moest rijden. Maar week storingsdienst was toch 9% extra loon.

Ik heb wel eens 1 maand achter elkaar storingsdienst gehad, was toch 36 % extra :)

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Die 1,50 a 2,50 per uur extra klinkt naar weinig, maar zal imo wel gezien moeten worden in verhouding met je eigen loon. Daarnaast 150% ongeacht welk uur het is, is standaard imo. Tevens is het een keuze om op standby te staan? Als dit het geval is, dan is het eveneens een keuze voor die loon, ben je het er niet mee eens, kies er dan niet voor om op standby te staan.

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:15

Asteroid9

General Failure

Ik draai 1 week consignatie per 4 weken, en krijg als vaste vergoeding 250 per maand.
Daadwerkelijk gemaakte uren worden enkel 1:1 in tijd gecompenseerd, nooit financieel.

Niet slecht, ook niet bijzonder goed...

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Asteroid9 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 22:14:
Ik draai 1 week consignatie per 4 weken, en krijg als vaste vergoeding 250 per maand.
Daadwerkelijk gemaakte uren worden enkel 1:1 in tijd gecompenseerd, nooit financieel.

Niet slecht, ook niet bijzonder goed...
Als je je uren 1:1,5 of 1:2 terug kreeg heb je een hele mooie regeling! Ga een keer met je baas praten, zou ik zeggen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:15

Asteroid9

General Failure

_DH schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 22:17:
[...]

Als je je uren 1:1,5 of 1:2 terug kreeg heb je een hele mooie regeling! Ga een keer met je baas praten, zou ik zeggen.
We hebben een kloksysteem waardoor je altijd wel overuren hebt staan om wat middagen te snipperen, aan tijd geen gebrek.
Ook nog eens 38 vakantiedagen, dus aan nog meer tijd heb ik niet direct behoefte... ;)

Het is zo ook een aardige regeling, maar die compenseert ook het salaris weer een beetje, in totaal is het nu aardig marktconform.

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Pagina: 1