Ja, oké, maar je bent er nog niet en zelf zou ik die keuze niet maken, waarom dan?
Jouw CPU is ongeveer dezelfde als de mijne, maar ik heb een AMD64 3800+@2880MHz (20% overclocked) op 1,400 volt (opmerkelijk laag)
Zelfs met die 2880MHz merk ik dat (bijvoorbeeld: LOTR BFME II) niet op zijn hoogst kan. Of ik het spel speel op 1680x1050@4xAA+16xAF of op 640x480 zonder AA; de framerate blijft hetzelfde. Dus in mijn geval heeft mijn X1950XT meer rek als de CPU.
Unreal Tournament 3 speel ik heel deftig met 40 fps met alles in het midden afgesteld. UT3 leunt enorm zwaar op je videokaart en dan gaat het goed, maar andersom niet.
Dat is dus je bottleneck. Vooral schaduwen in een game doen een deftige load op je CPU.
Om eerlijk te zijn. Vista is te nieuw voo rmijn systeem. Ik heb dan wel 4096 MB in mijn systeem hangen, maar in games is Vista echt minder ongeacht de driverversie, sorry.
Windows X64 is nu mijn main OS

Een 8600GTS komt ook aardig in de buurt van de X1950XT en we praten dan over minder dan 10% verschil.
Met een 3700+ ga je elk spel na UT3 niet meer mooi trekken en ik ook niet.
Goed, we leven al in februari dus met mijn vakantiegeld in mei koop ik ook een nieuw systeem. Ik merk toch dat hij al wat ouder wordt. Windows X64 desktop is snel, echt heel snel, maar ik ben een gamer en moet toch ook ooit mee. Wat het wordt weet ik nog niet, ligt aan de reviews.
Windows X64 is ook leuk als je UT2004 hebt. Er is een 64-bit patch voor en ziet hem lopen
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 02-02-2008 08:25
]