Toon posts:

Oude CRT met DVI -> D-SUB adapter, monitor in stand-by

Pagina: 1
Acties:
  • 368 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus vandaag nieuwe onderdelen binnen gekregen:

GigaByte GA-M57SLI-S4
MSI NX8600GTS-T2D256EZ-HD

Maar ik heb alleen een oude Medion 17" CRT monitor uit maart 2000 die met de DVI naar D-SUB adapter in de DVI port zit.
Als ik de computer opstart krijg ik geen beeld. Kan het zijn dat mn monitor gewoon "te oud" is om herkend te worden?
Ik kan wel morgen een TFT gaan kopen, maar ik moet ook de rest van de maand geld hebben voor dingen zoals eten. :')
En dan nog, ik heb natuurlijk maar een beperkte tijd om de eventuele kapotte videokaart of mobo terug te sturen (naar Azerty).

Ding af te leveren bij de lokale computerboer is natuurlijk ook weer prijzig en zonder auto erg lastig.

Wat te doen. :S

Edit: dit beeldscherm en mn nog oudere 15" deden het ook niet met adapter op mn oude ATI 8500 (maar ja, vanwege de uitermate slechte drivers dacht ik dat het daar wel aan zou liggen).

Edit2: er zit ook op het moederbord een female connector voor een standaard 4 pins male molex connector (zoals die je in je IDE HD propt).
Heb verder een 400 watt SuperFlower voeding met maar 1 raptor, dvd-rw en een athlon x2 5200+ (65watt TDP) en 2 casefans dus dat lijkt me rond 100watt in totaal.

Edit3: 12volt connector in gedouwd en nog steeds niets. Moederbord geeft verder geen biepjes. Ook geen beeld zonder RAM.

Dus,..? mobo, vga of crt?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2008 04:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
F2-6400CL4S-1GBPK
Test_Voltage 2.0v ~ 2.1 Volts

Standaard draait mobo het geheugen toch op 1,8V? En dan nog, zou die toch moeten op starten (iig naar bios) zonder RAM?..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2008 04:40 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 04:39:
F2-6400CL4S-1GBPK
Test_Voltage 2.0v ~ 2.1 Volts

Standaard draait mobo het geheugen toch op 1,8V? En dan nog, zou die toch moeten op starten (iig naar bios) zonder RAM?..
DDR2-800 van G.Skill, draait volgens mij op 667mhz via de SPD en 1.8V. Je zult dus handmatig nog even in de BIOS 800mhz en 1.9V instellen. En de computer start niet zonder RAM, als het goed is en je hebt het pcspeakertje aangesloten moet hij gaan piepen, zoniet dan gok ik op een kapot moederbord.

EDIT:
Die powerconnector is volgens mij voor het leveren van extra power aan je pci-e slot.
En je kunt altijd kijken of een CMOS reset helpt.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2008 04:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geen piepjes.
Verder ging ik er wel vanuit dat een 8600GTS geen extra stroom nodig had, maar ja, toch ff proberen, wie weet.

Maar goed, ik kan dus ook niet in mn bios omdat ik helemaal geen beeld krijg bij het opstarten, monitor blijft gewoon in de stand-by stand.

Edit: BIOS reset heeft ook niet geholpen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2008 05:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mobo dus? :? :X

Verwijderd

Ik zou zeggen van wel, als er niet eens piepjes uitkomen, probeer het anders eens met alleen de proc, kijk of hij dan wel piept. Als er dan nog geen leven in zit dan is het mobo gewoon kapot zou ik zeggen.

Je bent toch niet vergeten die 4pin ATX connector aan te sluiten he? Want dan geeft hij meestal ook niet thuis, dus ook geen fout codes.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2008 23:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
De 4 pin ATX zit in de ATX mobo connector (24pin in dit geval).

RMA aan vragen dus, mobo is dus waarschijnlijk DOA. :X

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:53

Sebazzz

3dp

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 08:22:
De 4 pin ATX zit in de ATX mobo connector (24pin in dit geval).

RMA aan vragen dus, mobo is dus waarschijnlijk DOA. :X
Nee, hij bedoelt de 4/8 pins die vaak in de buurt van de IO poorten, linksboven bij de processor zit.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
Shit, die heb ik helemaal over het hoofd gezien.

In gedouwd en hij geeft een lange piep van 2 a 3 seconden, dat is toch een RAM piep?

Anyway, ik ga nu slapen, maar ik kijk er 'morgen' even naar.
Denk dan dat het de 2,1Volt naar 1,8V RAM bios setting is.
Maar dat ie piept is al 1 stap verder. _/-\o_

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2008 08:55 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 08:52:
Shit, die heb ik helemaal over het hoofd gezien.

In gedouwd en hij geeft een lange piep van 2 a 3 seconden, dat is toch een RAM piep?

Anyway, ik ga nu slapen, maar ik kijk er 'morgen' even naar.
Denk dan dat het de 2,1Volt naar 1,8V RAM bios setting is.
Maar dat ie piept is al 1 stap verder. _/-\o_
Ik ga er even vanuit dat je een revisie 1.0 hebt? Die piep die je omschrijft is volgens de manual inderdaad voor een niet werkende RAM module. Wat je zou kunnen proberen is de latjes opnieuw erin te doen. En maar met maar een latje op proberen te starten. Kun je niet ergens een ander latje lenen om hem daarmee te testen? Zorg dan wel voor een module die op de QVL staat.
Verder kan ik zo niet zien of die dingen op de QVL staan. Dat zou je eventje uit moeten zoeken, ik zie ze zo niet staan in de lijst.

QVL voor de rev 1.0 , daar moet je even kijken welke chips er op jou module zitten.

EDIT:
Let ook even op of het dual of single sided is daar had mijn vorige mobo ook problemen mee en daar lees je makkelijk overheen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2008 15:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dual-sided tcu339-a93g

Google kent ze iig niet.

Edit: ik ga morgen naar de lokale compuboer voor 1GB supported 667 voor 19E.

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2008 19:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Met een 1GB Kingston KVR667D2N5 geeft het moederbord nog steeds geen beeld.

RMA aangevraagd bij Azerty, dus nu wachten op hoe/wat.

Via dit topic: http://www.tomshardware.co.uk/forum/246625-12-faulty-m57sli lees ik zelfs dat het onwijs vaak verkomt dat het bord defect aan komt of gewoon erg slecht werkt.

Gelijk gevraagd of ik 'm kan ruilen voor een ander merk.
Pagina: 1