Beetje hulp nodig met aanschaffen storage server

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CMG
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-12-2025
Beste Mede Tweakers,

Ik zoek al een tijdje voor een mooie storage oplossing voor thuis. Ben in het verleden meerdere malen data kwijt geraakt (inclusief sourcecodes van eigen programma's, e.d.) en wil het nu voor eens en altijd gaan oplossen.

Ik zat te denken aan een externe oplossing (buiten mijn pc) en ben zo terrecht gekomen bij o.a. de NAS barebone van intel (SS4400), maar ben ook eens verder gaan kijken wat er allemaal mogelijk was.

Een van de dingen die me wel erg mooi zouden lijken is een HP DL320 storage server met 12x3,5" Bay's, dan ben ik voor de komende 10 jaar iig klaar :) Nu vroeg ik me alleen af of het ook mogelijk is om daar bijv. gewoon samsung Sata disks in te knallen van 750 gb (135 euri per stuk is goed te doen). Ik zag bij centralpoint deze server staan voor een redelijk prijsje maar vroeg me af of ik gewoon zo'n hp hot swap bracket (vermoed ik?) om zo'n samsung disk kan hangen en wat die dingen kosten.

Alvast bedankt,

Nick Kusters.

N.B.
Alternatieven zijn welkom :)

NKCSS - Projects - YouTube

Verwijderd

hoeveel ruimte heb je nodig?
geschatte uitbreiding?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2008 04:39 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat zoek je precies?

Wil je een storageserver, waar een kopie van je data naar toe gekopieerd wordt (en het origineel dus nog steeds op je werkplek staat), of zoek je een backup-oplossing. In het tweede geval zit ik nl. eerder aan een tape-drive te denken dan aan een storageserver, waarbij je in het geval van een tape-drive de tapes offsite kunt bewaren.

Een storageserver is een prachtig apparaat, maar als je huis afbrand is je data wel weg...

[ Voor 3% gewijzigd door Question Mark op 19-01-2008 11:57 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B