Toon posts:

@home denkt na 3 jaar nog steeds dat ik klant ben

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Meer dan 3 jaar is het geleden dat ik bij @home ben weggegaan als klant. Reden voor het overstappen naar adsl was het feit dat @home mijn klantnummer bij een migratie van 2 klantsystemen (telefonie en internet) aan een andere persoon gekoppeld had. Ik kreeg hierdoor rekeningen van meneer X uit Zwolle (en woon daar niet in de buurt) en waarschijnlijk kreeg deze beste man mijn rekeningen.

Echt tientallen keren avonden zitten bellen, brieven gestuurd, mails en ga zo maar door. Toen er een deurwaarder voor mijn deur stond omdat meneer X al zijn incasso's had laten terugboeken door de bank was ik het zat en heb de hele rotzooi (modem, kabels etc.) geretourneerd aan @home, alles opgezegd en 2 jaar lang niks meer van vernomen.

Een jaar geleden kreeg ik opeens een rekening van @home internet. Gebeld en de helpdesk vond het vreemd, liet de rekening uit het systeem halen en ik hoorde er niks meer van.

Vandaag krijg ik opeens een brief dat ik binnenkort een nieuwe modem van @home ga ontvangen?

Wat nu te doen? Ik wil dolgraag uit dat hele systeeem van @home. Het enige wat ik van dit bedrijf afneem is kabeltv (analoog en gratis digitaal pakket) en ik zal nooit meer klant worden wat betreft internet diensten. Ik voel er heel weinig voor om weer de helpdesk te bellen, maar er zit weinig anders op ben ik bang?

Ik ben benieuwd of iemand een oplossing weet. Een afdeling bijv. van @home die dit kan oplossen of een andere tip? Ik ben namelijk bang dat ik over een jaar of wat opeens een rekening krijg voor 4 jaren internet terwijl ik dat niet van ze afneem. Dat wordt dan een gangetje naar de rechtbank, maar daar zit ik niet op te wachten. Ik ben al boos genoeg op dit bedrijf geweest de afgelopen jaren, maar kom er maar niet vanaf?

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:35
Aannemen, wegflikkeren/ doorverkopen en nooit meer naar omkijken? Spul wat je toegestuurd krijgt zonder een koopovereenkomst is voor jou en laat @home dan maar bewijzen dat ze een contract hebben :P

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
Jaap-Jan schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 00:11:
Aannemen, wegflikkeren/ doorverkopen en nooit meer naar omkijken? Spul wat je toegestuurd krijgt zonder een koopovereenkomst is voor jou en laat @home dan maar bewijzen dat ze een contract hebben :P
Een begrijpelijke eerste reactie, maar daar zie ik vanaf. Voorwaarde is dat ik er geen gedonder mee krijg. Weggooien of doorverkopen is geen optie. Niet aannemen lijkt mij het beste, maar helaas wordt het vast bij de buren afgegeven en zit ik alsnog met die doos in mijn maag.

Het pakket wordt door select vracht bezorgd. Nadeel hiervan is dat ik het niet zonder bewijs kan terugsturen naar ik aanneem?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2008 00:15 ]

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het is de verantwoordelijkheid van de bezorgende partij om het pakket bij de juiste persoon af te leveren. Dat zij dan met flauwekul aankomen dat ze dingen ook bij de buren mogen bezorgen doet daar niets aan af. Bestel je bv een leuke MP3 speler via internet en bezorgd TNT dat ding bij de buren die het apparaat vervolgens niet aan jou geven, dan hebben de buren een gratis MP3 speler en moet de winkel jou je geld terug geven of de zaak op een andere wijze schikken.

Bovendien, als ze iets bij de buren bezorgen dan kunnen ze nooit bewijzen dat jij dat pakket ook daadwerkelijk ontvangen hebt omdat je er geen handtekening voor hebt gezet. Overigens weet ik niet of de buren in zo'n geval door de winkel aansprakelijk gesteld kunnen worden. Ze hebben immers wel getekend voor ontvangst van een product, maar zijn nooit een koop overeenkomst aangegaan. Ook dragen zij geen enkele verantwoordelijkheid voor de bezorging van het pakket omdat de bezorg dienst deze verantwoordelijkheid simpelweg niet van zich af kan schuiven of overdragen op particulieren.

Dus als @home ongevraagd spullen op stuurt, dan mag je deze houden. Herinner je die actie van UPC een poosje terug waarbij ze van die media boxen stuurden aan iedereen een nog? Je moest het abonnement aannemen, of de box terug sturen volgens UPC. Maar in feite mocht je met de box doen wat je maar wilde aangezien UPC deze vrijwillig en zonder overeenkomst of verzoek van de ontvangende partij had opgestuurd. Het niet terug sturen van de box verplichte je tot niets, ook al beweerde UPC het tegendeel. Het afnemen van de diensten met die box echter verplichte je natuurlijk wel tot betaling voor die diensten ;)

Wat ik overigens in jouw geval zou doen is even je rechts bijstand verzekering checken, en een advocaat op ze af sturen. Als ze jou nog een maal een verkeerde rekening sturen dan mogen zij voor de gemaakte kosten opdraaien. Reken maar dat ze je probleem snel opgelost zullen hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Blorgg op 19-01-2008 00:40 ]

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-12 17:11

Dentheman

Zie signature

Kan je die brief die je hebt ontvangen niet gewoon retour zenden? Met een mededeling als foutief bezorgd oid?

Zie ondertitel

Verwijderd

Topicstarter
Dentheman schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 03:13:
Kan je die brief die je hebt ontvangen niet gewoon retour zenden? Met een mededeling als foutief bezorgd oid?
Dat ga ik proberen. Ik weet alleen niet of dat gaat lukken omdat het pakket met selectvracht wordt bezorgd. Geen idee of ik daar een antwoordnummer op vind om het pakket terug te sturen.
Blorgg schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 00:39:
Wat ik overigens in jouw geval zou doen is even je rechts bijstand verzekering checken, en een advocaat op ze af sturen. Als ze jou nog een maal een verkeerde rekening sturen dan mogen zij voor de gemaakte kosten opdraaien. Reken maar dat ze je probleem snel opgelost zullen hebben.
Ik heb helaas geen rechtsbijstandsverzekering, anders had ik het al veel eerder op die manier opgelost.

• Mad Max
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:41

Mad Max

Altijd nieuwsgierig

Als je het niet hebt meegemaakt is het heel lastig voor te stellen dat dit gebeurt. Maar uit eigen ervaring weet ik hoe moeilijk het is om uit de administratie van een grote bureaucratische organisatie te komen.

Je schrijft dat je de vorige keer (3 jaar terug) al heel veel contact hebt gezocht (brieven & bellen). Dat zal toch echt weer moeten gebeuren. Blijf het met brieven proberen en vraag om antwoord van @home. Je moet proberen om contact te krijgen met schriftelijk antwoord op je vragen. Mocht het tot een rechtszaak komen dan kun je aantonen dat je actief geprobeerd hebt hun te overtuigen.

Als je hulp wilt kun je proberen om die bij de Raad voor Rechtsbijstand te krijgen, verder heb je nog Consumentenbond, Kassa en Radar.

Hoe de brieven kort en eenvoudig. Bijvoorbeeld: Beste @home, ik heb een brief voor een modem ontvangen. Dat modem heb ik niet besteld. Wilt u het modem NIET sturen? Graag uw reactie.
groet,... etc.

Of als je het modem al hebt: Beste @home, ik heb een modem ontvangen maar niet besteld. Wat is het adres om het terug te sturen? Wilt u bevestigen dat u de kosten betaald? Dan stuur ik het modem terug als ongefrankeerde post. Graag uw reactie. Groet, ... etc.

Verder kun je vragen naar het inschrijvingsformulier dat @home moet hebben. Bij alles om een reactie vragen en een termijn waarop je dat verwacht. Na die termijn, bijv. twee weken, weer een brief totdat je een reactie hebt. Vraag ook een vergoeding voor alle onkosten die je hiermee maakt.

Succes met schrijven.

Soms f0t0gr@@f (7D + 10-22 f3.5-4.5 + 17-55 f2.8 IS + 35 f1.4L + 85 f1.2 II L + 70-200 f2.8 IS L + 580EX )

• Blorgg
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 09:32:
Ik heb helaas geen rechtsbijstandsverzekering, anders had ik het al veel eerder op die manier opgelost.
Dat is toch geen probleem? Ga gewoon even naar de site van je verzekeringsmaatschappij en sluit er een af. Zo duur zijn die dingen echt niet hoor, volledige dekking heb je al vanaf ongeveer €15,- in de maand.

Verder hoop ik dat je het niet nodig gaat hebben want het is nou niet bepaald een eenvoudige weg om via deze manier je gelijk te halen. Maar als normaal contact zoals Mad Max hierboven ook nog eens beschrijft niet lukt dan heb je iig nog een optie achter de hand.

Verwijderd

Topicstarter
Blorgg schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 10:11:
[...]

Dat is toch geen probleem? Ga gewoon even naar de site van je verzekeringsmaatschappij en sluit er een af. Zo duur zijn die dingen echt niet hoor, volledige dekking heb je al vanaf ongeveer €15,- in de maand.

Verder hoop ik dat je het niet nodig gaat hebben want het is nou niet bepaald een eenvoudige weg om via deze manier je gelijk te halen. Maar als normaal contact zoals Mad Max hierboven ook nog eens beschrijft niet lukt dan heb je iig nog een optie achter de hand.
Nadeel van rechtsbijstandsverzekeringen is dat je geen lopende zaken ermee kan dekken, dus daar heb ik helaas weinig aan. Maar voor de toekomst zeker iets om in de gaten te houden. Je baalt wel als je hier niet op kan terugvallen.
Mad Max schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 10:00:
Als je het niet hebt meegemaakt is het heel lastig voor te stellen dat dit gebeurt. Maar uit eigen ervaring weet ik hoe moeilijk het is om uit de administratie van een grote bureaucratische organisatie te komen.

Je schrijft dat je de vorige keer (3 jaar terug) al heel veel contact hebt gezocht (brieven & bellen). Dat zal toch echt weer moeten gebeuren. Blijf het met brieven proberen en vraag om antwoord van @home. Je moet proberen om contact te krijgen met schriftelijk antwoord op je vragen. Mocht het tot een rechtszaak komen dan kun je aantonen dat je actief geprobeerd hebt hun te overtuigen.
Ik heb gelukkig alle correspondentie e.d. hier in een map liggen.

Ik hoop alleen niet dat het ooit tot een rechtzaak ofzo zal komen, dat kost mij avonden werk om alles te regelen. Voor de zekerheid bel ik nog even met ze nu... wachttijd nog 2 minuten... edit: nog 3 minuten, edit 2: pfff, wachtijd is nu opeens 5 minuten... handig zo'n wachttijd die oploopt ipv afloopt tijdens het wachten 8)7

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2008 12:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht: ik probeer het een keer met een telefoontje, scheelt een postzegel... maar mijn god.
Jongens, waar gaat dit over... die helpdesk is nog even rot als 3 jaar geleden!

Na 9 minuten in de wacht gestaan te hebben gestaan een mevrouw aan de lijn die niet begrijpt waarom ik geen prijs op een nieuwe modem stel. Na het bekijken van mijn gegevens vind ze het vreemd en ze gaat op onderzoek uit.

Na een paar minuten wachten moet ze mij doorverbinden met de technische ondersteuning omdat dat in het systeem bij mijn naam vermeld staat? Dat zijn ook de verstuurders van de brief en zij kan mij niet verder helpen. Ik zou intern worden doorverbonden, maar de lijn blijft stil. Na 5 minuten nog geen wachtmuziekje ofzo gehoord en maar opgehangen...

Dan maar een briefje sturen. Hoe slecht kan je helpdesk zijn, ongelofelijk.

Nog een kleine aanvulling: toch nog maar een keer gebeld en nu gelijk naar de technische helpdesk. Een aardige Limburger heeft een delete contact ofzo uitgevoerd en de doos moet ik maar terugsturen en dan was het weer goed volgens de beste man. Maar ik ben bang dat ik pas na een verhuizing echt van deze administratieve bende verlost ben.

Nog een interessante vraag: als dit niet de laatste keer is dat @home mij hiermee lastig valt, dan heb ik een plan bedacht. Momenteel staat alles bij @home op naam van mijn vrouw (we hebben allebei onze eigen achternaam gehouden bij het trouwen). Ik heb het idee dat als ik opgeef dat wij verhuizen en mij dan als nieuwe bewoner aanmeld bij @home op mijn naam, dan ben ik vast van alles verlost? Geef ik gewoon als nieuw adres een bestaande straat met niet bestaand huisnummer op.

Zou dit werken?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2008 12:34 ]

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Gewoon een brief sturen (en faxen) dat je geen klant meer bij hun bent en dat je vanaf nu alle post ongeopend zal weggooien. Dat dit ook geldt voor toegestuurde modems en andere zut. En dat je verder niet aansprakelijk bent voor eventuele kosten die hieruit voort vloeien.

En daarna deze daad bij het woord voegen. Kun je alles gewoon gegooien zonder dat het voor je volgen heeft.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Topicstarter
Cyberpope schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 14:43:
Gewoon een brief sturen (en faxen) dat je geen klant meer bij hun bent en dat je vanaf nu alle post ongeopend zal weggooien. Dat dit ook geldt voor toegestuurde modems en andere zut. En dat je verder niet aansprakelijk bent voor eventuele kosten die hieruit voort vloeien.

En daarna deze daad bij het woord voegen. Kun je alles gewoon gegooien zonder dat het voor je volgen heeft.
Natuurlijk ben je dan wel aansprakelijk, daarnaast vind ik het ronduit onbeschoft.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:35
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 15:14:
[...]

Natuurlijk ben je dan wel aansprakelijk,
Nee, je bent niet aansprakelijk. Dat is wat ik heb duidelijk proberen te maken, wat Blorgg ook uitlegde en wat Cyberpope ook weer zegt.

Als je iets toegestuurd krijgt zonder dat je ergens voor getekend hebt, dan is dat product voor jou. Het begon met postorderbedrijven die allerlei artikelen toestuurden en daarna probeerden te incasseren, terwijl de klant niet gevraagd had om die producten. Daar is uitgebreid aandacht aan besteed in diverse consumentenprogramma's destijds en wat daar ook uitkwam is de in vet gedrukte zin hierboven. Ergo, je bent niet aansprakelijk voor wat @home je toestuurt.
daarnaast vind ik het ronduit onbeschoft.
Dat is je goed recht, natuurlijk. Maar vergeet niet dat jij moeite doet om een probleem op te lossen wat niet jou probleem is, maar een probleem van @home. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Jaap-Jan op 19-01-2008 15:32 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 15:14:
Natuurlijk ben je dan wel aansprakelijk, daarnaast vind ik het ronduit onbeschoft.
Tuurlijk ben je dan daar niet meer aanspreekbaar voor. Je geeft duidelijk aan wat de gevolgen zijn van ongevraagd dingen toezenden. Daarvoor WAS je al niet verantwoordelijk. Je bent echter nog zo aardig om ze er voor te waarschuwen. Immers ik mag al post die mij ongevraagd is toegezonden in de prullebak gooien en doe dat ook al veelvuldig (meestal zaken van postcode of andere loterijen).

Natuurlijk moet je niet tekenen als iets voor je deur staat om afgeleverd te worden je hebt er niet om gevraagd.

En wat is nu onbeschofter?? Netjes mensen wijzen op een handelswijze die staat te gebeuren als ze hun zaakjes niet op orde krijgen of bedrijven die hun zaken niet op orde hebben??

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:22

Onbekend

...

Als er een pakketje komt met het modem erin, hoef je natuurlijk niet het pakketje te accepteren.

Heb je al gevraagt op welk adres de internetaansluiting gelevert wordt? Want het is vreemd dat eerst de facturen op het eerste adres vallen en ze nu ineens achter komen waar je nu woont.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Cyberpope schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 17:33:
En wat is nu onbeschofter?? Netjes mensen wijzen op een handelswijze die staat te gebeuren als ze hun zaakjes niet op orde krijgen of bedrijven die hun zaken niet op orde hebben??
Inderdaad, ik denk ook dat @home hiervan zal leren om ongevraagd dingen toe te sturen. Dat zal die helpdeskmedewerker ook zeker doorgeven, waarna @home altijd uitvoerig zal controleren voordat ze ook maar iets toesturen. Je wordt minimaal elke dag gebeld om te controleren of die aanvraag nog steeds bij jou hoort 8)7

Maar ff alle gekheid op een stokje, het weggooien van een modem zal je niet veel helpen. Eigenlijk maak je het probleem alleen maar groter. Je bent zelfs dingen aan het "slopen", om maar te laten zien dat er met jou niet te sollen valt. Eigenlijk is het wel erg flauw om zo te werkt te gaan.

Bel gewoon @home op, en geef je probleem aan. Tenslotte zijn zij de enigen die je kunnen helpen met dit probleem. Een modem dat op een vuilnisbelt ligt kan je niet echt helpen bij het stopzetten van dit ongevraagde abo.

PSN: djmurcielago

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Murcielago schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 19:06:
Bel gewoon @home op, en geef je probleem aan. Tenslotte zijn zij de enigen die je kunnen helpen met dit probleem. Een modem dat op een vuilnisbelt ligt kan je niet echt helpen bij het stopzetten van dit ongevraagde abo.
Nu draai het weer om.
1) hij heeft geen abo
2) hij heeft ook geen probleem.

De enige die het probleem heeft, is @home. Zij hebben een niet kloppende registratie, zij sturen ongevraagd dingen op. En heeft al 3 jaar niet voor elkaar gekregen om er iets mee te doen.

En ja, dan ben ik zo cru om alle post ongeopend weg te gooien. Pakketjes neem ik niet aan, maar als ze het toch afleveren (bij buren of onder de carpoort) dan gaan ze weg. In het begin niet, dan meld ik het eerst. Maar na 1/2 jaar is dat afgelopen ja. Dan gaat alles de kliko in.

En het is ook niet om @home er iets van te laten leren, is er erom te doen dat TS (of ik) er geen last meer van heb. Alles gewoon weggooien is voor mij geen last. Telkens er achteraan bellen is voor mij wel last en kosten en daar begin ik dus niet meer aan.

Het maximale wat ik nog zou willen doen (als ik in een goede bui ben en ze een gratis nummer hebben) is dat ik ze 1x opbel dat er een modem staat en dat ze 1 week hebben om hem op te laten halen. En dat zeg ik dan tegen de eerste miep die ik aan de lijn krijg, zonder enige discussie. Voor de rest zoeken ze het maar uit. Ik ga niet een uur van mijn tijd opofferen om iets wat verkeerd is retour te sturen.

Want andersom krijg je onmiddelijk kosten voor je keizen als je per ongeluk te laat betaald of iets vergeet.

• VVVJeroen
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Cyberpope schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 19:29:
[...]

Nu draai het weer om.
1) hij heeft geen abo
2) hij heeft ook geen probleem.

De enige die het probleem heeft, is @home. Zij hebben een niet kloppende registratie, zij sturen ongevraagd dingen op. En heeft al 3 jaar niet voor elkaar gekregen om er iets mee te doen.
{Knip]
Het maximale wat ik nog zou willen doen (als ik in een goede bui ben en ze een gratis nummer hebben) is dat ik ze 1x opbel dat er een modem staat en dat ze 1 week hebben om hem op te laten halen. En dat zeg ik dan tegen de eerste miep die ik aan de lijn krijg, zonder enige discussie. Voor de rest zoeken ze het maar uit. Ik ga niet een uur van mijn tijd opofferen om iets wat verkeerd is retour te sturen.

Want andersom krijg je onmiddelijk kosten voor je keizen als je per ongeluk te laat betaald of iets vergeet.
Kan je niet gewoon het verkeerd opgestuurde modem verkopen? Vaak kost zo'n modem ~50 euro bij een nieuw abbonement, zet hem in V&A en je verdient er nog twee tientjes aan ook. :?

[ Voor 19% gewijzigd door VVVJeroen op 19-01-2008 20:28 ]

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:16
Ik heb hier ook nog een aansluitzet van @home liggen die ze na de oude bewoners hebben gestuurd, Selectvracht heeft het bij de buren afgeleverd.
Ik breng het niet terug, hooguit tot de grijze container.
Ik kan er niks aan doen dat ze de administratie niet op orde hebben.
Tnt kan nog gewoon afleveren op postkantoor, selectvracht is lastiger..

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
[...]

Tuurlijk ben je dan daar niet meer aanspreekbaar voor. Je geeft duidelijk aan wat de gevolgen zijn van ongevraagd dingen toezenden. Daarvoor WAS je al niet verantwoordelijk. Je bent echter nog zo aardig om ze er voor te waarschuwen. Immers ik mag al post die mij ongevraagd is toegezonden in de prullebak gooien en doe dat ook al veelvuldig (meestal zaken van postcode of andere loterijen).
Zonde! Gooi het nou niet weg..... Maar prop alle rotzooi in hun antwoordenvelop! Dat jaagt ze op kosten :)
Deze heb ik recentelijk gestuurd nadat ik 4 keer in een week post van ze kreeg:
Afbeeldingslocatie: http://www.milieuwetenschap.nl/tmp/postcodespam.jpg

Sorry voor het offtopic ;)

Ontopic:
Als je kan bewijzen dat je hebt opgezegd (oftewel bevestiging van je opzegging heb je op papier), dan zou ik er verder gewoon geen aandacht meer aan besteden, je hebt genoeg moeite gedaan voor een bedrijf wat z'n administratie niet op orde heeft! Tegen de tijd dat er een deurwaarder komt, vraag je hem simpelweg om een bewijs dat je iets zou moeten betalen. Heeft-ie dat niet, wens je hem veel succes voor de kantonrechter. Hoor je dan vast niks meer van O-)

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

VVVJeroen schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 20:28:
[...]

Kan je niet gewoon het verkeerd opgestuurde modem verkopen? Vaak kost zo'n modem ~50 euro bij een nieuw abbonement, zet hem in V&A en je verdient er nog twee tientjes aan ook. :?
De modem is niet mijn eigendom, dus niet aan mij om hem te verkopen. Dan zou ik immers winst maken op hun fouten en dat is ook niet de bedoeling.

• Blorgg
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 11:54:
Nadeel van rechtsbijstandsverzekeringen is dat je geen lopende zaken ermee kan dekken, dus daar heb ik helaas weinig aan. Maar voor de toekomst zeker iets om in de gaten te houden. Je baalt wel als je hier niet op kan terugvallen.
Welke lopende zaak? Je hebt nog geen jurist in de arm genomen toch?

Je verzekerd je auto toch ook omdat je gewoon weet dat je wel eens een ongeluk(je) mee zult maken? Naja, naast dat het wettelijk verplicht is natuurlijk ;)

Dat je weet dat er mogelijk juridische problemen op komst zijn is geen reden om afgewezen te worden als je een rechtsbijstandverzekering wilt nemen. Dat zou wel wat wezen zeg, kan je straks ook geen ziektekostenverzekering afsluiten als je familie aan een genetische bepaalde aandoening lijdt die jij waarschijnlijk ook zult krijgen.

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 17:50
RemcoDelft schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 21:04:
[...]

Zonde! Gooi het nou niet weg..... Maar prop alle rotzooi in hun antwoordenvelop! Dat jaagt ze op kosten :)
[afbeelding]

Ontopic:
Als je kan bewijzen dat je hebt opgezegd (oftewel bevestiging van je opzegging heb je op papier), dan zou ik er verder gewoon geen aandacht meer aan besteden, je hebt genoeg moeite gedaan voor een bedrijf wat z'n administratie niet op orde heeft! Tegen de tijd dat er een deurwaarder komt, vraag je hem simpelweg om een bewijs dat je iets zou moeten betalen. Heeft-ie dat niet, wens je hem veel succes voor de kantonrechter. Hoor je dan vast niks meer van O-)
Remco, je bent mn held! Ik word echt helemaal gek van die lui, tegenwoordig elke weer een of meer brieven van dat geboefte. Laatst ook een die sprekend leek op een soort van incasso/aanmaningsbrief. Echt vals. Maar je brengt me echt op ideeën, dankje :D

En vd rest, sorry voor offtopic :p

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

RemcoDelft schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 21:04:
[...]

[afbeelding]

Ontopic:
d:)b _O-
En dat komt over? Zo'n boek + envelop erop geplakt?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-12 16:58
ik heb dat ook gehad, hadden we opgezegt maanden ervoor, komen ze aan met we gaan u een nieuw modem opsturen.
ach en zo heb ik ook wel eens een uur aan de lijn gehangen op het 0800 nummer voordat ze erachter kwamen dat de DHCP gaar was. En iedere medewerker begon met hetzelfde verhaal.
later met het 0900 nummer werd dit beter overigens.
Ik heb nog wel een paar verhaaltjes...
het alternatief was achteraf gezien gare adsl, dus da's ook niks maar goed die hebben tenminste wel hun administratie op orde.

Verwijderd

Topicstarter
Onbekend schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 17:42:
Als er een pakketje komt met het modem erin, hoef je natuurlijk niet het pakketje te accepteren.

Heb je al gevraagt op welk adres de internetaansluiting gelevert wordt?
Ik was toevallig wat eerder thuis van het werk en trof een bezorger van Selectvracht bij de voordeur. Gelijk pakket geweigerd. Kwam heel vaak voor vertelde de bezorger dat mensen de modem niet willen aannemen omdat ze hem ongevraagd krijgen?

Internetaansluiting is volgens het systeem niet actief, maar ik heb het donkerbruine vermoeden dat @home al 3 jaar hier een werkende internetaansluiting levert, mijn homepage bij @home doet het namelijk ook nog steeds (al zijn mijn emailadressen wel weg) :o
Maar ik heb de modem niet aangesloten om het te testen, straks zeggen ze nog dat ik een paar honderd kb heb gedownload met de modem en dat ik al die jaren moet betalen en daar trap ik dus niet in.
Natuurlijk, @home is fout. Maar ik ga niks weggooien of verkopen. Ik vind het een kwalijke zaak dat ik moeite moet nemen om de problemen op te lossen, maarja... ik heb al zovaak gebeld met ze dat ik geen klant ben.
Blorgg schreef op zondag 20 januari 2008 @ 14:10:
[...]

Welke lopende zaak? Je hebt nog geen jurist in de arm genomen toch?
Nee, maar volgens DAS rechtsbijstand (die ik gebeld heb) kan ik dit niet dekken omdat de zaak al 3 jaar geleden is begonnen en ik alleen nieuwe zaken onder de dekking vallen. Ik denk echter niet dat het tot een rechtzaak komt en anders zie ik het dan wel. Het gaat toch via een incassobureau en die kan ik het hopelijk uitleggen... Al is het wel een doemscenario, de vorige keer dat ik een rekening opeens kreeg belde ik en haalden ze hem uit het systeem en was het goed.
Cyberpope schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 19:29:
Eigenlijk ben ik ook gek dat ik er weer 2 keer bellen aan heb zitten opofferen (met een 0900 nummer)... maar ik ga mij er zo aan ergeren dat ik het niet los kan laten en het opgelost wil hebben. Hadden ze maar een @home winkel, dan wist ik het wel. Een paar jaar terug had ik dit soort ellende met UPC en ben ik met de hele modem naar de winkel gelopen, heb hem op de balie gegooid, ontvangstbewijs gekregen en ben boos weggelopen. Kreeg ik 2 jaar later een deurwaarder omdat ik de modem niet had ingeleverd, inleverbewijs laten zien en nooit meer wat van vernomen 8)7

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2008 21:42 ]

Pagina: 1