Toon posts:

Drivers raid worden niet geinstaleerd??

Pagina: 1
Acties:
  • 344 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag mijn 2de schijf van seagate, precies de zelfde die ik al had.
Nu heb ik deze samen in raid 0 gedaan zoals het uitgelegd staat op hwi.

Alleen ik zie dat hij de driver wel laad maar ik zie hem het niet instaleren.
Om verder te gaan moet je op enter drukken maar voor enter staat een tekst : als je zonder de fabrikant zijn driver wil verder gaan je op enter moet drukken.
Ik heb hiervoor al op E gedrukt(hierin zou je de je drivers van je diskette kunnen instaleren maar enige wat ie doet is laden)

Op deze site het een na laatste plaatje is waar het niet klopt bij mij(denk ik).
Waar none staat staat dan het geladen sata driver, maar als je op enter druk ga je door zonder de driver te instaleren.

Ik ben nieuw bij raid setups, daarom heb ik ook de uitleg keurig gevolgd.

Hier mijn systeem

Heeft iemand enig idee hoe dit werkt of wat ik fout doe?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik vrees dat je zo duidelijk bent als een vlo op de A13 in dikke mist. Post gewoon je specificaties eerst eens ipv een link en geef eens duidelijk aan wat je nu hebt gedaan.

Heb je in het BIOS een RAID-configuratie aangemaakt om maar eens wat te noemen? En over welk OS heb je het? Heb je de SATA FAQ in OM gevonden en goed gelezen?

[ Voor 13% gewijzigd door Guardian Angel op 19-01-2008 00:20 ]

ARME AOW’er

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als ik me niet vergis staat er inderdaad dat je op E moet drukken, maar moet je dan op S of A drukken :P

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zie je bij de installatie de hdd wel staan?
Zo ja, heb je wel de juiste driver geladen, je hebt 2 RAIDcontrollers, aan welke heb je de schijven hangen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de betreffende schijven die in de 1ste en 2de sata port hangen.
Ik draai Windows XP
Ja ik heb raid ingeschakeld in me bios daarna raid 0 station aangemaakt
Ik zal de sata faq wel ff door lezen, maar hij wil de drivers niet instaleren tijdens windows instalatie dus vraag me af of dat is waar ik moet zijn, aangezien ik wel al raid draai.
Ik moet het nu alleen nog windows om me raid array zien te krijgen
Mijn syteem

P35 DS3R rev 1.0
Intel Core 2 Duo E6750
OCZ DDR2 PC2-6400 Platinum Revision2, 4 GB
2x Seagate Barracuda 7200.10, 320GB
Cooler Master iGreen Power 500 Watt
MSI X1950Pro 256mb

Me harde schijven zit ie dus niet omdat hij niks instaleerd aan drivers en druk ik op enter en ga ik dus door zonder drivers en geeft windows dan aan dat ie niet kan instaleren.
Dus ik zie geen schijven, maar tijdens het opstarten zie ik wel gewoon me raid schijven.

Maar zoals ik aangaf, ik kan gewoon me drivers laden
Maar als je op die site kijkt(die aangaf) zie je dat het eennalaatste plaatje zegt om op S te drukken(in het Nederlands is dat E), en als je op enter druk dan ga je door zonder de fabrikants zijn driver te instaleren/laden.

Vreemde is dat er na mijn mening alleen de bestanden van de diskette worden geladen en meer niet.
Ik vraag me af hoe krijg je dat ie het instaleerd?

Mijn vraag was hoe ik nu verder moet??

Verwijderd

in 99 van de 100 gevallen dienen er voor RAID controllers apparte drivers geladen te worden tijdens de instalatie omdat anders de schijven niet met windows te benaderen zijn.

Wat ik zou doen is een MS-Dos opstart diskette gebruiken (windows ME/98 kan natuurlijk ook) en kijken of de schijf nu te benaderen is met fdisk, dos heeft hier namelijk geen drivers voor nodig.

Als de schijf in dos ook niet herkent wordt zou ik m'n bios configuratie nakijken (zowel raid-bios als systeem-bios) als de schijf wel herkent wordt zou ik eens kijken of ik de juiste drivers op de diskette heb staan (versie: xp/vista/enz.)

Verwijderd

Topicstarter
Nou de juiste drivers zijn het wel heb het 2x al uitgepakt en er op gezet.
Het word ook herkend ik kan kiezen voor xp/server2003/2000ME enz., maar hij zegt alleen als ik op de driver klik dat hij hem aan het laden is.
Aangezien je enter indrukken moet om verder te komen gebruik ie de drivers niet

Ik heb even gekeken in de bios en er word geen schijf herkend
Wat betekend dit?
En hoe los ik het op.
Ik neem aan dat windows instalatie daarom niet loopt

p.s. in me raid setup staan mijn schijven wel vermeld.

Moet ik nu bij harddisk topic wezen ofniet?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2008 08:32 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Wordt de diskette wel benaderd als je op E hebt gedrukt maar wordt er dan niets geladen? Als dat het probleem is moet je er op rekenen dat je een stuk of 10 identieke diskettes moet aanmaken. Op de een of andere manier wil XP soms pas na 9 diskettes een keer de diskette lezen en de drivers laden.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
De diskette word gewoon herkend, dat is ook niet het probleem.
Ik ben net tot de conclusie gekomen dat als ik de raid optie in me bios aanzet beide hardeschijven niet gevonden meer worden.

Als ik me array verwijder blijft me bios geen schijf vinden.
Alleen als ik de raid functie verander naar geen raid functie in me bios worden me hardeschijven weer zichtbaar.

Maar kan ik hier met dit probleem terecht of moet ik bij harddisk topic wezen met dit probleem?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hoe je RAID controllerdrivers installeert is goed terug te vinden in de FAQs en meerdere topics hier.

Je mag in dit geval even je gordels omdoen want jouw detectieprobleem lijkt me een Processors, Mobo's & Geheugen aangelegenheid. :)

Verder: 'me' bios? 'me' harde schijven?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 05:51:
Ik heb de betreffende schijven die in de 1ste en 2de sata port hangen.
Maar op de poorten van WELKE controller is dat. Je hebt er namelijk 2 zitten op dit bordje. De JMicron controller (ofwel GigabyteRAID) en de ICH9R.
Als jij dat ding aan de JMicron hebt hangen en je begint de ICH9R drivers te laden dan zal je nooit je RAIDarray werkend krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze op de gele sata porten zitten.
Dat is toch de intel chipset sata poorten, dus ich9r?

En die Jmicron is dan zeker de paarse poorten?

B.t.w. ik heb nu ff gekeken mar las je bootorder(dat je bootvolgorde wil zien van hdd) gaat kijken word er wel een raid array gevonden.

Ik ga nu de ich9r driver downloaden, jullie horen het binnen 30 min van me of het werkt of niet

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2008 12:36 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 12:20:
Ik heb ze op de gele sata porten zitten.
Dat is toch de intel chipset sata poorten, dus ich9r?

En die Jmicron is dan zeker de paarse poorten?

B.t.w. ik heb nu ff gekeken mar las je bootorder(dat je bootvolgorde wil zien van hdd) gaat kijken word er wel een raid array gevonden.

Enig idee wat er nog aan mankeerd?
De gele poorten zijn de poorten van de ICH9R, de JMicron zijn de paarse poorten.

Stel de hdd bootorder zo in dat de RAID array bovenaan staat, en zorg ook dat je de intel RAID drivers hebt, niet de AHCI drivers. Twijfel je over de kwaliteit van je diskette, slipstream die dingen dan gewoon op het schijfje, dat is een stuk sneller :)

Verwijderd

Topicstarter
Komt wel goed heb een redelijk recent diskette geleend dus.

Het is gelukt gewoon de verkeerde drivers.
Nu werkt alles gewoon zoals het hoort

Bedankt voor het helpen

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2008 13:12 ]

Pagina: 1