Muis stuk?

Pagina: 1
Acties:

• SoulShot
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-01 00:48
Ik heb nu al een 3tal jaar mijn mx518 in gebruik zonder probleem. De laatste tijd had hij alleen wat last van mouseflips (draait tijdens gamen helemaal naar boven/onder), nu een nog erger probleem. De muis valt soms uit, waarmee ik bedoel dat het optisch lichtje uitgaat voor een 5tal seconde, en vanzelfsprekend ook dan niet meer reageert (ook klikken niet), en daarna gaat hij vanzelf wel weer.

Hij is aangesloten op een USB die met draadjes verbonden is op het moederbord, dus niet rechtstreeks, heb ze al op beide geprobeerd maar beide geven hetzelfde probleem. Is de muis nu 'stuk' of is er iets aan het moederbord zelf die soms de stroom doet onderbreken?

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-02 17:32
Misschien is er wel ergens een los contact in je snoer.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Probeer een andere mainboard-connector, dan weet je het.

Grote kans dat je muis 5 jaar garantie heeft.

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-02 22:02
al op een andere pc geprobeerd? al een andere muis geprobeerd?

• SoulShot
- Los contact in mijn snoer? :s
- Alle andere usbslots zijn bezet, en werken voor de programma's die erop aangesloten zijn perfect, maar zal toch eens proberen met de muis
- nog niet op andere pc geprobeerd, met rede dat het een hele tijd duurt dat het probleem voorkomt, dus zou'k moeten gamen op een laptopje van mijn moeder wat zowiezo niet gaat en dan maar hopen dat het net dan gebeurd..

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-02 15:23
SoulShot schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 23:14:
- Los contact in mijn snoer? :s
- Alle andere usbslots zijn bezet, en werken voor de programma's die erop aangesloten zijn perfect, maar zal toch eens proberen met de muis
- nog niet op andere pc geprobeerd, met rede dat het een hele tijd duurt dat het probleem voorkomt, dus zou'k moeten gamen op een laptopje van mijn moeder wat zowiezo niet gaat en dan maar hopen dat het net dan gebeurd..
Misschien krijgt je muis door al die randapperatuur wel teweinig stroom ;)
Of een kabel bruik aan de lose kabeltjes die op je mainbord is aangesloten..

Haal voor het testen eens je rand apperaten los en dan opnieuw testen

A Soldiers manual and a pair of boots.

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:28
Heb ik met mijn muis ook last van (microsoft optical scroll mouse). Alleen bij mij moet ik de usb stekker er opnieuwe insteken geen idee wat het verder kan wezen. Denk ook een draadbreuk of muis die op raakt

• SoulShot
Te wenig stroom zou'k kunnen uistluiten, werkt ongeveer al 3 jaar met dezelfde randapparaten dusja.. Denk de beste manier om te testen toch maar eens proberen op een andere computer.. Zal wel veel tijd en moeite vragen, maarja :)

Edit: Kabelbreuk bij de kabeltjes zijn aangesloten? Lijkt me toch sterk dat die vanzelf even loskomen en terug tegoei gaan zitten? En nee ik sla niet op de tafel tijdens het gamen 8)

[ Voor 28% gewijzigd door SoulShot op 18-01-2008 23:27 ]

Verwijderd

hehe ouder dom heeft invloed op de energie verbruik van apparaten dus wie weet is het zo ver gekomen dat het toch te veel belasting is dus dat alles 3 jaar werkt zegt halaas niet alles met apparaten

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik heb dit de laatste tijd ook. Het lijkt me sterk dat het met power te maken heeft. Ik heb het namelijk ook als ik alleen één muis aansluit en verder geen andere USB apparaten.

Het is de laatste tijd een redelijk veel voorkomend probleem als ik zo eens met google zoek, maar het antwoord heb ik nog nergens kunnen lezen. Sommige mensen beweren dat het door een Windows Update komt, maar de genoemde updates bestaan bij mij helemaal niet? :?

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• SoulShot
Mr_Atheist schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 09:38:
Ik heb dit de laatste tijd ook. Het lijkt me sterk dat het met power te maken heeft. Ik heb het namelijk ook als ik alleen één muis aansluit en verder geen andere USB apparaten.

Het is de laatste tijd een redelijk veel voorkomend probleem als ik zo eens met google zoek, maar het antwoord heb ik nog nergens kunnen lezen. Sommige mensen beweren dat het door een Windows Update komt, maar de genoemde updates bestaan bij mij helemaal niet? :?
' Blij ' dat er iemand hetzelfde probleem met mij deelt. Ook ik vind het moeilijk om op te googlen. Ik draai Windows Vista (32bit) met automatische updates, dus alles staat erop. Zou me sterk lijken dat windows dit probleem veroorzaakt, of toch niet zo raar?

• SoulShot
Net getest op laptopje, waar hetzelfde probleem blijkt, dus besluit ik toch dat de muis stuk is. Ik raadt Fear Factory hetzelfde aan, om te testen op een andere computer. Voor mij probleem opgelost, naar de winkel gaan.

Slotje op topic is welkom :)
Pagina: 1