Toon posts:

VPN en 'normale' internetverbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hola,

Sinds vanochtend heb ik opeens problemen met mn internetverbinding (glasvezel), althans, vooral met het laden van de meeste pagina's (firefox). Enkele worden na minuten pas geladen en de meeste gedeeltelijk of helemaal niet, krijg dan de melding "de wachttijd voor de verbinding is verstreken". Msn deed het zelfs helemaal niet meer.
Nu heb ik naast naast mn 'gewone' verbinding ook nog een VPN client-verbinding met de uni. Wanneer ik deze inschakel werkt opeens alles (een stuk sneller) weer. Deze moet ik steeds alleen handmatig inschakelen wat onwijs irritant is. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Wellicht aan het feit dat ik gisteravond nog mijn virusscanner opnieuw geinstalleerd heb? Firewall-instellingen die niet kloppen? Ik ben zo a-technisch als het maar kan, dus alle hulp is welkom!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Als je je VPN via de uni doet zal je ook je internetverkeer wel via die VPN verbinding doen. Om een of andere reden gaat internetverkeer via het providernetwerk niet helemaal lekker. Gewoon gaan klagen bij je provider.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:09

Reptile209

- gers -

Je kan voor beide verbindingen eens kijken waar het mis zou kunnen gaan met het tracert-commando. Start > uitvoeren > cmd > tracert gathering.tweakers.net (of een andere website waarmee je dit probleem hebt). Tracert geeft voor iedere hop (server die hij onderweg passeert) aan hoeveel milliseconden hij er voor nodig heeft. Zo kan je kijken in welk deel van het netwerk het fout gaat bij je ISP in vergelijking met de VPN. Altijd leuk om een helpdesk te plagen met de precieze router die loopt te eikelen :).

Zo scherp als een voetbal!