Toon posts:

[IDE HD >>> USB] probleem icm SATA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuw Mobo en daar zitten 4 sata aansluitingen en 1 IDE aansluiting. Nu heb ik een nieuwe sata schijf met OS XP erop en 1 oude schijf (200Gig) icm DVD speler aangesloten. Dit loopt niet lekker en heb in de bios al wat instellingen gewijzigd. PC start trager op en IDE loopt vast of is niet meer zichtbaar in explorer.

Vraag;
1 - zie ik miss. een instelling over het hoofd
2 - is er mogelijkheid omzetadaptor IDE naar SATA
3 - is er mogelijkheid IDE omzetten naar USB en hoe noem je zoiets (iets van gehoord)

Gezien er op de 200Gig HD ide veel muziek staat wil ik deze er wel bij hebben,,,iemand nog een suggestie ?

ps: op ide-poort van mobo staat HD als master , DVD als Slave...instellingen bios SATA als 1e opstart

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2008 22:18 ]

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-02 22:58

Twazerty

AVCHDCoder developer

Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 22:16:
Ik heb een nieuw Mobo en daar zitten 4 sata aansluitingen en 1 IDE aansluiting. Nu heb ik een nieuwe sata schijf met OS XP erop en 1 oude schijf (200Gig) icm DVD speler aangesloten. Dit loopt niet lekker en heb in de bios al wat instellingen gewijzigd. PC start trager op en IDE loopt vast of is niet meer zichtbaar in explorer.

Vraag;
1 - zie ik miss. een instelling over het hoofd
2 - is er mogelijkheid omzetadaptor IDE naar SATA
3 - is er mogelijkheid IDE omzetten naar USB en hoe noem je zoiets (iets van gehoord)

Gezien er op de 200Gig HD ide veel muziek staat wil ik deze er wel bij hebben,,,iemand nog een suggestie ?

ps: op ide-poort van mobo staat HD als master , DVD als Slave...instellingen bios SATA als 1e opstart
IDE to Sata volop te koop bij ebay. Beetje zoekwerk maar je hebt er dan wel 1 voor een belachelij lage prijs. Iets van 7 euro incl. verzendinge vanuit china :P

Heb er zelf ook 1 en het werkt perfect. Houd er wel rekening mee dat dat convertortje een 4 pins FDD connector nodig heeft.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.