HP ZV6000 Probleemgeval

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik heb hier een laptop van een kennis van mij staan, een HP Pavilion ZV6000 zoals de titel al aangeeft. Prima laptopje, niet al te highend maar voor haar doeleinden prima.
Nou wil het volgende probleem zich echter regelmatig voor doen.
Midden in het gebruik, of dit nou een spelletje is of wat Office werk, of gewoon simpelweg internetten, de laptop begint af en toe spontaan af te sluiten.
Windows sluit zichzelf dus echt keurig af, geen foutmeldingen of wat dan ook te zien.
Een heel enkele keer klapt alleen de explorer.exe er uit, maar meestal wordt de laptop gewoon afgesloten.

Mijn eerste ingeving: Virus/spyware ellende. Dus, backups gemaakt voor zover nog nodig, Vervolgens harddisk geformatteerd, schone installatie van Windows XP, niet eens met een recoveryschijf maar gewoon met een kale Windows XP Home schijf met SP2.
Alle drivers gedownload en geinstalleerd, laptop lijkt weer te draaien, download ik SP1 voor Office 2007 even voor haar, en ineens begint de ellende weer opnieuw.
Dus weer alles er af, Windows weer schoon er op, tijdens installatie van de drivers weer 2 keer ineens uit.

In de logboeken is niets terug te vinden, er is geen spyware of andere ellende te vinden.

Dus tja, dan ga je aan hardware denken.
HDD test, geen problemen. Memtest heeft een nacht staan draaien, geen problemen.
Orthos gedraaid, ook die geen problemen.

Ik kan eigenlijk alleen nog maar denken aan een hardwarematige storing, die dan denk ik in het moederbord zou moeten zitten. Een andere optie kan ik me eigenlijk niet meer indenken.

Maar vandaar mijn topic: Heeft iemand enig idee wat dit nog zou kunnen zijn?