Asus 8800GT P5K Temperatuur/Fan-control probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 3.166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JBakers
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-10-2025
HW:
Q6600 @ stock
Asus 8800GT @ stock
Vista 64bit
RAM 4 Gig
P5K mobo

Probleem: Kan mijn (GPU) temps niet lezen, met welk programma dan ook (Everest, Coretemp, etc
Ook kan ik de fans niet controleren, is overal greyed out, of gewoonweg niet daar etc.
Alleen met de laatste versie van SmartDoctor kan ik de temp aflezen maar daar heb ik verder dan niks aan zonder fan control...

Heb met Riva Tuner geprobeerd maar ik heb geen optie daar om de normale tweaks in te stellen...???
Heb al geprobeerd met poweruser om de driver versie the "forcen"
SS:Afbeeldingslocatie: http://i13.photobucket.com/albums/a288/bloodylineage/8800GT.jpg

Heb de laatste drivers en BIOS (mobo, CPU en 8800GT)
Ook met ATItool geen succes....

Geen temp en fancontrol, dan kan ik niet echt gaan overklokken...

Crysis alles op Very High loopt de temp (in Smart Doctor) op tot 72 graden.
Iemand hier al weer meer ervaring mee?

• JBakers
Update:
Op de Asus Site staat:

ASUS EN8800GT/G/HTDP/512M has two kind of versions as below:

http://www.asus.com/produ...=0&model=1918&modelmenu=1
Afbeeldingslocatie: http://as.eservice.asus.com/eService/eService/sShowImage?id=02980AAB-6177-0DF4-8A4B-04519001B4C7.bmp

If you get the secondly, it will function without SmartFan capability, nor will the fan status be detectable under SmartDoctorII utility.

mooi is dat... (ik heb dus de onderste wel met CoH erbij)

[ Voor 4% gewijzigd door JBakers op 19-01-2008 08:58 ]

• maximus1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-03 20:44
jup volgens mij heb iedereen die :(

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:03
Ik heb de eerste, maar nog geen fan status gecontroleerd.

• JBakers
het zegt wel "will function without SmartFan capability, nor will the fan status be detectable under SmartDoctorII utility"

Zou opgevat kunnen worden dat andere programma`s er misschien wel mee kunnen gaan werken (op den duur)?

• Gert Pronk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-03 15:45
hmmm ben benieuwd wat ik krijg
... maar het komt er op neer dat je de fans niet kunt besturen maar hij wel gewoon werkt???

• JBakers
yep, crysis op very high AAx2 en dan loopt de temp op tot 72 graden hier....
Dus als die fan nu steeds op 29% (wat ik overal lees) blijft draaien zou hij een stuk beter gekoeld kunnen worden...

• luke_otto
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-05 19:50

luke_otto

pang pang luckyluke

Ik heb de asus videokaart ook. Ik baal ervan dat ik de fanspeed niet kan regelen. Ik heb een heel stil systeem en gebruik het ook als mediacenter. Als ik niet aan het gamen ben wil ik een stille videokaart. En dit ding wordt niet stil in idle!

Ik zit er aan te denken om de kaart te ruilen voor een ander merk 8800gt zodat ik de fan speed kan regelen, en dus wel een stille pc heb tijdens het tv kijken. Goed idee, of krijg je een 8800gt toch nooit echt stil. (passief mischien alternatief)?

• JBakers
Ik snap gewoon niet dat het niet mogelijk is....
Is het mogelijk dat dit op korte termijn veranderd kan/zal worden?

Verwijderd

luke_otto schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 17:26:
Ik heb de asus videokaart ook. Ik baal ervan dat ik de fanspeed niet kan regelen. Ik heb een heel stil systeem en gebruik het ook als mediacenter. Als ik niet aan het gamen ben wil ik een stille videokaart. En dit ding wordt niet stil in idle!

Ik zit er aan te denken om de kaart te ruilen voor een ander merk 8800gt zodat ik de fan speed kan regelen, en dus wel een stille pc heb tijdens het tv kijken. Goed idee, of krijg je een 8800gt toch nooit echt stil. (passief mischien alternatief)?
heej,

Dan kan je anders een Arctic accelero S1 kopen. Kost 15 euro en is een hele goede passieve koeler.

Groeten Joost

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 06:07
Voor zover ik begrepen heb draait de Glacier koeler op de 2e generatie Asus 8800GT's altijd op 100%.. Daarbij is hij nog steeds een flink stuk stiller is dan de reference koeler die op de 1e generatie Asus 8800GT's zat, en koelt bovendien veel beter.. Dat is waarschijnlijk de reden waarom Asus het niet nodig vond fancontrol te ondersteunen met die koeler..

Zoek anders ff zelf verder in het Asus forum: http://vip.asus.com/forum...%20Series&SLanguage=en-us

• JBakers
Als hij nou op 100% loopt is hij idd een heel stuk stiller, had een x1600pro hiervoor met geen vaste voeding voor de fan hierop en die maakte op 100% snelheid veel meer lawaai.

Als hij nu op 100% loopt vind ik het best dan kan ik ook een beetje gaan oc`en.
Zou wel fijner zijn hem trapsgewijs te laten lopen (onder 50 graden maar op 30% etc.) maar ja als dat (nog) niet kan...

Bedankt voor de info Inflatable, ik heb het asus forum ook ondersteboven gespit maar kon er niet echt iets duidelijks over vinden.

• luke_otto

luke_otto

pang pang luckyluke

Op het forum van asus is een mogelijke oplossing verschenen, Er kan met behulp van de nieuwe smart doctor (5.084) een core temperatuur worden uitgelezen.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gr8 news every body!!!

ASUS support told me this morning that they use a special Sensor in this card
and becouse of that there is no program that can give us info about the card.

they said that the new SmartDoctor Ver 5.084 Will show us the GPU temprature, this version is already uploded by asus to their site and it will take some time to sync...
you can download it from the following link:

http://dlsvr01.asus.com/pub/ASUS/vga/app/SmartDoc5084.zip

and guess what???? it's working!!!! my GPU Temp is 39c at idle, and 56c in full load.
but no RAM temprature, Fan control or voltage info.

new link that works: http://dlsvr03.asus.com/pub/ASUS/vga/app/SmartDoc5084.zip

I want to thank you all for your posts and for sharing your experience with the Support !!!

have Fun with your new EN8800GT :-)

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• JBakers
Ja dat wist ik al :), zoals je kan lezen in mijn eerste post.

Het fijne is dat ik er net achter ben waarom cod4 het al een tijdje niet deed bij mij: Smart Doctor en Gamers OSD, etc.
Asus coders werken alleen maar op maandagmorgen volgens mij.... too bad...

• luke_otto

luke_otto

pang pang luckyluke

offtopic:
Het niet werken van COD4 lag aan programatuur van ASUS? Graag jij bij het opstarten van COD4 gelijk een windows foutmelding in de geest van : "iw3mp(of sp).exe werkt niet meer"

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-05 12:54
Check smartdocter en verander daar de fan speed :) kan je alles instellen. Ik wacht ook op rivatuner maja

Gr,

• JBakers
luke_otto schreef op maandag 21 januari 2008 @ 23:29:
offtopic:
Het niet werken van COD4 lag aan programatuur van ASUS? Graag jij bij het opstarten van COD4 gelijk een windows foutmelding in de geest van : "iw3mp(of sp).exe werkt niet meer"
Yep, op het asus forum waren meerdere mensen met dit probleem, na het verwijderen van alle asus software, reinstall van nvidia drivers en reboot konden ze weer cod 4 spelen, waaronder ik.

//edit: als die buggy software van asus de temperatuur kan meten dan is het een kwestie van tijd voordat everst of rivatuner etc, het ook kunnen...

[ Voor 13% gewijzigd door JBakers op 22-01-2008 17:12 ]

Pagina: 1