Toon posts:

Variate op HOSTS bestand

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af of er een programma bestaat dat één of beide van deze dingen kunnen:

1. Met het hosts bestand kun je bijvoorbeeld MSN.com doorsturen naar 192.168.0.118, maar mijn vraag is, is er een programma of een methode waarmee je alléén de map MSN.com/voorbeeldmap door kunt laten sturen naar 192.168.0.118 en eventueel naar 192.168.0.118/voorbeeldmap.

2. Het HOSTS bestand, of een werking daarvan doormiddel van een programma of methode alleen voor één programma laten te werken of een speciaal HOSTS bestand voor één programma, of een programma voor dat programma.

Ik hoop dat ik het zo duidelijk mogelijk heb uitgelegd en dat jullie mij kunnen helpen.

Mijn excuses als ik dit in de verkeerde categorie heb gepost ;)

Verwijderd

1. Misschien met een proxy

2. nee

Verwijderd

Topicstarter
In het geval van nummer 2, is er ook geen mogelijkheid om het programma zo aan te passen dat hij bijvoorbeeld in plaats van MSN.com 192.168.0.118 laat aanroepen?

Nog bedankt voor je snelle reactie ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2008 21:17 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je kunt misschien een stukje komen met slim gebruik van proxies, verder zijn Linux en vele relevante tools opensource, C++ boeken zijn te koop. Ga je gang :+

Over welk programma en welke achterliggende reden hebben we het specifiek? Het blijft zo even te vaag. Als het gaat over het omzeilen van beveiligingen kan je het beter zelf uitzoeken of het netjes houden ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Custom proxy/dns kan wat jij wil. De functionaliteit van de HOSTS file is ZEER beperkt.

Of je je programma zover kan krijgen: dat hangt uiteraard af van welk programma. Sommige applicaties laten je via een configuratiebestand kiezen met welk adres er juist verbinding moet gemaakt worden. Anderen hebben liever niet dat er geprutst wordt.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

.. verwijderd . ivm policy

[ Voor 80% gewijzigd door Fish op 19-01-2008 16:00 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Er is een programma dat controleert of ik gerechtigd ben om dat programma te gebruiken. Hiervoor roept hij een website aan, zoals bijvoorbeeld MSN.com/testmap/voorbeeldmap/test.php, maar zodra ik MSN.com door laat sturen naar mijn persoonlijke webserver om deze controle de omzeilen, kan ik ook niet meer op MSN.com komen.. Dat is mijn probleem en ik zoek dus een oplossing daarvoor..

Programma is volgens mij in VB gemaakt, weet niet welke versie.. Of heel misschien ook wel C++.. En hij is ingepakt met themida, misschien dat jullie hiermee wat kunnen?

Verwijderd

Zie de opmerking van F_J_K, het omzeilen van beveiligingen gaan wij je niet mee helpen.
Pagina: 1