[KoopAdvies] HP-Compaq 8710w VS. Toshiba Satellite P200-1EQ

Pagina: 1
Acties:
  • 432 views sinds 30-01-2008

• Thexder
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09-2020
Ik moet maar eens aan een neuwe laptop, vind ik.

Mijn oude/huidige exemplaar - een Tulip Pentium 4 - dateert alweer uit 2000, vertoont steeds meer 'uitval' (harde schijf gaat steeds trager, accu ging vorige week kapot, een eerste pixel viel gister spontaan uit en kwam niet meer terug) en deze Tulip heeft inmiddels 'ouderwetse' aansluitingen zoals USB 1.1 (ja ik weet het, USB 1.1 is compatible met USB 2.0 en vice versa, maar 1.1 is wel langzangzamer dan 2.0).

Ik ben me nog aan het oriënteren, maar voorlopig is mijn oog op deze twee nieuwe modellen gevallen:

» HP-Compaq 8710w
» Toshiba Satellite P200-1EQ

Voor het overgrote deel kan ik zelf wel de verschillen tussen deze HP en Toshiba lezen, maar waar het mij eigenlijk om gaat is: ik heb 'stad en land' (lees: het hele internet) afgezocht naar de vraag wat nou precies een ExpressCard 54-aansluiting is. Ik begrijp (want ik vond ik wel iets) dat een ExpressCard-voorziening de opvolger is/wordt van een PCMCIA-aansluiting. Klopt dit? Als dit waar is, kan ik PCMCIA-kaartjes dan gebruiken op/in een ExpressCard-aansluiting?

En in het algemeen: Welke laptop adviseren jullie van deze twee? (Deze HP en Toshiba voldoen het meeste aan wat ik minimaal standaard aan processor en aansluitingen op een nieuwe laptop wil hebben.)

Andere merken/modellen met ongeveer dezelfde specificatie als deze HP en Toshiba zijn ook welkom! (maar niet meer dan ca. € 1500,-)

Alvast bedankt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Thexder schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 20:48:
maar waar het mij eigenlijk om gaat is: ik heb 'stad en land' (lees: het hele internet) afgezocht naar de vraag wat nou precies een ExpressCard 54-aansluiting is. Ik begrijp (want ik vond ik wel iets) dat een ExpressCard-voorziening de opvolger is/wordt van een PCMCIA-aansluiting. Klopt dit? Als dit waar is, kan ik PCMCIA-kaartjes dan gebruiken op/in een ExpressCard-aansluiting?
expresscard is idd de opvolger van pcmcia, maar je kunt geen pcmcia kaart in een expresscard slot duwen.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:49

Thandor

SilverStreak

CSL Beleid
Dit soort 'welke moet ik nemen?'-topics zijn niet gewenst op GoT en gaan derhalve op slot :o. Zie CSL FAQ - Ik wil een nieuwe laptop kopen, welke? voor informatie :). Uiteindelijk komt het er op neer dat je het e.e.a. moet nazoeken, dan wordt het allemaal snel duidelijk :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.