Geen signaal op Livebox

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• happyguppy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-11 20:34
Besten,

Ik heb Orange internet aangevraagd, en alles schijnt nu aangesloten te zijn.

Nu heb ik volgens de handleiding het ISRA punt direct op een telefoonstekker aangesloten, alleen de livebox geeft nog steeds geen signaal aan...

Doe ik wat fout?

Hier de pics:

Hier komen dus een blauwe en rode stekker uit het ISRA punt:
Afbeeldingslocatie: http://www.gport.nl/456.JPG

En die gaan er aan deze kant weer in op de telefoonstekker:
Afbeeldingslocatie: http://www.gport.nl/123.JPG

De oranje en witte stekkers hebben dus geen funtie, ze zitten niet eens in het ISRA punt (was al zo)

Heel erg bedankt!

[ Voor 30% gewijzigd door happyguppy op 18-01-2008 20:44 ]

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-11 00:09

TweakBoy

---

Je kunt vandaag wel aangesloten zijn, maar het kan best zijn dat het nog niet echt is verwerkt en daardoor feitelijk geen adsl signaal staat op jouw lijn.

Wacht gerust nog 2-3 dagen af, over het weekend moet het wel geregeld zijn ( vandaag is het vrijdag, misschien een rotte dag om mensen aan te sluiten? )

---

• happyguppy
oke :0 ze zeiden bij orange wel dat alles klaar zou moeten zijn, en hebben me aan de technische dienst aangemeld. die bellen me terug om het signaal te meten..

khoop niet dat het een smoesje is om me aan de lijn te houden, ben behoorlijk afhankelijk van internet voor mn werk..

bedankt!

Verwijderd

Zo te zien zit de verbinding nu aangesloten op ader2 van je ISRA-punt, 2a en 2b. In de meeste gevallen wordt je verbinding door KPN opgeleverd op ader1 (ja, KPN is hier verantwoordelijk voor). Je kunt het beste even alles overzetten naar ader1, dus 1a en 1b en kijken of je dan linesync hebt.

P.s. op deze link vind je nog wat meer info.

In totaal heb je 5 schroefjes, van links naar rechts
(staat er in het klein op)
  • 1a
  • 1b
  • aarde
  • 2a
  • 2b

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2008 22:09 ]

• happyguppy
Dat maakt jammer genoeg geen verschil..

nog steeds geen signaal.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Ook wel leuk als extra info denk ik:

Heb je aangevraagd over een bestaand KPN nummer ? (linesharing genaamd) , werkt dat KPN nummer dan wel, kiestoon ? (dan heeft het ook geen zin aders te gaan wisselen)

Zo nee, dan heb je een nieuwe lijn. Dan is het best mogelijk dat er op Aderpaar 1 (1a en 1b) wordt opgeleverd. Vergeet in dat geval ook niet regelmatig te checken of er op dat paar misschien wel signaal staat.

Oh ja, bij omwisselen van aderparen: Mijn ervaring met Liveboxen is dat ze nogal lang erover doen
voordat ze een linesync hebben. Laat het dus wel even een paar minuten aangesloten voor de zekerheid.

Verder:

Weet je zeker dat de rest van de bekabeling niet rot is ?

Je zou ook bijvoorbeeld een andere telefoondraad (met RJ11 stekkers) aan 1 kant de stekker eraf kunnen knippen, en dan rood en blauw in je ISRA vastschroeven. Scheelt je weer een contactdoosje en kans op fouten :)

• happyguppy
IEFtm schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 23:40:
Ook wel leuk als extra info denk ik:

Heb je aangevraagd over een bestaand KPN nummer ? (linesharing genaamd) , werkt dat KPN nummer dan wel, kiestoon ? (dan heeft het ook geen zin aders te gaan wisselen)

Zo nee, dan heb je een nieuwe lijn. Dan is het best mogelijk dat er op Aderpaar 1 (1a en 1b) wordt opgeleverd. Vergeet in dat geval ook niet regelmatig te checken of er op dat paar misschien wel signaal staat.

Oh ja, bij omwisselen van aderparen: Mijn ervaring met Liveboxen is dat ze nogal lang erover doen
voordat ze een linesync hebben. Laat het dus wel even een paar minuten aangesloten voor de zekerheid.

Verder:

Weet je zeker dat de rest van de bekabeling niet rot is ?

Je zou ook bijvoorbeeld een andere telefoondraad (met RJ11 stekkers) aan 1 kant de stekker eraf kunnen knippen, en dan rood en blauw in je ISRA vastschroeven. Scheelt je weer een contactdoosje en kans op fouten :)
ik had al 1a en 1b geprobeerd, zelfde resultaat.. En ik wacht 5minuten per keer.

Maar het is idd een nieuwe aansluiting, we hadden geen lijn eerst.

Bedankt, ik ga het eens proberen met een nieuwe kabel.

• happyguppy
Beide combinaties geprobeerd met een nieuwe kabel, maar hetzelfde resultaat: geen verbinding.

Verwijderd

Het lijkt er op dat er inderdaad geen signaal aanwezig is. Wat je het beste kan proberen is om even van iemand een modem te lenen (merk/type maakt niet uit) en te kijken of daarbij het DSL signaal doorkomt. Als het andere modem ook geen linesync krijgt kan het goed zijn dat de kruisdraden niet aanwezig zijn in de wijkcentrale. Orange moet in dat geval dan een storing bij KPN aanmelden.

• happyguppy
Het is al opgelost, na 12en wissselde ik nog een keer van aderparen en daar was het!

bedankt allemaal!
Pagina: 1