Misschien een heel simpel antwoord op een heel simpel vraagje maar ik kan het probleem hier gewoon niet vinden. Ik heb een Asus A8N-SLi moederbord en ben net van een 1.0x award bios naar 1.6x geupgrade, dit in verband met het niet detecteren van mijn dual core processor.
Maargoed, ik heb dus een 300GB opslag schijf hangen als IDE master en mijn bootdisk als S-ATA master (een 37GB raptor). Na deze bios upgrade heb ik ineens deze foutmelding "DISK BOOT FAILURE, INSERT DISK AND PRESS ENTER".
Informatie:
- Plug 'n Play OS aanzetten heeft geen effect.
- Hardeschijf heeft gewoon boot priority dus daar kan het niet aan liggen.
- In de "Hard Disk Drives" configuratie staat mijn S-ATA disk gewoon bovenaan.
- Ik heb zelfs nog een fixmbr uitgevoerd vanaf windows CD terwijl dit niks mag uitmaken omdat het alleen een bios upgrade was (geen resultaat).
- Ik heb er geen floppy drives in hangen.
- Overigens boot hij wel gewoon van bootable CD's dus daar lijkt mij het probleem niet te liggen.
Iemand enig idee?
Maargoed, ik heb dus een 300GB opslag schijf hangen als IDE master en mijn bootdisk als S-ATA master (een 37GB raptor). Na deze bios upgrade heb ik ineens deze foutmelding "DISK BOOT FAILURE, INSERT DISK AND PRESS ENTER".
Informatie:
- Plug 'n Play OS aanzetten heeft geen effect.
- Hardeschijf heeft gewoon boot priority dus daar kan het niet aan liggen.
- In de "Hard Disk Drives" configuratie staat mijn S-ATA disk gewoon bovenaan.
- Ik heb zelfs nog een fixmbr uitgevoerd vanaf windows CD terwijl dit niks mag uitmaken omdat het alleen een bios upgrade was (geen resultaat).
- Ik heb er geen floppy drives in hangen.
- Overigens boot hij wel gewoon van bootable CD's dus daar lijkt mij het probleem niet te liggen.
Iemand enig idee?