Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Webbased Muziek Database

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil al m`n muziek gaan ordenen, ik wil alles gaan indexeren zodat ik dit in een webbrowser kan gaan opzoeken. Ik wilt dus mooi de covers in het groot naar voren laten komen, eventueel nog een playertje erop. Maar ik zit te denken, hoe zou ik dit kunnen gaan doen. Ik heb al ervaring met MSSQL, dat vind ik prima werken. Maar ik wil dat ik gemakkelijk muziek kan toevoegen in het systeem en dat ik dan 1-malig ergens moet ingeven wat de cover is en wat het bestand is. Wie o wie heeft een oplossing voor me?

Bij voorbaat dank :)

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
MSSQL + PHP, lijkt me duidelijk?
Even een scriptje maken die in één keer je hele muziek dir indexeerd en in je DB propt en dan later muziek toevoegen dmv een panel of CMS (of gewoon opnieuw het scriptje draaien om je DB vol te stouwen). JavaScript om het geheel wat meer interactief te maken (klikken op cover haalt image viewer tevoorschijn) en klaar is kees.

Lijkt me voor de rest nogal voor de hand liggend, maargoed :z

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Je wilt dit gaan maken of je wilt ergens een kant en klare oplossing downloaden? In het laatste geval zit je hier verkeerd want in PRG draait het om het zelf ontwikkelen. In het eerste geval: pak de ontwikkelomgeving die je het beste kent en ga gewoon aan de slag.

@Bitage: er is meer dan PHP alleen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Creepy op 18-01-2008 19:40 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik ken je wensen en je programmeerkennis niet, maar op zich zou het interessant kunnen zijn om hierbij mee te helpen. Dat is mijn Java-gebaseerde speeltje. Aan de ene kant ben ik ermee begonnen om lekker muziek te ordenen, aan de andere kant om kennis mee op te doen, en om frameworks mee uit te proberen. Momenteel heb ik onder andere Tapestry, Spring, Maven en Quartz ingezet. Als database gebruik ik PostgreSQL. Naja, je kunt in elk geval de sources downloaden om eens in rond te neuzen. Er zijn op sourceforge overigens nog wel meer muziek-databases te vinden.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil echt zelf iets maken. Aangezien ik een leuk projectje wil hebben, ten eerst om m`n muziek te orden en ten tweede om meer ervaring te krijgen :)