Toon posts:

Hulp nodig met overclocken van e6400

Pagina: 1
Acties:
  • 93 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede tweakers,

Ik heb een vaag probleem. Ik heb een asus P5LD2 moederbord met een intel E6400 cpu.
Nu het volgende, ik kan hem overclocken tot 2,81 dan staat de multiplier op 8 (kan ik niet veranderen) en de mhz op 352. als ik boven de 2,81 uit kom ziet hij mijn Western digital sata hard disk (windows) niet meer. Mijn seagate sata schijf wel, maar als ik boven de 2,9 ga ziet hij die ook niet meer. ik heb een 400 watt chieftec voeding, een 8600 gts xxx met 3 gig ram geheugen van kingston hyperx 667 en een 9700nt zalman cpu cooler. kunnen jullie mij verder helpen

alvast bedankt

mitcheman

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-03 07:30
Je moet je PCI snelheid locken op 33MHz en de PCIe op 100MHz, anders verhoog je die frequencies ook :o Als je dit niet doet, kun je hardware ernstig beschadigen.

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:06
Je moederbord kan de FSB niet aan.... (cheap moederbord = boohoo overclock)

edit: tevens zou het (zoals boven gezegt) je PCI/PCI-E niet locked kunnen zijn, waardoor je Sata dood gaat.

[ Voor 42% gewijzigd door Paprika op 18-01-2008 19:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou de fsb is opt moment 1404 met de cpu speed van 2,81
als ik de PCI-E op 100 lock krijg ik geen beeld meer maar rare is dat hij wel mijn seatgate HD blijft zien maar heb wel de PCI op 33MHZ gelocked.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 19:38:
Nou de fsb is opt moment 1404 met de cpu speed van 2,81
als ik de PCI-E op 100 lock krijg ik geen beeld meer maar rare is dat hij wel mijn seatgate HD blijft zien maar heb wel de PCI op 33MHZ gelocked.
Zet de PCIe eens op 101 of 99, en begin opnieuw met overklokken. Check trouwens ook of er niet een optie boven die 100 staat of je die wel moet gebruiken of dat de PCIe gewoon synchroon gaat aan de FSB.

Verwijderd

Topicstarter
nope geen effect nog andere ideen ?

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand misschien nog ideen of links, want ik heb alles goed staan alleen als ik boven de 2,81 ga ziet hij EEN van mijn 2 hard disk niet die op sata lopen ik heb ook nog 2 andere IDE schijven erin op de ata controller en die ziet hij ook nog. zou mijn mobo toch te cheap zijn voor te oc'n richting de de 3,00 ghz grens

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Tsja.. je zou kunnen kijken of je nog wijzer wordt uit de FAQ van dit subforum. Verder zal je wel tegen de max van je systeem aanzitten... Kan zoals je dus nu zelf ook merkt ook zitten in een hardeschijf die niet verder mee wil werken. Dan is dit dus het maximaal haalbare voor jouw setup. Ik doe dit topic op slot omdat dit toch wel basic is.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.