Toon posts:

Zou deze pc een 3-tal jaren mee kunnen?

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zou deze pc een 3-tal jaren mee kunnen?

Moederbord: Asus Maximus Formula DDR 2
Processor: Intel Core2 Quad Q6600 (2.40) 8192KB Socket 775 1066FSB Boxed with cooler
Koeler: SCYTHE Infinity 5x heatpipe
Videokaart: 2xClub3D GeForce 8800 GT(512Mb) in SLI
Geluidskaart: CREATIVE X-Fi Xtreme Music
Harde schijf: 3 x Samsung SpinPoint T166 750 GB (raid 5)
Behuizing/Voeding: ANTEC Sonata III 500W Black (Met optionele fan aan voorkant voor extra koeling)
Geheugen: OCZ 4Gig (2x2048) 1066Mhv PC8500 DDR2 Reaper HPC
DVD/RW: 2 x Samsung SH-203N (20speed)
Diskettestation: NEC Black floppy 1.44MB
Cardreader: Premium internal card reader 3.5 inch 33-in-1 USB2.0
Scherm: LG 226WTQ 22 inch 1680x1050/2ms
Boxen: Logitech x540 70W RMS Stereo kit + subwoofer 5.1
Toetsenbord: Logitech G15 Optical Mouse (usb)

Alvast bedankt voor de reacties.

Greetz

Boom

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 馃

Tuurlijk, wel 10. Hardware gaat best wat jaartjes mee.

[ Voor 52% gewijzigd door AtleX op 18-01-2008 19:18 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
3 jaar mee kunnen voor wat ? Voor internetten kan ie makkelijk mee voor 8 jaar. Of alleen aan staan kan ie makkelijk 10 jaar mee.

Verder -> Wat is er nu anders in CSL?

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-01 16:40
Uhm. Toen ik de naam van de topic zag wilde ik antwoorden: ligt er aan wat jij er mee doet.
maar nu zeg ik.
tuurlijk!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:12
Heel goed, er staat hier een 80486 die gaat al 16jaar mee _/-\o_

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• b贸貌b贸
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-12-2025
Even in mijn glazen bol kijken......hmm...het is wazig....

Wat wil je er mee doen? Gamen? Dan zou ik die quadcore vervangen door een E8400. Of sowieso wachten en vervangen door een Q9450.

En ik heb de Sonata III ook, en het was wel proppen zeg maar. Een 8800GTS/GTX past er maar net in. Maar het zal goed genoeg zijn.

Al denk ik wel dat je een sterkere voeding nodig zult hebben voor 2 dvd drives, 4 geheugen latjes, 3 grote harde schijven, een zware processor, een zware cpu fan, en 2 videokaarten.

• Seesar
  • Laatst online: 20-01 10:32

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Op Antartica, de evenaar, Sahara, SR-71 of gewoon thuis onder je buro. In laatste geval denk ik dat ie zonder onnodige lichaamsdelen erin te stoppen wel paar jaar mee moet gaan

T60P Widescreen

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-10-2025

JaccoW

Kijkt en Luistert

Hangt er een beetje vanaf wat je ermee wilt doen, en tot hoever je uiteindelijk wilt terugschroeven. (dus aan het ind van die drie jaar) Wil je alle spellen dan nog op de hoogste stand kunnen spelen, dan lukt dat gewoon niet, die technologie is gewoon nog niet beschikbaar.
Maar een zeer goede pc, en dat zou deze samenstelling moeten zijn, gaat makkelijk drie jaar mee voordat je gaat merken dat de hardware verouderd als in 'niet snel genoeg'.

Ik vraag me persoonlijk af of een 8800gt in sli wel nodig is. Voor veel spellen is het tegenwoordig ruim voldoende (als ze een beetje goed ontworpen zijn) en de meerwaarde is niet altijd genoeg voor de extra kostprijs.

Zelf zou ik misschien kijken naar iest andere harde schijven. Ik heb hier op het forum al een aantal mensen gehad waar deze harde schijven faalden, maar ook zat waarbij er geen enkel probleem was.

Voor de rest zal het prima werken, maar let op dit valt eigenlijk onder 'wat moet ik kopen' en dat vinden ze hier niet leuk meer.

[ Voor 20% gewijzigd door JaccoW op 18-01-2008 21:38 ]

Z-machine OriginID: JaccoW

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:52
Natuurlijk kun je er drie jaar mee vooruit. Daarna zul je waarschijnlijk wel allemaal nieuwe onderdelen moeten kopen omdat het niet meer bruikbaar is (moederbord, DDR2 geheugen, PCIe videokaart etc)
Dus kopen voor de toekomst is niet verstandig, alleen datgene wat je nu nodig hebt. Ik zou de floppy gewoon weglaten. Een floppy gebruik ik zelf al 5 jaar niet meer :)

• Seesar
  • Laatst online: 20-01 10:32

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Erwin1967 schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 21:48:
Een floppy gebruik ik zelf al 5 jaar niet meer :)
raid dude, raid...niet iedereen heeft een "geslipstreamde" dvd van windows XP........3 keer in het half jaar ben ik blijdat ik zo'n ding in me kast heb liggen....en das altijd op een zondag waarbij niemand thuis is en de winkels niet open.....en tis maar 10-tje ofzo.

T60P Widescreen

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:49

Thandor

SilverStreak

Dit soort 'welke moet ik nemen?'-topics zijn niet gewenst op GoT, derhalve gaat het topic op slot :o. Je kunt het beste even in de CSL FAQ kijken, daar staat een link naar een howto :). Dat i.c.m. enige research en je hebt het antwoord ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.