Samsung spinpoint T166 500GB kapot of toch niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 705 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
Ik heb hier een samsung spinpoint T166 500gb sataII liggen.
deze zit samen met 5 broertjes aangesloten op een LSI Logic 300 8x sataII raid controller.
Bij het voor de eerste keer initialiseren van de raid array waren er al problemen, ik hoorde de hele tijd getik van 1 schijf en later in raid manager bleek de bewuste schijf op failed te staan.

Ik had dit probleem eerst ook bij een adaptec 2610sa controller.
Het leek toen random over verschillende schijven dus we dachten die controller is gaar, gelijk maar 1 met 8 porten gekocht zodat we nog even vooruit konden.

Het probleem is er nu dus ook met de nieuwe controller, ik heb toen de voeding vervangen voor een be quiet 600watt straightpower, het enige wat dit ding hoeft te doen is de hdd's van prik voorzien, de rest zit op een andere voeding.

De hdd bleef tikken en op failed gaan dus ik had echt het idee dat ding is kapot.
Nu zit ie in een andere pc, met zelfde sata kabel, andere voeding, andere on board controller en ik heb nergens meer last van.
smart status is ok
temperatuur was eerst en nu nog geen probleem, 35 graden oid.
hdtune laat ook niks raars zien dus ik ben het nu een beetje kwijt.

Ik wil toch wel een oplossing want ik zit hier met een 2.0tb degraded raid5 array waarvan de hdd die het niet doet in een andere pc geen problemen heeft.

Heeft iemand suggesties/ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 17:45

eisbaer

Zie signature

Mijn tikkende spinpoint T166 500GB heb ik 'genezen' door 'm naar sata150 te jumperen. Qua performance merk ik geen verschil. Of dat in jouw configuratie probleemloos kan zou ik zo niet kunnen zeggen.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
eisbaer schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 19:27:
Mijn tikkende spinpoint T166 500GB heb ik 'genezen' door 'm naar sata150 te jumperen. Qua performance merk ik geen verschil. Of dat in jouw configuratie probleemloos kan zou ik zo niet kunnen zeggen.
dit heb ik volgens mij ook al geprobeerd, ook al was het op mijn vorige controller.
ik zal het straks proberen maar het is wel raar, er zitten nog 5 dezelfde disken in op sata300 zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:34
smart status is ok, maar wat is het resultaat van een long smart self-test?

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mijne tikte ook en fsck crashte erop. Tool van Samsung gedraaid:

http://www.samsung.com/gl...lities/Support_HUTIL.html

en die gaf aan dat de disk kapot was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:16:
De mijne tikte ook en fsck crashte erop. Tool van Samsung gedraaid:

http://www.samsung.com/gl...lities/Support_HUTIL.html

en die gaf aan dat de disk kapot was.
ik ga die zo maar eens proberen dan, in mijn eigen pc heb ik nergens last van maar goed dat ding moet werken in de server en niet hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:12
Ik heb ook een kapotte T166 gehad. Contact opgenomen met Samsung RMA, opgestuurd en na een weekje een nieuwe ontvangen die wel goed werkte. Ook inderdaad dat getik wat duidelijk te horen was en abrupte random crashes.

Dus even contact opnemen met Samsung RMA en een nieuwe vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijne (na draaien tool) vandaag teruggebracht naar de webwinkel en een nieuwe meegekregen.
Als eerste actie meteen maar weer het tool gedraaid en na 2 uren wachten was deze foutloos.

De vorige hing af en toe ook opeens tijdens het opstarten, snap nu ook waarom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
zucht wat een heerlijk gaar programma is dat ook weer
kan er niet eens in komen, krijgen een out of memory nadat turboboost oid gestart is
net alsof 4gb niet genoeg is;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:34
je kunt ook smartmontools installeren en een long smart test doen btw.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Pagina: 1