Recht op geld terug? Videokaart Asus en8800gt 512mb

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maximus1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-06 20:41
kweet niet of dit de juiste plek is maar volgens mij wel :)

mijn asus en8800gt 512mb gaf artefacts als ik 3d spellen aan het spelen was.
heb ook getest in 3dmark06.

in verschillende pci-e sloten geprobeert.
veschillende bios,drivers en firmware geprobeert.
op 3 verschillende computers getest.

nu had ik hem terug gestuurd met rma, maar daar kreeg ik net bericht over dat zij hem getest hadden en dattie gewoon normaal functioneert.
wat ik dus al zeker niet geloof.
nu willen ze dat ik 30 euro betaal voor administratie kosten en dan ook nog de verzendkosten voordat ik hem terug krijg.

nu wil ik gewoon mijn geld terug, dat kan toch gewoon?

heb hem verleden week vrijdag van hun ontvangen en zij hebben hem sinds gister dus is nog steeds binnen 8 dagen.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-07 11:43
Het lijkt me sterk dat zij hem accepteren als het niet functioneel is bij jou, aan de andere kant mogen ze niet klagen omdat ze zeggen dat hij bij hun gewoon werkt. Volgens mij werkt de koop-op-afstand (als je hem dus besteld hebt van de website) regel dus in jouw geval wel, zolang je het maar meteen aangeeft. Misschien wel slim om even de reacties van anderen af te wachten, want ik weet het niet zeker.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Verwijderd

Je zegt in feite dat ze liegen, toon dat eerst maar eens aan, als de kaart het daar inderdaad gewoon doet moet je inderdaad gewoon die gemaakte kosten betalen (tijd = geld, net als bij de autogarage)

Je mag producten in principe binnen 8 dagen retourneren bij een winkel (30 dagen zelfs geloof ik) maar wel in nieuw staat, dat betekent dat de winkel kan eisen, ongebruikt. Ik zou gewoon naar de toko zelf toe gaan (als ze een fysieke shop hebben) en met ze mee kijken.

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-07 09:46
Recht hebben en recht krijgen zijn twee verschillende dingen, daarom kan je beter altijd wat extra uitgeven voor een betrouwbare webshob/winkel.

Als hij het wel of niet doet is makkelijk te bewijzen, maar artifacts is lastiger te zien cq te bewijzen.
Overigens mag je van d ewet ook binnen 8 dagen ruilen cq geld terug, ook als je hem hebt opengemaakt, al zegt de winkel natuurlijk van niet. Hoe moet je anders de waar beoordelen.

maar nogmaals zie je geld maar eens terug te krijgen. Was het een onbekend shopje of een grote jongen?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat hebben ze getest dan ? Als ze 3dmark draaien moeten ze toch artifacts krijgen en is het toch duidelijk. Als ze alleen het beeld in Windows getest hebben is het logisch dat ze denken dat ie goed is.

Geef eerst ff aan wat er getest is. Als ie bij jou in 3 PC's artifacts geeft moet dat bij hun ook zo zijn.

Recht op geld terug heb je volgens mij niet tenzij die shop die regel zelf heeft. Recht op een nieuwe kaart heb je wel als ie kapot is.

[ Voor 18% gewijzigd door PilatuS op 18-01-2008 19:40 ]

• maximus1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-06 20:41
zo is het volgens mij ook erikro
het is een grote jongen (pcmegastore)
zou nooit een complete computer in onderdelen kopen bij een onbekende :)

en ja, ze hebben hem getest in 3dmark, maar dat heb ik op 3 computers ook gedaan.

kijk, of ze nou liegen of niet, ik ga niet naar ze toe om te kijken
dan ben ik 3 uur onderweg om het te zien.

ik wil gewoon mijn geld terug omdat ik hem dan gewoon bij yorcom ga halen.
is naast de deur namelijk.

ook al zeggen zij nou dat het niet kan, geld terug..
kan ik op mijn rechten terug komen en zeggen dat het wel kan en dat ik het graag direct terug wil.

maar zo te horen bestaat hier toch nog wat onduidelijkheden over :(

Verwijderd

De wet is in dat opzicht erg krom.
Je kan het op 2 manieren lezen. Zowel voor de verkopende partij als de consument.
Geld terug eisen terwijl je hem al gebruikt hebt doen wij ook niet. In een winkel kan je toch ook niet het product uitproberen? Alleen als het een impuls koop is geweest kan je er gewoon 7 dagen over slapen. Of je vind in de tussentijd ergens anders wat.
Dan kan elke puber namelijk met een 30" scherm op een lan party gaan gamen en binnen 8 dagen retour sturen. Wat ook niet de bedoeling is.
En de web-winkel zit dan met een 2e hands scherm. Waar weinig mensen wat mee willen doen.

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-07 09:46
punt is: in een winkel staat een demo model (bv tv) wat ik kan uitproberen. een webwinkel biedt dat niet vandaar dat ik hem thuis minimaal moet kunnen uitpakken om te zien of het wat is. Een plaatje of tekst op een website kan wel het een zeggen, maar in werkelijkheid zwaar tegenvallen, te klein te licht etc.

Daarom kun je geld terugeisen bij een webwinkel. Maar het lullige is dan inderdaad dat zij dan met een open verpakking zitten, niet leuk, maar wel het risico als je een webwinkel begint.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

ErikRo schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 21:27:
punt is: in een winkel staat een demo model (bv tv) wat ik kan uitproberen. een webwinkel biedt dat niet vandaar dat ik hem thuis minimaal moet kunnen uitpakken om te zien of het wat is. Een plaatje of tekst op een website kan wel het een zeggen, maar in werkelijkheid zwaar tegenvallen, te klein te licht etc.

Daarom kun je geld terugeisen bij een webwinkel. Maar het lullige is dan inderdaad dat zij dan met een open verpakking zitten, niet leuk, maar wel het risico als je een webwinkel begint.
Ik kan in helaas geen enkele winkel een 8800gt,8800 gts of een 8800gtx e.d. uitproberen. ;)
Rest geef ik je wel gelijk in. :)

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-07 11:43
maximus1 schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 19:47:
zo is het volgens mij ook erikro
het is een grote jongen (pcmegastore)
zou nooit een complete computer in onderdelen kopen bij een onbekende :)

en ja, ze hebben hem getest in 3dmark, maar dat heb ik op 3 computers ook gedaan.

kijk, of ze nou liegen of niet, ik ga niet naar ze toe om te kijken
dan ben ik 3 uur onderweg om het te zien.

ik wil gewoon mijn geld terug omdat ik hem dan gewoon bij yorcom ga halen.
is naast de deur namelijk.

ook al zeggen zij nou dat het niet kan, geld terug..
kan ik op mijn rechten terug komen en zeggen dat het wel kan en dat ik het graag direct terug wil.

maar zo te horen bestaat hier toch nog wat onduidelijkheden over :(
Ik heb zelf toevallig ook met deze winkel te maken gehad qua RMA (Asrock939dual-SATA2 met geheugen wat opeens 4000 foutjes gaf in memtest en wat ook nog eens instabiel was, daar ging duidelijk iets fout, bankjes gewisseld e.d. maar werkte gewoon niet :o ). RMA gestuurd (in overleg), bleek het daar gewoon te werken 8)7 Bij terugkomst bleek dat het boeltje het gewoon deed (toen het hier wegging werkte het echt niet). Ik heb echter niet het idee dat ze me hebben opgelicht, het waren allemaal dezelfde dingen die ik had teruggekregen (serie nummers), dus kennelijk was er toch iets wat miraculeus is opgelost.

Maar, je hoort wel vaker dat het soms daar opeens wel werkt, hebben de computers waar je het op hebt getest overigens wel compleet andere computers? Dus bijv. niet hetzelfde moederbord, etc. Die 30E+verzendkosten hoefde ik overigens niet vooruit te betalen, maar pas na ontvangst?

Hoe dan ook, je hebt wel recht op je geld, want het werkt bij hun dus het is een functioneel product. Waarschijnlijk zul je de onderzoekskosten dan wel moeten betalen, dat blijven voor hun wel gemaakte uren.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Pagina: 1