Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Goedkoop bellen vanuit het buitenland

Pagina: 1
Acties:
  • 1.937 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:59
Binnenkort vertrek ik voor 3,5 week naar Zuid Amerika (Mexico en Guatemala). Mijn GSM gaat mee zodat ik het thuisfront af en toe een belletje kan geven. Alleen vind ik € 1,95 per minuut wel erg prijzig. SMSen schijnt in Guatemala niet te kunnen, dus die optie is er sowieso niet.

Ik zou natuurlijk een telefooncel of internetcafé op kunnen zoeken om vanuit daar te bellen, maar ideaal vind ik dat niet. Ik ben dus eens gaan zoeken op het web naar alternatieven. Wat ik hier en daar lees is de suggestie op ter plekke een prepaid accountje te kopen en die simkaart in mijn eigen telefoon te stoppen. Maar scheelt het me zoveel geld als ik dan naar Nederland bel? Gebeld worden kost me dan (denk ik) in ieder geval niets. Maar hoe lastig is het om ter plekke een simkaart te regelen? En moet ik dan eerst in Mexico een simkaartje kopen en daarna in Guatemala.

Dit kwam ik ook tegen: www.savingsim.nl. Ziet er erg interessant uit, maar wel een beetje onbetrouwbaar omdat de login en bestelpagina's het niet doen. Wat ik ervan begrijp is dat je in Nederland een simkaartje voor de landen koopt waar je heen gaat, zodat je vanuit Nederland gebeld kunt worden zonder dat het jou (als reiziger) iets kost.

Hebben jullie nog tips of ideeën? Ik vertrek al snel (ja, dit soort dingen bedenk je je altijd op het laatste moment), dus bij voorkeur moet het een oplossing zijn die geen 2 weken voorbereiding kost ;)

omniscale.nl

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:51
Communiceren via internet?

• posttoast
posttoast schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 18:13:
Ik zou natuurlijk een telefooncel of internetcafé op kunnen zoeken om vanuit daar te bellen, maar ideaal vind ik dat niet.
:)

Ja, emailen of chatten is natuurlijk ook een optie, maar dat heeft niet echt mijn voorkeur. Ik vind het minder persoonlijk, en ik wil eigenlijk tijdens mijn vakantie niet achter een PC zitten. Ik ben een beetje een nep-tweaker wat dat betreft ;)

omniscale.nl

• SCIxX
  • Laatst online: 08:51
Als je een microfoontje hebt en geluid kun je gewoon bellen via de pc. Via skype oid. Je hebt geen pc met internet voor jezelf?

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Kijk eens op www.telecomvergelijker.nl ? Daar komen regelmatig topics langs over bellen in diverse landen.

Verwijderd

Koop daar een sim-kaart (heeft alleen zin als je mobiel gelocked is). Op elk vliegveld waar ik bne geweest is er altijd wel een PhoneHouse achtige winkel te vinden. Zou ik eerder op vertrouwen dan op een of andere vage webiste.

Kost je nl nog steeds een hoop knaken op het moment dat je zelf gaat bellen maar iig kost het verder niks om gebeld te worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2008 18:44 . Reden: addon ]

• posttoast
SCIxX schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 18:40:
Als je een microfoontje hebt en geluid kun je gewoon bellen via de pc. Via skype oid. Je hebt geen pc met internet voor jezelf?
Nee, ik heb geen PC voor mezelf. Ik had het misschien wat duidelijker moeten zeggen, maar ik ga met een rugzak rondtrekken. Ik heb dus geen vaste verblijfplaats.
RemcoDelft schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 18:42:
Kijk eens op www.telecomvergelijker.nl ? Daar komen regelmatig topics langs over bellen in diverse landen.
Bedankt, ga ik naar kijken :)
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 18:43:
Koop daar een sim-kaart (heeft alleen zin als je mobiel gelocked is). Op elk vliegveld waar ik bne geweest is er altijd wel een PhoneHouse achtige winkel te vinden. Zou ik eerder op vertrouwen dan op een of andere vage webiste.

Kost je nl nog steeds een hoop knaken op het moment dat je zelf gaat bellen maar iig kost het verder niks om gebeld te worden.
Mijn mobiel is simlock-vrij, dus dit is een goede optie. Ik denk dat het in Mexico geen probleem zal zijn, alleen even kijken hoe makkelijk het is Guatemala is. Maar dit is waarschijnlijk wel het beste idee. Ik heb al gezien dat het vanuit Nederland (wanneer men via 1601 belt) maar € 0,06 per minuut kost om naar een mobiel nummer in Guatemala te bellen. Dat is een stuk goedkoper dan het roaming-tarief van € 1,95 per minuut!

omniscale.nl

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Macbook Air! Zo licht als lucht! :P

Als je telefoon Skype ondersteunt kun je voor pakweg 0,017 eurocent per minuut bellen zolang je een wifi verbinidng kunt vinden die onbeveiligd is, moet in de grote steden geen probleem zijn. Anders wordt t wss vrij duur, maar afhankelijk van hoeveel je belt heb je kosten van een skype phone er mischien nog uit ook.

• posttoast
Dutch_Razor schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 22:13:
Macbook Air! Zo licht als lucht! :P

Als je telefoon Skype ondersteunt kun je voor pakweg 0,017 eurocent per minuut bellen zolang je een wifi verbinidng kunt vinden die onbeveiligd is, moet in de grote steden geen probleem zijn. Anders wordt t wss vrij duur, maar afhankelijk van hoeveel je belt heb je kosten van een skype phone er mischien nog uit ook.
Als ik een MacBook-Air kon betalen had ik me ook niet zo druk gemaakt over de roaming kosten van mijn eigen Nederlandse GSM provider :P
Ik zal wel een paar grote steden zien, maar ik denk dat het op wat rustigere plekken in Guatemala lastig wordt. Sowieso vraag ik me af of er in dat land al veel WiFi te vinden. Op zich een leuke optie misschien voor anderen die dit topic lezen, voor mij denk ik dat het hem niet is. :)

[ Voor 8% gewijzigd door posttoast op 19-01-2008 00:09 ]

omniscale.nl

Verwijderd

Ik ben voor 7 maanden in Jamaica. Heb gewoon een pre-paid kaartje in mn telefoon gestopt.

Ik kan bellen naar NL voor EURO 0,17 per minuut. Erg redelijk liijkt me. denk dat in jouw regionen ook wel zoiets zal gelden.

• AntiPasta
  • Laatst online: 12-11 20:03
Toen ik in Sudan was heb ik gewoon een lokaal kaartje gescoord, daarmee naar Nederland/Nederlandse nummers bellen was verrassend lang vol te houden met een beltegoed van 4 euro. Als ik op de site van Mobitel kijk kost het blijkbaar maar 1 pond/minuut (33 cent), ik denk dat het in Guatemala - als niet al te rijk land - wel vergelijkbaar zal zijn.

The Absence of a Safe Haven Constitutes the Reign of Terror

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-11 12:56

Geckoo

Good news, everyone!

idd zo snel mogelijk een lokale simkaart kopen.
je ouders laten bellen via skype/gewone telefoon lijn.
en een systeem afspreken aan de hand van gemiste oproep/sms dat ze jou bellen.

wat ook mogelijk is bellen van uit die landen met een prepaid kaart.

zo doe ik dat ook. ik woon nu op aruba. koop hierzo ventagha kaartje waarmee ik voor 10 dollar 1 uur kan bellen... best te doen nog.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11 08:59

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

grootste deel van amerika enzo gebruik wel een 'niet europese' frequentie, dus houd er rekening mee dat je waarschijnlijk minstens een quad-band toestel moet hebben.

• posttoast
Kippenijzer schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 19:26:
grootste deel van amerika enzo gebruik wel een 'niet europese' frequentie, dus houd er rekening mee dat je waarschijnlijk minstens een quad-band toestel moet hebben.
Dat is een goed punt inderdaad. Maar volgens de vriendelijke mevrouw van Vodafone zou ik daar met mijn Sony Ericsson T630 moeten kunnen bellen.

omniscale.nl

• AntiPasta
  • Laatst online: 12-11 20:03
Dat kan ik bevestigen, heb mijn T630 gebruikt in de VS, al kon ik niet overal roamen.

The Absence of a Safe Haven Constitutes the Reign of Terror

• posttoast
AntiPasta schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 23:11:
Dat kan ik bevestigen, heb mijn T630 gebruikt in de VS, al kon ik niet overal roamen.
OK, dank :)

Nou, als ik dus een Mexicaanse prepaid-kaart doe hoef ik ook niet te roamen. Gaat wel lukken dus!

omniscale.nl

Verwijderd

Sinds kort kun je de EuVox gebruiken (http://www.euphonie.nl en klik op EuVox) waarmee je waar ook ter wereld voor een vast bedrag naar tot 40 bestemmingen (en tot 6 internationale mobiele bestemmingen) kunt bellen.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:37

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dat lijkt me gewoon een programma a la Skype op een USBstick, met als nadeel dat je aan een abonnement vast zit..

Verder vroeg de TS naar non-internet oplossingen, maar ik begrijp dat je je eigen programma even wil promoten ;)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• posttoast
Zo, ik ben weer terug uit Mexico en Guatemala! Dat was helemaal fantastisch, en het bellen ging ook goed. Ik heb voor eventuele toekomstige reizigers even mijn ervaringen op een rijtje gezet.

Ik heb zowel in Mexico als in Guatemala ter plekke een simkaart gekocht. In Mexico was ik 150 pesos kwijt (ongeveer 9,50 euro) voor een kaartje van Movistar. Achteraf had ik er beter eentje van Telcel kunnen kopen, die hebben veel beter bereik.

In Guatemala heb ik voor 50 quetzales (ongeveer 4,50 euro) een simkaart van Claro gekocht. Tigo was goedkoper, maar daarvoor heb je een quadband-telefoon nodig.

Het thuisfront heeft mij gebeld, via 1601 was dat maar 6 cent per minuut. Ik had in de grote steden altijd wel bereik, daarbuiten was het vooral in Mexico iets lastiger, maar dat had vooral te maken met het feit dat ik geen Telcel-simkaart had.

In de eerste instantie was het trouwens wel een beetje lastig om een simkaart te vinden, iedereen kwam met beltegoedkaartjes. In Mexico is het handig om gewoon een winkel van Movistar of (beter) Telcel zelf te zoeken, in Guatemala verkopen ze die dingen overal. Gewoon naar een chip (spreek uit: cheap) vragen.

In de grote steden is er ook een hoop draadloos internet te vinden, dus als je telefoon dat ondersteunt of als je een laptop mee wil tillen, dan is dat zeker ook een optie. Verder kun je in veel internetcafé's ook prima Skypen. Maar goed, dat was voor mij dus allemaal niet nodig.

omniscale.nl

Pagina: 1