Hardwarematige SIP-server en VOIP gateway

Pagina: 1
Acties:
  • 333 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DPLuS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zoek me echt wezenloos naar een stukje hardware dat zowel fungeert als een VOIP gateway en als SIP-server.

Stel dat ik een Asterisk servertje zou hebben met een ingebouwde FXO-poort, dan zou ik dus het equivalent hebben.

Maar ik wil dat dus in een simpel stukje hardware hebben, in principe zou ik dan klaar zijn met iets wat maar 2 poortjes heeft: een ethernet-poort en een RJ-11 poort voor analoog telefoonverkeer.

De meeste apparaatjes die ik vind zijn gewoon VOIP gateways waar je weer een apart SIP-account moet instellen, maar die zoek ik dus NIET!

Waarom wil ik dit?

- Ik wil niet een extra PC neerzetten als SIP-server
- Ik wil thuis vanaf mijn telefoon die op mijn Speedtouch 780 zit kunnen bellen via een externe locatie waar dus bovengenoemd stukje hardware mijn VOIP verkeer vertaalt naar een analoge telefoonlijn.

Dus iemand anders heeft gewoon een analoge telefoonlijn voor mij beschikbaar en daar wil ik naar buiten kunnen bellen.

Dus thuis bel ik alleen nog maar via VOIP.

Bestaat zo'n apparaatje? En dan wel in de goedkopere prijsklasse....

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
http://www.digium.com/en/products/appliance/

Zal je misschien wat moeite moeten doen om hem te krijgen in nederland, maar dat is wel de oplossing voor je probleem. Anders kan je zelf icm. een Soekris er ook eentje bouwen als je dat appliance genoeg vind.

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:46

rimpeldinky

nani?

ik zou een simpel asterisk bakje wegzetten, ik vermoed dat dat de goedkoopste oplossing gaat zijn, een sip-server wil vaak een complete PBX er achter (wat asterisk dus gratis* doet) Hiermee zou je de kosten van je lijn eventueel kunnen delen met buren/vrienden. wellicht dat dit de kosten nog wat kan drukken?

*gratis = oud pctje wat je er voor neer zet + stroom

edit@hierboven, ik denk dat de kleinte config met 8! fxo poorten is, da ga niet goedkoop zijn, een simpel kaartje met 1 fx0 poort kost je 150 euro, pctje er bij a 100 euro = 250 euro, daar heb jede AA50 niet voor

[ Voor 43% gewijzigd door rimpeldinky op 18-01-2008 21:54 ]

*burp*

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:39
offtopic:
Dit hoort in elk geval niet in SG en ik zie iets wat lijkt op een (telefoon)netwerk dus: SG->Netwerken

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-03 18:21
Weet niet of je dat bedoelt maar ik heb hier een linksys sipura box die kun je voor 2 tientjes opahlen als je wilt 8)7

• DPLuS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Inderdaad, ik vermoed dat het dan toch een asterisk@home bakkie gaat worden.

• reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-03 16:18
ljarutten schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 09:57:
Weet niet of je dat bedoelt maar ik heb hier een linksys sipura box die kun je voor 2 tientjes opahlen als je wilt 8)7
Ik weet niet of ik het goed begrepen heb, maar volgens mij kan alle sinderdaad met een Linksys SPA-3102.

Ik heb er hier 1 draaien, en dat werkt prima.
Pagina: 1