Toon posts:

x1950 Pro CF niet op 4core dualvsta

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goededag

Ik heb een probleem met mijn videokaart en moederbord. Ik heb pas mijn PC in elkaar gezet (heb hem in losse onderdelen gekocht). Maar hij gaat soms niet eens aan, maar als hij wel aangaat geeft hij geen beeld. Ik heb een Asus x1950 Pro de Crossfire editie en mijn moederbord is de Asrock 4core dualvsta. Mijn voeding levert 520 watt dus dat moet wel ruim genoeg. De PCI-e voedingskabel heb ik aangesloten. Wat kan het probleem zijn? Ik kan in de handleiding van mijn Mobo en graka ook niets vinden.

Alvast bedankt

Verwijderd

Ik heb al gelezen dat je moederbord niet van het stabielste is .
Ik vindt de keuze van het moederbord ook zéér dom . Het pci-e slot is wel de groote van 16x.
Maar heeft maar een elektronische waarde van 4x . Je pc is net samen gesteld zeg je , ik zou ( ookal licht het messchien niet aan je moederbord) het terug brengen naar de winkel en een ander nemen . (als dat nog kan )

Verwijderd

Die x1950 pro, dat is een PCI-e kaart neem ik aan? (Aangezien het een cf-editie is en crossfire niet beschikbaar is voor AGP :P)
Als het dan toch een PCI-e kaart is, waarom dan zo'n vreemd moederbord voor je nieuwe pc? Of heb je het moederbord 2e hands of herbruikt ofzo? Als ie net nieuw is, terugbrengen en een normaal bordje halen met alleen PCI en PCI-e sloten :)

Maar eigenlijk kan het probleem wat jij omschrijft aan een hoop dingen liggen, en niet alleen aan de videokaart/mobo. Geheugen of cpu zouden ook beschadigd of verkeerd gemonteerd kunnen zijn bijvoorbeeld.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2008 19:49 ]

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:10
Waarom denk je dat hij geen beeld geef dit is een crossfire editie dit houd in dat je een normale 1950 pro er naast moet zetten op een crossfire bordje. Single als hoofdkaart gaat dit bij mij weten niet werken. :+

Verwijderd

rafler schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 19:50:
Waarom denk je dat hij geen beeld geef dit is een crossfire editie dit houd in dat je een normale 1950 pro er naast moet zetten op een crossfire bordje. Single als hoofdkaart gaat dit bij mij weten niet werken. :+
Volgens wikipedia bestaat er niet eens een speciale CF-editie van de X1950:
With the release of the Radeon X1950 Pro (RV570 GPU), ATI has completely revised CrossFire's connection infrastructure to further eliminate the need for past Y-dongle/Master card and slave card configurations for CrossFire to operate.
..
As such, Master Cards no longer exist, and are not required for maximum performance.
Elke kaart kan dus in crossfire, precies zoals SLI van NVidia dus

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2008 19:55 ]

Verwijderd

CF editie is van asus; betekent alleen dat er 2 crossfire bridges bij zitten. Bij de normale 1950 pro van asus zit er geen.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit maar gewoon 1 CF bridge bij hoor.
Maar moet ik dan maar een ander moederbord kopen of toch maar eerst naar een computerboer gaan? Of moet ik de normale versie hebben van de X1950 Pro?

Thijs

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 14:30:
Er zit maar gewoon 1 CF bridge bij hoor.
Maar moet ik dan maar een ander moederbord kopen of toch maar eerst naar een computerboer gaan? Of moet ik de normale versie hebben van de X1950 Pro?

Thijs
Je hebt dus al de normale versie van de X1950 pro

Verwijderd

Topicstarter
Op de doos staat EAX1950PRO CROSSFIRE, dus een CF editie, maar kan die gewoon op mijn moederbord worden aangesloten?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 14:49:
Op de doos staat EAX1950PRO CROSSFIRE, dus een CF editie, maar kan die gewoon op mijn moederbord worden aangesloten?
Er bestaat geen crossfire editie, het enige verschil met de gewone is dat ze een extra kabeltje meeleveren. En ja, die zou je dus gewoon op je moederbord moeten kunnen aansluiten

Verwijderd

Ehm...
Hoezo zou het bijvoorbeeld niet aan de voeding kunnen liggen??
Wat voor voeding hangt er in?

Verwijderd

Topicstarter
De Thermaltake Powerstation 520 Watt
ATX 12V 2.0
Er komen gewoon 2 PCI-e kabeltjes uit, een 20 pins moederbord aansluiting, 1 4 pins aansluiting, volgens mij ook voor het moederbord en 1 kabel met 8 pins die naar een verdeelstation gaat. Daar komen er SATA, gewone Molex aansluitingen en 3 pins aansluitingen uit.
En het aangaan van de PC zou sowieso aan het moederbord kunnen liggen omdat ik met het aansluiten van de frontpanelkabeltjes 1 pinnetje van de 2 aan-uit pinnetjes op het moederbord heb verbogen. Deze heb ik gelijk wel weer recht gezet maar het aangaan zou daar misschien wel aan kunnen liggen.

Thijs

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
Moederbord terug brengen, degelijk bordje kopen: Problem Solved!!

Inventaris - Koop mijn meuk!

Verwijderd

Topicstarter
Oke heel erg bedankt dan.
Hebben jullie misschien een moederbord waar sowieso 2 GB DDR ll 667 mHz in kan, een E2140 en misschien ook CF op kan, binnen de 100 euro, als aanrader?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2008 13:13 ]

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 13:12:
Oke heel erg bedankt dan.
Hebben jullie misschien een moederbord waar sowieso 2 GB DDR ll 667 mHz in kan, een E2140 en misschien ook CF op kan, binnen de 100 euro, als aanrader?
Wat ben jij van plan te bouwen? :? een eend met een ferrarie motor?? Als je nou met een budget kwam konden we misschien iets degelijks verzinnen

Inventaris - Koop mijn meuk!

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je met een eend met een ferarri motor? Is het moederbord een grote bottleneck dan?
En mijn budget is het liefst wel binnen de 100 euro.

Thijs

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-06 10:13
Binnen de 100 euro heb je een dik P35 mobo van o.a. MSI. Hoef je echt geen moeite voor te doen om die te kunnen vinden in de pricewatch.

Pentaxiaan

Verwijderd

Topicstarter
Is goed, ik vroeg ook alleen om een tip voor een moederbord waar jullie goede ervaringen mee hebben.

Thijs

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat zelf dan hieraan te denken:
http://www.cool-prices.nl/Producten/8306

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-06 11:56
Ik werk hier zelf al geruime tijd probleemloos met de het genoemde moederbord en ook elders zijn veel mensen er gewoon tevreden mee. Toegegeven, het bord is een beetje een merkwaardige tussenoplossing maar dat maakt het nog niet slecht. Ik heb steeds vaker het idee dat op Tweakers te snel domweg wordt geroepen "koop maar iets anders" als men geen oplossing weet.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Pagina: 1