Toon posts:

[HHD] Medion HDDDrive 2 go gaat in slaapstand AAARGH!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 580 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Laatst een stel medion 500gb externe hdd's gekocht. De drives lijken goed te werken maar na 10 minuten raakt de pc z'n verbinding kwijt met de doos. Wanneer de schijf dan benaderd wordt blijft de zandloper 15 seconden staan en daarna lijkt het alsof de usb connectie gereset is. Er komt dan het bekende media doorzoeken pop-up naar voren. Volgens de helpdesk is er niks aan te doen en is deze hardwarematige slaap feature in het leven geroepen om stroom te besparen |:( . Als ik bezig ben met een muziekproject in nuendo dan crashed het programma en bijna de pc wanneer hij iets opvraagt van de schijf.

Is hier iets aan te doen?

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-12 11:06
Ik weet niet of je de hd in een md8800/8808 gebruikt van medion? Ik heb wel eens de 250gb versie hiervan in mijn md8800 gehad (heeft hij dus een apparte insteek plek voor) en dan wordt hij ook meteen goed herkent. Ik heb hem toen maar even gebruikt, een uurtje ofzo maar het ging wel goed. Is er geen firmware update oid voor?

één is geen, twee is één

Verwijderd

heb de oplossing gevonden omdat ik t zelf ook had

bij deze computer
rechtermuistoets op de schijf dan eigenschappen
ga naar het tablad Hardware
selecteer je usb station en klik dan op eigenschappen
je moet daar bij beleidsinstellingen hem instellen op optimaliseren voor prestaties

hoop dat je dit helpt, bij mij werkt het op mn medion 500 gb schijfje die boven in mn kast geslide word van md 8800...
hoop voor je dat het ook werkt via losse usb aansluiting, al is dit niet veel anders als de bovenaansluiting op een medion md 8800....