LCD tv als 2e monitor

Pagina: 1
Acties:

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Beste mensen, ik ben radeloos.

Ik krijg mijn tv niet aan gesloten als 2e monitor, de TV blijft aangeven; "geen signaal", na een hele dag proberen.

* Ik heb 2x een asus 7800gt in SLI. Elk van deze kaarten heeft 2x dvi aansluitingen.

* Ik heb een Philips 26pf3302/10 hd-ready tv

De handleiding van de tv zegt dat als ik een pc er op wil aansuiten dat ik dan een DVI kabel van de videokaart moet aansluiten op de HDMI ingang van de tv, met behulp van een DVI-to-HDMI omloopstukje. Dus ik heb een lange DVI kabel aangeschaft en een dergelijk omzet stukje gekocht.

Nu krijg ik werkelijk met geen mogelijkheid signaal op de TV. Ik heb alles geprobeerd, ook heb ik gekeken naar de grote sticky over dit onderwerp. Ik heb zelfs een uur met de klantenservice van philips aan de lijn gehangen. Ook die wist niet wat het probleem was. Ze zouden mij terug bellen bellen met behulp van de technische dienst, dat is dus nog maar afwachten :S

Wie o wie kan mij vertellen wat ik over het hoofd zie?

Bij voorbaat dank.

Arno

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Wordt je tv wel herkent als je maar 1 videokaart in je systeem hebt?

En een dvi verloopstukje naar vga, en dan een vga kabel die naar je tv gaat al geprobeert? Is je hdmi ingang van je tv wel in orde, heb je dat al getest?

[ Voor 53% gewijzigd door vleppyniles op 18-01-2008 17:38 ]

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:56
Als je 2 videokaarten in SLI hebt kan je simpelweg geen dual monitor gebruiken. Als je SLI uitzet moet het wel gewoon werken. Is genoeg over te vinden op GoT

• Fiddle
  • Niet online
3ddie schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 17:37:
Als je 2 videokaarten in SLI hebt kan je simpelweg geen dual monitor gebruiken. Als je SLI uitzet moet het wel gewoon werken. Is genoeg over te vinden op GoT
SLI heeft al die tijd uitgestaan.

Of moet ik de 2e grafische kaart echt uit de kast verwijderen? :S

Ik heb hier sli uitstaan anders heb ik in het volgende menu de volgende opties niet

Afbeeldingslocatie: http://s1d2.turboimagehost.com/t/91227_Control_Panel.JPG

Ook hier kan ik mijn tv niet "activeren" terwijl SLI uitstaat.

Afbeeldingslocatie: http://s1d2.turboimagehost.com/t/91228_Eigenschappen.JPG
vleppyniles schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 17:37:
Wordt je tv wel herkent als je maar 1 videokaart in je systeem hebt?

En een dvi verloopstukje naar vga, en dan een vga kabel die naar je tv gaat al geprobeert? Is je hdmi ingang van je tv wel in orde, heb je dat al getest?
Deze TV heeft geen VGA aansluiting en helaas heb ik geen andere HDMI apparatuur om het te testen of het aan de HDMI aansluiting ligt.

Echt een drama dus... :'(

[ Voor 60% gewijzigd door Fiddle op 18-01-2008 18:13 ]

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

• Fiddle
  • Niet online
Niemand een idee...?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Stuur je de juiste resolutie uit?
Wat is de native resolutie van je tv? Probeer in elkgeval die resolutie in te stellen.

• Arcenon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:46
Nou ik heb gelezen dat Philips TV's over het algemeen een lagere resolutie ondersteunen via de PC. (al weet ik niet of dit voor VGA was of voor DVI/HDMI of beide) Denk dan aan 1024x768, heb je al gewoon een lage resolutie geprobeerd?

M3 '21

• Fiddle
  • Niet online
Bedankt voor de suggesties. Heb het geprobeerd en geen resultaat, niets werkt.

Heb nu gecross-test met ander computer, zelfde verhaal.

Heb het geprobeerd met een andere kabel (om uit te sluiten dat mijn bekabeling kapot is), ook geen resultaat.

Het lijkt er dus op dat de HDMI aansluiting op de tv gewoon stuk is... :S

Pagina: 1