Toon posts:

[VISTA] opgenomen tv op andere pc benaderen.

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb twee Vista MCE pc's op 1 daarvan neem ik doormiddel van twee tuner kaarten tv op.
Nu wil ik op de andere pc mijn opgenomen tv bekijken dit kan ik wel als ik gewoon door de verschillende mappen blader over het netwerk naar de juiste map. Maar ik zou graag willen dat ik deze gewoon kan benaderen door middel van de knop "opgenomen tv" in MCE. Nu heb ik hier al het een en ander over gelezen en kwam op dit topic: [media center] TV opslaan op netwerk schijf`

Hier in staat beshreven hoe het uitgevoerd zou moete voor mee XP machine dit werkt echter niet bij Vista. Heeft dus mischien iemand een idee hoe ik de op mijn ene opgenomen Tv kan bekijken op een andere pc door middel van het media center

alvast bedankt Sander

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2008 17:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is er echt niemand met toevallig een idee.

Sander

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Volgens mij zou je dan de andere MediaCenter PC als extender moeten gebruiken, maar dat zit er niet in (SoftSled was een dergelijk idee - nooit uitgebracht helaas).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

in MCE -> Settings -> TV -> Recorder => More TV Locations -> Add Folder

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Topicstarter
zo heb ik het ok al willen veranderen maar om dat er geen tuner kaart in mijn PC zit kom ik niet in dat menu

Verwijderd

dan zit er niets anders op dan een nasdere kaart te kopen hé. Welke kaart heb je trouwens?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-02 09:21
Kun je dan niet de standaard locatie delen, en de pc waar de tuners inzitten de beelden in die map laten opslaan?

En anders gewoon via de My Video's? Of zit die er niet meer in op Vista?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 16:53:
zo heb ik het ok al willen veranderen maar om dat er geen tuner kaart in mijn PC zit kom ik niet in dat menu
Je kan de registry keys waar je TV-kaart in staat (en de zenderverdeling/EPG) op je werkende installatie exporteren en importeren op de PC zonder TV kaart.
Je kan dan weliswaar niks opnemen (duh) maar de Gids werkt dan wel - en volgens mij moet je dan ook de folder kunnen benaderen :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01-2025
Waarom zou je niet gewoon je map met tv-opnamen kunnen sharen en die aan je media library toevoegen? Dan ziet ie ook alle dvr-ms files afaik. Dat wil je dus niet. Er zijn inderdaad register sleutels beschikbaar om het tv menu zichtbaar te maken als je geen tv-kaart hebt. Google er even op of kijk op iets als degroeneknop.nl

[ Voor 196% gewijzigd door rb338 op 23-01-2008 09:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Naar zoiets ben ik ook op zoek heb het alleen nog even niet gevonden. In mijn starters post heb ik wel een link staan naar zoiets maar ik zal eens verder gaan zoeken. In iedergeval toch bedankt en als er nog iets te binnen schiet hoor ik het graag.

• Reteip
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Je bedoelt waarschijnlijk dit :

http://thegreenbutton.com/blogs/mike/archive/2007/01/12/158079.aspx

Je kunt de map delen, alleen moet je daarvoor wat aanpassen (zie link). Bij mij werkt het met 2 vista pc's (1 bak met dual tv kaart en Vista Ultimate en bij de TV een laptop met Vista Premium). Ik moest wel even wat kloten, maar het lukt wel degelijk.
Pagina: 1