Toon posts:

Ikey 3000 sleutel icm terminal server

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor het inloggen bij administratie kantoor srol, is een ikey 3000 vereist. Dit is een sleutel die via de usb poort werkt, deze is er vereist om in te kunnen loggen op de site.

Nu zijn we bezig met een thin client oplossing die geen usb ondersteuning heeft. Teven werkt het niet als ik de ikey op de server probeer te installeren.

Heeft iemand een idee hoe ik deze sleutel op een terminal server kan gebruiken?

Wat werkt niet:

Ikey op de terminal server installeren
Usb redirection software installeren van een client naar de server

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 16:32:
Voor het inloggen bij administratie kantoor srol, is een ikey 3000 vereist. Dit is een sleutel die via de usb poort werkt, deze is er vereist om in te kunnen loggen op de site.

Nu zijn we bezig met een thin client oplossing die geen usb ondersteuning heeft. Teven werkt het niet als ik de ikey op de server probeer te installeren.

Heeft iemand een idee hoe ik deze sleutel op een terminal server kan gebruiken?

Wat werkt niet:

Ikey op de terminal server installeren
Usb redirection software installeren van een client naar de server
Op deze manier omzeil je je eigen beveiliging lijkt me ?
Ik zou op zoek gaan naar thin clients die WEL usb hebben.

Verwijderd

Topicstarter
geforce5_guy schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 16:36:
[...]

Op deze manier omzeil je je eigen beveiliging lijkt me ?
Ik zou op zoek gaan naar thin clients die WEL usb hebben.
Maar de kosten voor een oplossing met usb ondersteuning zijn zoveel hoger dat we dit "beveiligings lek" al dan niet tijdelijk voor lief nemen.

Verwijderd

Topicstarter
niemand een idee?

• geforce5_guy
  • Niet online
Ik denk dat er weinig ideeen zijn om dit op te lossen.
Je hebt al twee manieren geprobeerd, en ik kan geen andere bedenken dan thin clients nemen die wel usb hebben.

Maar heb je het niet getest / uitgezocht wat je eisen waren voordat je de thin client(s) kocht ?

Verwijderd

Topicstarter
geforce5_guy schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 19:13:
[...]

Ik denk dat er weinig ideeen zijn om dit op te lossen.
Je hebt al twee manieren geprobeerd, en ik kan geen andere bedenken dan thin clients nemen die wel usb hebben.

Maar heb je het niet getest / uitgezocht wat je eisen waren voordat je de thin client(s) kocht ?
We zijn nu een test opstelling aan het maken, de thin client heeft wel usb. Maar terminal server 2003 ondersteund geen usb rederection.

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

En een usb over ethernet/ip solution ?
Als het voor een of een paar dongle's is is die prijs waarschijnlijk wel te overzien.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• geforce5_guy
  • Niet online
Je kan ook niet instellen dat de lokale usb poorten onderdeel zijn van je Remote Terminal sesie naar de server toe ?

Verwijderd

Topicstarter
geforce5_guy schreef op zondag 20 januari 2008 @ 17:20:
Je kan ook niet instellen dat de lokale usb poorten onderdeel zijn van je Remote Terminal sesie naar de server toe ?
Dit werkt alleen voor usb-sticks niet voor andere usb apparaten.

Verwijderd

Topicstarter
Zou het niet gaan met een USB Server?

Een criterium voor het gebruiken van een usb server is volgens mij dat het apparaat niet asynchronous mag zijn.

Maar ik zou niet weten of een ikey asynchronous is ?
Pagina: 1