Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had eerst een dual boot op mijn pc staan van xp en vista, maar ik wou een os proberen om super snel te booten, ik kwam om het idee om mijn state-of-art cd rom met windows 98 te halen. Ik hem er in stoppen, booten, doet hij zeer moeilijk omdat ik geen partitie kan installeren, en opeens begint hij te formateren. Toe heb ik de pc uitgezet

pc aangezet, kijken of hij boot, nope hij zegt invalid system disk. Ik vista er bij pakken in mijn pc stoppen blijft hij hangen bij het installeren op schijf. (de gedeeltes met partitie's). Omdat ik meerdere partities heb wou ik niet al mijn data formateren en gewoon mijn originele boot partitie formateren en erop plaatsen. Dit heb ik gedaan en wat zegt hij? Kan geen systeem volume vinden die aan de eisen voldoet. Heb de partitie ook al verwijderd en aangemaakt, maar niets helpt.

Heeft iemand misschien een oplossing voor mij?
bedankt
zie hieronder voor specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Wat ik niet goed snap: je hebt een goed werkende dualboot met xp en vista. Je beide installaties zullen niet langer werken wanneer je een oud OS installeert dat enkel met FAT32 bestandsindeling overweg kan en geen dualboot opties heeft, waarom dan toch proberen installeren op diezelfde schijf, en dan ook nog eens tijdens het formatteren de stroom eruithalen :?

Nu ja, vermoedelijk heb je een beschadigde partitietabel. Je kan eventueel een norton recoverydisk of een linux bootdisk opstarten en de partitietabel manueel proberen herstellen. Met wat geluk kan je op die manier nog wat recoveren.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.