Toon posts:

Terminal Server: printer toekenen op basis van locatie *

Pagina: 1
Acties:
  • 3.786 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wij hebben een klant met ca 150 werknemers. Wij hebben het volgende aangeschaft
5 terminal servers uitgerust met win 2003 STD Deze staan in een NLB omgeving.
1 Domain controller met windows 2003 Enterprise.
1 Print server win 2003 std
3 applicatie servers win 2003 STD

Deze klant heeft meerdere vestigingen nu willen wij op het moment dat wanneer een werknemer inlogd de printers van kantoor A krijgt en niet van kantoor ABCDE etc.
Heeft hier ooit al eens iemand mee gewerkt?
Wanneer er een werkenemer standaard op kantoor A zit en gaat 2 dagen naar kantoor B moeten de printers van kantoor b mekomen en van kantoor a wegblijven.

Hopelijk heeft er iemand een goed antwoord en kan mij uit de brand helpen.

Ze gebruiken geen Citrix oid.

Groeten lionel

Verwijderd

Topicstarter
Voor vragen kan er ook gemaild worden peet [ at ] zwa.nl

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2008 16:17 ]

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
In het inlogscript de iprange uitlezen en aan de hand daarvan de printer koppelen met "net use"?
Kan prima met kix.

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Verwijderd

Topicstarter
Dit kan niet want zij hebben een Epacity netwerk van KPN ze hebben allenmaal dezelfde ip range 10.41.x.x Dit hebben we namelijk al getest. En vanaf buiten werkt het ook niet. Stel je voor als er iemand thuis werkt. dan kun je dit niet controleren

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2008 16:24 ]

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
aan de hand waarvan zou je dan de locatie willen bepalen?

Eigenlijk heb je qua ip's dus 1 groot lan incl 1 gw en dhcp?

[ Voor 32% gewijzigd door arjants op 18-01-2008 16:25 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Verwijderd

KPN ePacity is gewoon een gerouteerd netwerk. Elke vestiging moet dus een andere IP reeks hebben. Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat de eerste vestiging 10.41.1.x gebruikt en 10.41.2.x. Het is echter binnen ePacity onmogelijk om netwerken met dezelfde IP reeks te koppelen.

Je kunt dus binnen kixtart gewoon een selectie opnemen op IP-adres. Aan de hand daarvan kun je de printers toewijzen.

Een stukje loginscript wat ik bij een klant heb gebruikt om dit voor elkaar te krijgen:

$address = EnumIPInfo(0,0)
If $address="0.0.0.0"
$address = EnumIpInfo(1,0)
ENDIF
$subnet=SubStr($address,4,2)

If $subnet="20" $NETWORK=LAREN
Else $NETWORK=AMSTERDAM
EndIf

If $NETWORK=LAREN goto larenscript
ELSE goto adamscript
ENDIF

De test op 0.0.0.0 doe ik omdat in sommige gevallen meerdere netwerkverbindingen aanwezig zijn. Daarna gebeurt een test op het tweede octet (deze vestigingen gebruiken 10.10.x.x en 10.20.x.x), en op basis daarvan wordt naar een ander gedeelte van het script gesprongen.

Het kan wellicht allemaal mooier en beter, maar dit werkt al 4 jaar perfect!

Verwijderd

Waarom Win2k3 STD en niet EE?
Met EE kan je gebruik maken van session directory die er voor zorgt dat na een verbroken sessie een gebruiker weer zijn oude sessie oppikt.

Verder weet ik niet wat de config voor de 5 servers is, maar ik vind 5 servers eerlijk gezegd aan de ruime kant voor 150 gebruikers. Met een single quad core CPU (vanaf 2GhZ) en 16GB intern geheugen moet je aan 2 servers genoeg hebben. (ik neem aan dat je geen geheugen en CPU intensieve applicaties draait in TS)

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:38

StarWing

Huh ?!?

Kan je geen variant gebruiken op IP adres detectie, maar dan pc naam detectie ? ook prima uit te lezen met kix.

vb
vestiging 1
01_pcnaam

vestiging 2
02_pcnaam

Page intentionally left blank.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:58

ajhaverkamp

gewoon Arjan

RDP geeft geen clientnaam door (itt Citrix).

This footer is intentionally left blank

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 13:27:
[...]

Waarom Win2k3 STD en niet EE?
Met EE kan je gebruik maken van session directory die er voor zorgt dat na een verbroken sessie een gebruiker weer zijn oude sessie oppikt.
Waarschijnlijk vanwege het feit dat de Enterprise editie bijna 1000 euro duurder is dan de standard edition.
[...]Verder weet ik niet wat de config voor de 5 servers is, maar ik vind 5 servers eerlijk gezegd aan de ruime kant voor 150 gebruikers. Met een single quad core CPU (vanaf 2GhZ) en 16GB intern geheugen moet je aan 2 servers genoeg hebben. (ik neem aan dat je geen geheugen en CPU intensieve applicaties draait in TS)
Zolang je dat laatste niet weet, kun je zo'n uitspraak natuurlijk niet doen. Da's wel een erg grootte slag om de arm. Overigens heb ik laatst voor een ESX server 4 GB geheugen dimms besteld. Die waren per stuk duurder dan de losse server ;). Het hoeft dus helemaal niet zo te zijn dat 1 zware server goedkoper is dan twee lichtere. Met redundantie in het achterhoofd gehouden zou ik persoonlijk ook liever wat extra servers inzetten. Dan 'mag' er nog eens eentje uitvallen.

[/offtopic]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Met redundantie in het achterhoofd gehouden zou ik persoonlijk ook liever wat extra servers inzetten. Dan 'mag' er nog eens eentje uitvallen.
Hence the NLB clustering ;)
* Equator agrees with ?

Topic Starter: Als ik jou was zou ik eens naar Sites & Services kijken. Deel je Sites in met de juiste IP ranges.
Daarna een GPO zetten op de verschillende Sites.
Op Site A: Zet de default printer op de printer in Site A
Op Site B: Zet de default printer op de printer in Site B
etc..

Hmm, de servers staan natuurlijk op 1 Site. Dan zou je nog wat met Client Printer mapping kunnen doen.. Maar dat is niet handig..

[ Voor 14% gewijzigd door Equator op 21-01-2008 14:26 ]

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:58

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Equator schreef op maandag 21 januari 2008 @ 14:21:
Topic Starter: Als ik jou was zou ik eens naar Sites & Services kijken. Deel je Sites in met de juiste IP ranges.
Daarna een GPO zetten op de verschillende Sites.
Op Site A: Zet de default printer op de printer in Site A
Op Site B: Zet de default printer op de printer in Site B
etc..
TS heeft al aangegeven dat dit niet kan. Alles is 1 groot subnet.

This footer is intentionally left blank

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

ajhaverkamp schreef op maandag 21 januari 2008 @ 14:24:
[...]

TS heeft al aangegeven dat dit niet kan. Alles is 1 groot subnet.
Zowiezo gaat het al niet op, check mijn update.. :)

Echter een groot subnet lijkt mij netwerktechnisch ook niet interessant. Dan zou je een bridging VPN oid over je bestaande routed netwerk moeten leggen, en dat lijkt me nou niet echt fijn. Maar dan gaat al je broadcast verkeer ook naar alle sites..

De link naar een andere site is "lijkt mij" gewoon routed naar een apart subnet. Zie ook: Verwijderd in "Clustering Terminal Server NLB + Printing"

[ Voor 11% gewijzigd door Equator op 21-01-2008 14:33 ]

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Equator schreef op maandag 21 januari 2008 @ 14:30:
[...]De link naar een andere site is "lijkt mij" gewoon routed naar een apart subnet.
Lijkt mij ook. En als er twee subnets zijn, dan kun je met de tool "Reconnact!" (gratis) een variable "client_ip" address defineren. Raad eens wat deze variable is ;)

Met behulp van het voorbeeld van PBarendse is het dan wel op te lossen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

ajhaverkamp schreef op maandag 21 januari 2008 @ 13:42:
Onder de variabele %CLIENTNAME% is bij een RDP-sessie wel degelijk de clientnaam terug te vinden... Ook zonder gebruik van Citrix. Geldt zowel voor Windows 2000 als Windows 2003. Op basis hiervan zou je inderdaad ook een selectie kunnen maken. Het Client IP wordt voor zover ik kan vinden niet doorgegeven bij RDP. Het is wel te vinden in Terminal Services Management, dus het komt wel ergens terecht, maar niet in een systeemvariabele. Waarschijnlijk gewoon in het registry of zo.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:45:
[...]
Het Client IP wordt voor zover ik kan vinden niet doorgegeven bij RDP.
Daar kun je dus Reconnact! voor gebruiken. Als je deze executable opstart met het loginscript wordt de variable "client_ip" gemaakt. Deze variable is per user/sessie verschillend en is gelijk aan het ip-adres van het apparaat waarmee de sessie opgezet wordt.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:13
Kan je niet werken met groupen? per vestiging een groep aanmaken en op basis daarvan ze mappen in een logonscript

Zoiets als dit : http://www.windowsnetwork...up-Policy-Windows-R2.html

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:07

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Kijk eens naar RES PowerFuse. Dan heb je meteen een betere loadbalancing op je terminal servers, en aangezien je toch alleen een TS desktop aanbiedt, kan je meteen gebruik maken van een aantal nuttige zaken, Daardoor kan je bijv printers koppelen op basis van de lokatie van waar de client inlogt en nog veel meer. Je zal zien dat je hiermee in 1 klap alles oplost en het beheer meteen een stuk makkelijker maakt.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
tc982 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 20:47:
Kan je niet werken met groupen? per vestiging een groep aanmaken en op basis daarvan ze mappen in een logonscript
Dan zit je toch met gebruikers die tussen vestigingen zweven?
Microkid schreef op maandag 21 januari 2008 @ 20:53:
Kijk eens naar RES PowerFuse. Dan heb je meteen een betere loadbalancing op je terminal servers, en aangezien je toch alleen een TS desktop aanbiedt, kan je meteen gebruik maken van een aantal nuttige zaken, Daardoor kan je bijv printers koppelen op basis van de lokatie van waar de client inlogt en nog veel meer. Je zal zien dat je hiermee in 1 klap alles oplost en het beheer meteen een stuk makkelijker maakt.
Hmmm, beetje overkill voor alleen maar printer rouleren, je Powerfuse is heel erg makkelijk maar ook redelijk prijzig.

De simpele vraag blijft gewoon : Wat is het verschil tussen de vestigingen? Is dit een ander subnet? Zijn de clientnames anders? Iets op de computers moet toch zeggen in welke vestiging hij staat... Al is het alleen maar een DNS-naam, heb je 1 zo'n ding voor alle computers dan kun je hierop filteren in je login script.

Alhoewel ik geen ervaring heb met epacity lijkt het me sterk dat het allemaal 1 ip-range is. Al is het 1 ip-range dan is het waarschijnlijk nog wel in subnetten ingedeeld. 1 Groot subnet over verschillende vestigingen lijkt me niet echt bevordelijk voor je broadcast verkeer.

• Microkid

Microkid

Smile

Gomez12 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 21:06:
[...]
Hmmm, beetje overkill voor alleen maar printer rouleren, je Powerfuse is heel erg makkelijk maar ook redelijk prijzig.
Je moet niet alleen naar de aanschafkosten kijken, maar ook naar de beheerskosten. Met PF zal je zien dat het beheer een stuk sneller en eenvoudiger gaat en dat je er meer mee kan dan met traditionele middelen zoals scripts enz. Daar zit een flink stuk kostenbesparing in en opbrengsten doordat gebruikers minder problemen hebben. Ik snap dat het vaak lastig in geld uit te drukken is, maar een dergelijke investering heb je snel terugverdient.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Gomez12
Microkid schreef op maandag 21 januari 2008 @ 21:30:
[...]

Je moet niet alleen naar de aanschafkosten kijken, maar ook naar de beheerskosten. Met PF zal je zien dat het beheer een stuk sneller en eenvoudiger gaat en dat je er meer mee kan dan met traditionele middelen zoals scripts enz. Daar zit een flink stuk kostenbesparing in en opbrengsten doordat gebruikers minder problemen hebben. Ik snap dat het vaak lastig in geld uit te drukken is, maar een dergelijke investering heb je snel terugverdient.
He, ik ben fan van PF hoor. Als mijn baas niet zo krenterig was had ik het nu ook op mijn huidige werk in gebruik.

Maar ik vraag me alleen even af of de TS erg vrolijk door de directie onthaald wordt als hij aankomt met het antwoord op de printer problemen en hij vertelt het kostenplaatje van PF erbij...
PF is mooi en schitterend, maar je moet wel iets meer willen dan alleen maar printertjes toekennen om het te kunnen verantwoorden...

• Microkid

Microkid

Smile

Dat is nu juist de uitdaging voor TS om het management ervan te overtuigen dat je met PF nog veel meer kan doen :)

• herbalx
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-12-2025
ik heb ooit een netwerk opgedeeld in de computernamen. vervolgens aan de hand van een script de juiste printer op de juiste machine te hangen enz enz ..

• Gomez12
Microkid schreef op maandag 21 januari 2008 @ 21:58:
Dat is nu juist de uitdaging voor TS om het management ervan te overtuigen dat je met PF nog veel meer kan doen :)
Ohja, het is geen probleem, geen onmogelijkheid maar een uitdaging, wat heb ik in het verleden sommige mensen uitgefoeterd die hiermee aankwamen :)

Sidenote de meeste mensen kwamen dan ook met onmogelijke dingen als : Outlook werkt via Citrix, Word werkt via Citrix, Excel werkt via Citrix dus moet Adobe Premiere ook maar eventjes via citrix goed werken...
Of : Thuis kan ik ook via kazaa alles downloaden en ik ben de directeur dus ik vind dat jullie moeten regelen dat ik hier ook kazaa kan draaien ( Ehm dacht het niet, dat stoort onze eigen bittorrent downloads )
Of : Het netwerk is zo traag. Waar zit jij? Oh in een cafe met een laptop en je mobiel als modem ingesteld via infra rood. Jij mag geen umts hebben en wij moeten het wel versnellen???

• Bart-E
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-05-2013
RES Powerfuse is inderdaad heel erg makkelijk.

Maar is het niet veel makkelijker om op de client in te stellen een bepaald script te laden bij het opstarten?

• Koffie
  • Laatst online: 18:34

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hoe krijgen de clients (de TC's) een IP adres ? Op basis van DHCP ? Dan mag ik toch aannemen dat je echt wel verschillende subnetten per locatie gebruikt. Epacity heeft daar weinig mee van doen.

Het makkelijkste lijkt me toch echt om alle printers bij een inlog te disconnect, en alleen te geven wat op basis van kantoor IP 'lokaal' bij hem staat.

Overigens heb ik je titel wat aangepast, staat wat beter.
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 16:15:
Voor vragen kan er ook gemaild worden ...
Sorry, maar dat is niet de bedoeling van GoT ...

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Na het lezen van iedereen zijn berichten heb ik het volgende gedaan. Ik heb de ipadressering op elk kantoor aangepast. Doormiddel van de routers als DHCP te laten functioneren. Nu ik dit heb gedaan zou het toch makkelijker moeten gaan. ?

Kantoor Goes : 10.41.X.X
Kantoor Oostburg : 10.51.X.X
Kantoor Sas van Gent : 10.52.X.X
Kantoor Zierikzee : 10.47.X.X
Kantoor Middelburg: 10.42.X.X

Kan iemand mij opweg helpen. Volgens mij moet dit goed zijn. Ik heb zelf geprobeerd om een script te maken om groepen uit te lezen maar dit werd mij al te lastig. Graag hoor ik van u...

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Zie ? in "Terminal Server: printer toekenen op bas..."
Mbv je favoriete scripttaal pleur je eerst al je printers weg, dan kijk je in welk subnet je zit
en op basis daar van maak je nieuwe printermapping(s) aan.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En nu dus het ClientIP te pakken zien te krijgen; http://www.kixtart.org/fo...r=123640&site_id=1#import
We gaan hier niet alles voorkouwen, het is en blijft jou werk.

Verwijderd

Topicstarter
Oké ,

Ik ik heb dit stukje script op I net gevonden :

$oWts = CreateObject("WtsScript.WtsQuery")
$clientip = $oWts.ClientIp

als ik deze in een TXT bestand opsla als wat moet ik dit opslaan? als een .kix ?

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Nogmaals, we gaan hier niet alles voorkauwen.
Ik ga er vanuit dat iemand die in PNS post toch wel enig idee van loginscripts heeft.
Zoek eerst eens ff op de site waar je dat stukje script vandaan hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me scheel gezocht hoe ik het ip adres kan opvragen kix geinstalleerd en getest met diverse demo's . Echter het ip adres krijg ik van een ts client niet werkend.

iemand ideeën?

• Bart-E
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-05-2013
Ik vond dit op google:

http://www.autoitscript.c...ion/index.php?t17822.html

Heb je hier wat aan?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Overigens: als je in de eigenschappen van de TSClient connectie bij "Local Resources" een vinkje zet voor "Printers" bereik je hetzelfde, zonder moeilijk te doen O-)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:37:
Overigens: als je in de eigenschappen van de TSClient connectie bij "Local Resources" een vinkje zet voor "Printers" bereik je hetzelfde, zonder moeilijk te doen O-)
Helaas dan gaat het nut van de printserver weg.

• Dennisch
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-01-2022
Microkid schreef op maandag 21 januari 2008 @ 20:53:
Kijk eens naar RES PowerFuse. Dan heb je meteen een betere loadbalancing op je terminal servers...
sinds wanneer zit er load balancing in RES PowerFuse ?!?
er zit alleen Access Balancing en Session Guard in...
Access Balancing om het tegelijk aanmelden van meerder gebruikers te verdelen.
en Session Guard zodat een medewerker maar 1 keer aangemeld mag zijn.

desalnietemin ben ik ook RES PF aanhanger!!! 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Dennisch op 22-01-2008 14:01 ]

AMD Athlon X2 6000+ AM2, MSI K9N SLI Platunim, XFX GTX 260 xXx 896mb, 4 GB DDR2 800, 2 TB HDD

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Brahiewahiewa schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:37:
Ervanuitgaand dat alle printers op een locatie via USB aangesloten zitten op een Thin Client :P

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 10:42:
Hallo,

Na het lezen van iedereen zijn berichten heb ik het volgende gedaan. Ik heb de ipadressering op elk kantoor aangepast. Doormiddel van de routers als DHCP te laten functioneren. Nu ik dit heb gedaan zou het toch makkelijker moeten gaan. ?

Kantoor Goes : 10.41.X.X
Kantoor Oostburg : 10.51.X.X
Kantoor Sas van Gent : 10.52.X.X
Kantoor Zierikzee : 10.47.X.X
Kantoor Middelburg: 10.42.X.X

Kan iemand mij opweg helpen. Volgens mij moet dit goed zijn. Ik heb zelf geprobeerd om een script te maken om groepen uit te lezen maar dit werd mij al te lastig. Graag hoor ik van u...
Deze verandering was m.i. volledig onnodig. Als je even een paar posts terug kijkt zul je zien dat ik daar al heb vermeld dat alle vestigingen wel degelijk in een apart subnet moeten zitten, omdat ePacity anders echt niet gaat marcheren. Het is namelijk een routed oplossing.
Waarschijnlijk gebruikten je vestigingen een subnetmasker van 255.255.255.0, en dan heb je dus alsnog binnen de 10.41.x.x reeks 256 verschillende subnetten. Op basis daarvan was het waarschijnlijk net zo mogelijk te doen wat je wilt, als nu met de nieuwe adressen.

Deze stap heeft dus in het geheel geen gevolgen voor de oplossing, hooguit wordt het geheel wat overzichtelijker.

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:50

Asteroid9

General Failure

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 10:42:

Erg ingewikkeld in Kixtart ja... :?

IF INGROUP ("Goes")
Addprinterconnection "blabla"
ENDIF
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 12:36:
Ik heb me scheel gezocht hoe ik het ip adres kan opvragen kix geinstalleerd en getest met diverse demo's . Echter het ip adres krijg ik van een ts client niet werkend.

iemand ideeën?
Slecht gezocht denk ik, maar zoek maar eens op 'wtsmanager.dll'

In het algemeen:

Client IP adres is wel te achterhalen in een TS sessie.

Via wtsmanager.dll is dit via een systeemvariabele bijvoorbeeld in Kix uit te lezen.
Zoals eerder gezegd hebben de verschillende vestigingen vast wel een apart subnet, klein beetje scripting en klaar.

[ Voor 60% gewijzigd door Asteroid9 op 25-01-2008 10:52 ]

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• Asteroid9

Asteroid9

General Failure

oeps...

[ Voor 98% gewijzigd door Asteroid9 op 25-01-2008 10:52 . Reden: oeps... ]

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Verwijderd

PowerFuse heeft nu ook een gratis versie, express. Misschien kun je daar nog iets mee.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:32

Duinkonijn

Huh?

ajhaverkamp schreef op maandag 21 januari 2008 @ 13:42:
kleine correctie... RDP onder 2003 doet dit wel..

var is %CLIENTNAME%

spuit 5 met vertraging 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Duinkonijn op 22-02-2008 18:49 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:31

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

PowerFuse heeft inderdaad nu een gratis express versie, maar hier zit niet PowerZones in. Er komt ook nog een standard editie waar het wel weer inzit. De enterprise editie is de versie welke er altijd al was.

@TS: Als je een terminal server farm beheerd en je weet niet hoe je een kix/batch/vbs script moet maken denk ik dat je op de vereerde afdeling zit.

En zoals hier al tig keer gezegd is. Kijk naar de variabele %CLIENTNAME%. Als je ervoor zorgt dat de clients in de neven locaties een juiste naamgeving hebben is het probleem opgelost.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Tylen schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:46:
PowerFuse heeft inderdaad nu een gratis express versie, maar hier zit niet PowerZones in. Er komt ook nog een standard editie waar het wel weer inzit. De enterprise editie is de versie welke er altijd al was.

@TS: Als je een terminal server farm beheerd en je weet niet hoe je een kix/batch/vbs script moet maken denk ik dat je op de vereerde afdeling zit.

En zoals hier al tig keer gezegd is. Kijk naar de variabele %CLIENTNAME%. Als je ervoor zorgt dat de clients in de neven locaties een juiste naamgeving hebben is het probleem opgelost.
powerzones zitten ook in de expres versie ;) je bent (denk ik) in de war met workspaces welke idd niet in de express versie zit

A wise man's life is based around fuck you

• Tylen

Tylen

Powershell schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 18:38:
[...]

powerzones zitten ook in de expres versie ;) je bent (denk ik) in de war met workspaces welke idd niet in de express versie zit
Serieus? Ik heb Donderdag nog gesproken met sales van Res. En die vertelde mij dit zeer nadrukkelijk. Heb je het zelf getest? Want dan vind ik de express versie steeds intressanter worden.

• mister iks
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-02 23:56
PowerZones basic is aanwezig in RES PowerFuse Express.

Zie: http://www.ressoftware.com/page.aspx?id=179&l=EN en dan "Access Control"

PowerZones Basic support the following rules: IP-address, computer name, hardware requirements, environment variable, computer OU membership, operating system, operating system bit version, terminal server listener name.

PowerZones Advanced support detecting USB storage device serial numbers and nesting of PowerZones.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:29
Best lastig alles layer2 aan elkaar geknoopt.. als dit groter gaat worden is het bijna niet meer te beheren. Je zou een script (zoals http://www.ensight.org/images/ping.kix) kunnen maken dat kijkt naar ping tijden en zo berekend welke lokatie je zit. Andere optie is om er een transparante firewall tussen te zetten en middels een icmp rule kijken aan welke kant je van de firewall zit.

[ Voor 6% gewijzigd door DukeBox op 24-02-2008 01:10 ]

Verwijderd

DukeBox schreef op zondag 24 februari 2008 @ 01:08:
Best lastig alles layer2 aan elkaar geknoopt.. als dit groter gaat worden is het bijna niet meer te beheren. Je zou een script (zoals http://www.ensight.org/images/ping.kix) kunnen maken dat kijkt naar ping tijden en zo berekend welke lokatie je zit. Andere optie is om er een transparante firewall tussen te zetten en middels een icmp rule kijken aan welke kant je van de firewall zit.
Zoals ik al eerder vertelde: Het is m.i. niet mogelijk dat dit netwerk aan elkaar hangt zoals TS vertelt. In mijn werk heb ik heel veel te maken met ePacity verbindingen, en deze zijn zonder uitzondering routed. Ik denk eerder dat TS een beetje in de war was met subnet maskers en zo. Volgens mij kun je een ePacity verbinding alleen routed aanvragen, je geeft namelijk tijdens de aanvraag de netwerkadressen op van de verschillende lokaties.

• Ulx
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-12-2022

Ulx

Wizard

Verder weet ik niet wat de config voor de 5 servers is, maar ik vind 5 servers eerlijk gezegd aan de ruime kant voor 150 gebruikers. Met een single quad core CPU (vanaf 2GhZ) en 16GB intern geheugen moet je aan 2 servers genoeg hebben. (ik neem aan dat je geen geheugen en CPU intensieve applicaties draait in TS)
Tenzij d'r een uitklapt om wat voor reden dan ook. Dan heb je ineens al je gebruikers op die andere doos.

Assignment rejected by specialist

• Ulx

Ulx

Wizard

Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 15:51:
Hallo,

Wij hebben een klant met ca 150 werknemers. Wij hebben het volgende aangeschaft
1 Domain controller met windows 2003 Enterprise.
1 Print server win 2003 std
3 applicatie servers win 2003 STD

Deze klant heeft meerdere vestigingen nu willen wij op het moment dat wanneer een werknemer inlogd de printers van kantoor A krijgt en niet van kantoor ABCDE etc.
Heeft hier ooit al eens iemand mee gewerkt?
Wanneer er een werkenemer standaard op kantoor A zit en gaat 2 dagen naar kantoor B moeten de printers van kantoor b mekomen en van kantoor a wegblijven.

Hopelijk heeft er iemand een goed antwoord en kan mij uit de brand helpen.

Ze gebruiken geen Citrix oid.

Groeten lionel
Wat je kunt doen is gewoon de clientprinters gebruiken. Ik heb alleen ervaring met deze techniek in een citrix omgeving, maar bij mijn weten doet Windows 2003 zoiets ook. Hoe goed dat gaat werekn weet ik niet.

In de terminal server configuration manager de eigenschappen van het RDP protocol bekijken: "Default to main client printer" en "connect client printers at logon" enablen.

Wel je printerpark standaardiseren.

• Asteroid9

Asteroid9

General Failure

Ulx schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:36:
[...]

Tenzij d'r een uitklapt om wat voor reden dan ook. Dan heb je ineens al je gebruikers op die andere doos.
Inderdaad, dus voor wat redundancy heb je er al 3 nodig. Dan zit je nog met de 4GB limiet van Windows 2003 standard edition.
Mag je dus ook nog 3 maal 2400 euro neerleggen voor de Enterprise versie...

• Zwelgje
Asteroid9 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:04:
[...]

Inderdaad, dus voor wat redundancy heb je er al 3 nodig. Dan zit je nog met de 4GB limiet van Windows 2003 standard edition.
Mag je dus ook nog 3 maal 2400 euro neerleggen voor de Enterprise versie...
welnee, je neemt 'gewoon' een 64bit standard edition. heb je dat probleem ook niet meer (maar wel mogelijk andere problemen)

64bit zou ik pas doen bij 8gb ram ook

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:29
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 00:24:
Volgens mij kun je een ePacity verbinding alleen routed aanvragen
Nope, layer 2 is prima mogelijk, hebben er zelf 2 voor storage sync.

• Ulx

Ulx

Wizard

Powershell schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 15:31:
[...]

welnee, je neemt 'gewoon' een 64bit standard edition. heb je dat probleem ook niet meer (maar wel mogelijk andere problemen)

Zit je nog steeds met het issue dat je alles op een paar stukken hardware zet. Mocht deze problemen krijgen, om wat voor reden dan ook, ben je de pineut. Geloof me, been there, done that. Tien jaar terug met Citrix Metaframe 1.0 en 1.8 op Windows NT TSE op 2 IBM dozen.
Een bleek na een tijd problemen te krijgen met z'n raidcontroller. Dus iedereen op de andere machine terwijl dat ding in de reparatie lag.

En toen begon die tweede te mekkeren over z'n power supply....Yihaa.

Geloof me. Terminal Services wil je liever op veel servers draaien.

• Zwelgje
Ulx schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 21:18:
[...]

Zit je nog steeds met het issue dat je alles op een paar stukken hardware zet. Mocht deze problemen krijgen, om wat voor reden dan ook, ben je de pineut. Geloof me, been there, done that. Tien jaar terug met Citrix Metaframe 1.0 en 1.8 op Windows NT TSE op 2 IBM dozen.
Een bleek na een tijd problemen te krijgen met z'n raidcontroller. Dus iedereen op de andere machine terwijl dat ding in de reparatie lag.

En toen begon die tweede te mekkeren over z'n power supply....Yihaa.

Geloof me. Terminal Services wil je liever op veel servers draaien.
helemaal met je eens, ik probeer alleen maar aan te geven dat je geen enterprise nodig bent. ik doe het liefst ook veel servers :P (dl360,4gb ram, quadcore) en dan 10 van die bakken, 25 man per server)

• Tylen

Tylen

Powershell schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 22:50:
[...]

helemaal met je eens, ik probeer alleen maar aan te geven dat je geen enterprise nodig bent. ik doe het liefst ook veel servers :P (dl360,4gb ram, quadcore) en dan 10 van die bakken, 25 man per server)
Die gebruik ik ook altijd :P En vaak redden we 75 man per server ;) En zoveeeeeeel mogelijk zodat je altijd een defect op kan vangen met de rest van de farm.

64Bits moet je nog niet doen. Ten eerste krijg je mega problemen met printer drivers en de applicaties zullen vast ook nog niet 64 bits zijn.

• Li0nHeart
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
Inderdaad... groepen per lokatie.

Gebruiker in groep, via kix groep uitlezen en printer toekennen.

• Asteroid9

Asteroid9

General Failure

Powershell schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 15:31:
[...]

Beetje jammer dat dan 'gewoon' onze 3270 emulatie software niet meer werkt, en onze archiveringstoepassingen niet meer, en de helft van de printers niet meer.

Nieuwe versie van de 3270 software zou al 1000 x € 40 zijn, dus die business case voor 64-bit gaat er voorlopig niet komen... ;)

• Zwelgje
Asteroid9 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 09:43:
[...]

Beetje jammer dat dan 'gewoon' onze 3270 emulatie software niet meer werkt, en onze archiveringstoepassingen niet meer, en de helft van de printers niet meer.

Nieuwe versie van de 3270 software zou al 1000 x € 40 zijn, dus die business case voor 64-bit gaat er voorlopig niet komen... ;)
hehe, dat is wat ik met 'gewoon' bedoel ;)

Pagina: 1