[Server 2k3 standard] sluit niet goed af

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• silentkiller
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-02 13:19
Hallo allemaal,
Ik heb een nieuwe pc gekocht (om een andere te vervangen), de specs:
asus p5gc retail mobo
2gig kingstone ram (4x 512) pc 4300 non ecc
geforce 7100 gs

Er zitten 3 harde schijven in:
IDE:
120 gb (master) (staat OS op)
500gb (slave)

SATA:
750gb

Ook heb ik een nec schrijver SATA.
Voeding: Zalman ZM360B-APS, 360 Watt, Retail
Alles in elkaar gestoken, windows server 2003 stand geinstalleerd. Eerst intel chipset update gedaan, dan LAN (realtek gbit, op mobo) geinstalled. Toen stond er in men device manager nog 1 onbekend apparaat, even opgezocht, drivers geinstalleerd van de cd's en dat bleek 'atk0110 ACPI utility' te zyn na install.
Ook even windows updates gedaan en klaar was ik om de case te verplaatsen naar een andere kamer. Ik doe start => afsluiten (net zoals vroeger), shut down, commen opgeven en toen begon hij af te sluiten. Windows is shutting down.
Daarna werd mijn beeldscherm zwart, de schijven vielen uit, ook het lampje van het LAN viel uit maar de voeding bleef gewoon draaien.
Ik kon mij herinneren dat ik iets moest verzetten in energiebeheer (apm) bij mijn vorige moederbord. Pc uitgezet door knop vanachter in te drukken, gaan kijken in energiebeheer maar daar had ik geen APM tabblad.
Oorspronkelijk heb ik windows geinstalleerd met in de bios ACPI 2.0 aan en ACPI APIC aan.
Ik dacht dat het misschien daar aan lag, allebei uitgeschakeld, dan boot hij niet meer. ACPI 2.0 aan en ACPI APIC uit, ook niet. ACPI 2.0 uit en ACPI APIC aan dan boot hij wel.

Ik vond hier ook al een thread over op got maar daar stond geen antwoord in op het probleem.

Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen ?

BTW: In device manager staat de pc als ACPI uniprocessor PC, dat moet goed zijn volgens google ;).

Alvast bedankt

EDIT: Deze moet dus naar Servers

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat kan je dan in het vervolg via een TopicReport melden - of je controleert voor je op [verstuur bericht] drukt even of je wel goed zit ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• silentkiller
alt-92 schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 15:54:
[...]

Dat kan je dan in het vervolg via een TopicReport melden - of je controleert voor je op [verstuur bericht] drukt even of je wel goed zit ;)
Ok, excuses :)

• silentkiller
Kheb al proberen te installeren met 1 van beide aan en de andere uit, met allebei uit maar helpt niet. Als ik windows xp installeer, sluit hij zonder problemen af, zelfs zonder ATK0110 te installeren
Het ligt dus wel degelijk aan 2K3, iemand suggesties ? :)

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:34

SpamLame

niks

SP1 en ander windows updates al geinstalleerd?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
SpamLame schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 09:49:
SP1 en ander windows updates al geinstalleerd?
zullen we dan gelijk sp2 maar doen :?

en staat die zelfbouwhardware uberhaubt op de HCL :? zo niet dan moet je ook niet zeuren dat het niet (goed) werkt. want dan is het gewoon niet supported...

A wise man's life is based around fuck you

• silentkiller
Powershell schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 09:55:
[...]

zullen we dan gelijk sp2 maar doen :?

en staat die zelfbouwhardware uberhaubt op de HCL :? zo niet dan moet je ook niet zeuren dat het niet (goed) werkt. want dan is het gewoon niet supported...
SP1 en SP2 zitten erin, kweet nie of het op de HCL staat, twas mr een vraag hoor, mss wist iemande een oplossing

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

silentkiller schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 18:02:
kweet nie of het op de HCL staat, twas mr een vraag hoor, mss wist iemande een oplossing
Dat zijn zaken die je als je een Server OS wil installeren liefst iets beter van tevoren uitzoekt :)
ps:
Probeer eens op je schrijfstijl te letten, een beetje normaal Nederlands mogen we hier wel verwachten - sms taal hoort daar niet bij.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1